Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تاکنون ۱۰۰ پرستار جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند، ۵۵ پرونده از این تعداد در حال بررسی است و ۳۲ نفر آن‌ها به عنوان شهید خدمت تایید شدند.

به گزارش «تابناک»، مریم حضرتی در نشست خبری آنلاین با اصحاب رسانه افزود: سال ۹۹ سال بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، اما دستاورد‌های خوبی داشتیم و توانستیم به نتایج بزرگی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از آن‌ها قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود که سال ۸۶ تصویب شده بود و با پیام رهبر معظم انقلاب در روز پرستار جان تازه گرفت و برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای اجرای این قانون سه کار لازم است یکی تعیین منابع مالی، دوم نحوه تعرفه گذاری و خرید خدمت و باز توزیع آن با دستور وزیر بهداشت ابلاغ شد و معاونت پرستاری به جد پیگیری می‌شود با کمک بقیه معاونان، دستگاه‌های و سازمان نظام پرستاری بتوانیم این قانون را اجرا کنیم.

معاون پرستاری گفت: در دو سال گذشته در سال‌های ۹۸ و ۹۹ حدود ۲۰ هزار پرستار در وزارت بهداشت استخدام شدند و در آزمون وزارت بهداشت در ۲۴ بهمن نیز ۱۷ هزار و ۵۰۰ پرستار دیگر استخدام و در اسفند ماه بکارگیری می‌شوند.

وی از اختصاص یک روز مرخصی تشویقی برای پرستاران فعال در بخش‌های کرونا در ماه خبر داد که اجباری است و قابل ذخیره سازی نیست.

حضرتی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: با دستور رهبر معظم انقلاب این قانون که از سال ۸۶ بلاتکلیف مانده بود جان تازه‌ای گرفت. مهمترین مساله برای اجرای این قانون تعیین منبع اجرای آن است. در این زمینه مطالعات وسیعی در حال انجام است. جلسات کارشناسی در کارگروه مربوطه ادامه دارد و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.
وی گفت: در مطالعات وسیعی که انجام شده در سال ۹۰ حدود ۵۲۷ خدمت پرستاری برای تعرفه گذاری تعیین شده بود. این خدمات در قالب ۵۸ بسته خدمتی تعریف شده بود. برخی بسته‌های خدمتی مشابه هم بودند که در بازنگری به ۱۰ بسته خدمتی رسید.
معاون وزیر بهداشت افزود: مطالعات انجام شده برای اجرای این قانون بازنگری شد. این بسته‌ها در سه کارگروه تخصصی دنبال می‌شود و از ۱۸۰ پرستار در این مورد نظرخواهی شد. جلسه کارگروه آن هفته آینده برگزار می‌شود و امیدوارم با تکلیف رهبر معظم انقلاب و با همت و دستور وزیر بهداشت در سال ۱۴۰۰ این قانون را اجرا کنیم. اول پایلوت آن در چند بیمارستان شبیه سازی می‌شود و بعد در کل کشور اجرایی خواهد شد.
حضرتی ادامه داد: مشکل مهم تعیین منبع اجرای این قانون است که امیدوارم در کارگروه تخصصی که هفته آینده تشکیل می‌شود، تعیین تکلیف شود.  
وی با تشریح دستاورد‌های حوزه پرستاری در وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل خرید خدمت پرستاران شرکتی تدوین و ابلاغ شده است. اسفند سال گذشته نیز با ابلاغ سه معاون درمان، پرستاری و توسعه وزارت بهداشت کارانه و اضافه کار پرستاران جداسازی شد و همه بدهی پرستاران تا پایان سال ۹۸ تسویه شده و معوقات سه ماه اول سال ۹۹ نیز پرداخت شده و معوقات سه ماه دوم پرستاران نیز در حال پرداخت است.
حضرتی از برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاران برای اولین بار خبر داد و افزود: اکنون فاز دوم این آزمون در حال انجام است و کسانی که نمره قبولی گرفته اند، به زودی گواهی صلاحیت حرفه‌ای خود را می‌گیرند و از سال آینده نیز هر سال دو بار این آزمون بر گزار می‌شود.
وی گفت: در مورد سختی کار نیز حق سختی کار پرستاران سوختگی و روانی محاسبه و پرداخت می‌شود و پرداخت حق سختی کار پرستاران در بخش اطفال، انکولوژی و عفونی نیز در دست اقدام است.
معاون پرستاری وزیر بهداشت از افزایش تخت‌های آی سی یو بعد از کرونا خبر داد و گفت: برای ارائه خدمات پرستاری برای این تخت‌ها پنج هزار پرستار آموزش دیدند و جلسات آنلاین آموزش به این پرستاران ادامه دارد.
وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم در حوزه پرستاری که برنامه ششم توسعه آمده برنامه مراقبت تسکینی است که مکلف به اجرای آن هستیم. اجرای آن در کنار کار‌های همه گیری کووید۱۹، کار سنگینی بود، اما این برنامه هم با موفقیت انجام شد و تعدادی از پرستاران برای یادگیری مراقبت تسکینی به اردن اعزام شدند. دو وبینار مراقبت تسکینی نیز انجام شد.
حضرتی ادامه داد: از کار‌های دیگر تدوین و ابلاغ دستورالعمل‌های استاندارد مراقبت در منزل است. هدف از اجرای آن افزایش رضایت مردم و کاهش بار بیمارستانهاست. مردم از خدمات مراقبتی در منزل رضایت بیشتری دارند. استاندارد‌های این خدمات برای بیماران مزمن قلبی، سرطان، انسداد مزمن ریوی و کووید۱۹ ابلاغ شده است. استاندارد این خدمات برای بیماران هموفیلی و ام اس هم در دستور کار است و امیدواریم به زودی با تصویب شورای عالی بیمه این خدمات تحت پوشش بیمه نیز قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت گفت: جلسه با سازمان بیمه نیرو‌های مسلح برای اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های مزمن در سالمندان و پوشش بیمه‌ای خدمات در منزل و ارائه خدمت در منزل به سالمندان نیز دنبال می‌شود و به دنبال این هستیم با بیمه‌های نیرو‌های مسلح تفاهمنامه‌هایی امضا کنیم که این خدمات برای افراد تحت پوشش آن‌ها نیز اجرا شود.
وی ادامه داد: الکترونیک سازی ثبت خدمات پرستاری در منزل را نیز دنبال می‌کنیم و به دنبال طراحی نرم افزار آن هستیم. طرح دیگری که در حال اجراست، طرح پرستار پیگیر است. قبلا بیماران پس از ترخیص از بیمارستان پیگیری نمی‌شدند، اما با اجرای این طرح تا ۶ ماه پس از ترخیص از طریق تلفن وضعیت آن‌ها دنبال می‌شود و اگر به آموزش یا مشاوره نیاز داشته باشند پیگیری می‌شوند تا کیفیت خدمات مراقبتی به آن‌ها افزایش یابد.
وی افزود: ثبت الکترونیک اقدامات پرستاری نیز تحولی عظیم است که به طور مجدانه در معاونت پرستاری با همکاری معاونت درمان دنبال می‌شود.
حضرتی گفت: ۱۰ فرم در پرونده بیمار است که به حوزه کاری پرستاران مربوط است. سعی شده این فرم‌ها بازنگری و الکترونیک سازی شوند. به دنبال اجرای سیستم کدینگ بین المللی خدمات پرستاری هستیم تا به صورت استاندارد این خدمات اجرایی شود و کار‌های نوشتاری پرستاران را کم کنیم و کیفیت خدمات بهتر و حضور پرستاران در بالین را بیشتر کنیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: برنامه ریزی برای کنترل بیشتر بیماری‌های واگیر را هم در دست اجرا داریم، زیرا این بیماری‌ها بیشترین میزان مرگ و میر را در بر دارند. با ابلاغ وزیر بهداشت به معاونت پرستاری این کار با جدیت دنبال می‌شود و جز. دستور کار سال ۱۴۰۰ است.
وی گفت: سند جامع پرستاری در افق ۱۴۰۴ نیز با تلاش متخصصان پرستاری طراحی شده است. کتاب با ارزشی است و کتاب پرستاری ایران در یک نگاه هم تدوین و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته است. طرح شهید سلیمانی نیز که یک طرح جامع و هوشمندانه است با همکاری پرستاران در حال اجراست.
حضرتی در پاسخ پرسشی درباره وضعیت پرستاران شرکتی گفت: نیرو‌های شرکتی ۸۹ روزه در بسیاری از دانشگاه‌ها با ابلاغ معاونت توسعه وزارت بهداشت جذب شدند البته برای تبدیل وضعیت باید حتما در آزمون استخدامی شرکت کنند. به ازای هر ماه فعالیت در دوران کرونا دو امتیاز برای استخدام آن‌ها در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری و مراقبت در منزل چندین بار تقاضا دادیم و پیگیر هستیم. بهتر است رئیس شورای عالی بیمه در این مورد نظر بدهد. اقدام موثری است، زیرا ۵۰ هزار خانواده از خدمات پرستاران مراقب در منزل خدمات گرفتند.
حضرتی در پاسخ به پرسشی درباره ورود افراد غیر پرستار و آموزش ندیده در ارائه خدمات مراقبتی در بیمارستان‌ها گفت: این کار تخلف است. جان انسان‌ها را نمی‌توان به دست افراد بدون صلاحیت داد. در هر بیمارستان دولتی و غیر دولتی اگر این تخلف باشد به معاونت پرستاری گزارش دهید. حتما پیگیری می‌شود. این تخلف مجازات قانونی هم دارد.
وی در پاسخ به پرسشی درباره شهدای خدمت و امتیاز شبه ایثارگری به پرستاران گفت: در این مورد کمیته دیگری که اعضای مختلفی از بخش‌های مختلف دارد نظر می‌دهد. من آمار پرستاران جان باخته را نیز بر اساس اعلام این کمیته گفتم و در این مورد مسئولیت با معاونت پرستاری نیست.

حضرتی درباره افزایش حقوق پرستاران نیز گفت: افزایش حقوق مختص پرستاران نیست مربوط به کل نیرو‌های نظام سلامت است البته با تلاش پرستاران شامل همه کارکنان نظام سلامت شد.۵۰ درصد افزایش حقوق در اسفند ۹۸ اتفاق افتاد و فوق العاده ویژه هم دی ماه اتفاق افتاد و فکر نمی‌کنم دیگر افزایش حقوق داشته باشیم.

وی درباره آگهی‌های مهاجرت و استخدام پرستاران در کشور‌های دیگر از جمله کانادا گفت: در مورد آگهی استخدام در کشور‌های دیگر از جمله کانادا، چون جمعیت کشور‌ها پیر می‌شوند و به خدمات مراقبتی دارند برخی کشور‌ها پرستار جذب می‌کنند و سختگیری‌ها را برای امتحان و ثبت پرستاران آسان کرده اند نه فقط برای ایران بلکه برای همه دنیا تسهیلاتی ایجاد کرده اند که بتوانند بیشتر پرستار جذب کنند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: در پساکرونا مهاجرت پرستاران در سراسر دنیا زیاد شده است. البته این موضوع جدیدی نیست و همیشه بوده است. حداکثر تلاش را می‌کنیم که پرستاران با آرامش خاطر در کشور بمانند و دغدغه‌ای جز خدمت به بیماران نداشته باشند.
وی درباره تعداد واقعی پرستارانی که در آزمون استخدامی ۲۴ بهمن جذب می‌شوند، گفت: در آزمون استخدامی تعدادی ظرفیت که به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است. نیرو‌های اتاق عمل، هوشبری، بهیاری نیز جزو نیرو‌های گروه پرستاری هستند. نیرو‌های اورژانس جزو گروه پرستاری محاسبه نشده اند، اما تعدادی که از گروه پرستاری که در این آزمون استخدام ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر است.
حضرتی گفت: کمک پرستاران نیز جزو گروه پرستاری هستند و بر اساس دستورالعمل معاونت توسعه وزارت بهداشت که با نظرخواهی از دانشگاه‌ها تدوین شده، تسهیلاتی برای جذب کمک پرستاران در دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده که پس از تعیین تکلیف اعلام می‌شود.
وی افزود: آیین نامه کار دانشجویی پرستاری نیز تدوین شده و بر اساس آن ۵۰درصد افزایش حق الزحمه آن‌ها قرار است اجرا شود.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان ویروس رونا پرستار کووید19 مهاجرت علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان معاون پرستاری وزیر بهداشت اجرای این قانون معاونت پرستاری آزمون استخدام دنبال می شود خدمات پرستاری خدمات مراقبتی وزارت بهداشت پرسشی درباره گروه پرستاری افزایش حقوق تعرفه گذاری برای اجرای دانشگاه ها اجرای آن ابلاغ شد انجام شد کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت

مجله نیوزویک نوشت: نتایج این نظرسنجی که با شرکت ۹۰۲ بزرگسال آمریکایی توسط موسسه نظرسنجی دانشگاه مونموث انجام شده، نشان داد که ۳۴ درصد آمریکایی‌ها علاقه‌مند به زندگی در کشور دیگری هستند.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی مشابه توسط موسسه گالوپ در سال ۱۹۷۴ از آمریکایی ها، حکایت از علاقه مندی ۲۴ درصدی آنها برای مهاجرت از این کشور داشت.

این نظرسنجی که نتایج آن روز ۲۶ مارس (هفتم فرردین) منتشر شد و در بازه زمانی بین هشتم تا دوازدهم فوریه (۲۳-۱۹ بهمن) انجام شده است حکایت از آن دارد که ۴۱ درصد از افراد مستقل سیاسی، خواستار اسکان در کشور دیگری هستند. در بین دموکرات‌ها ۳۵ درصد و در بین جمهوری‌خواهان ۲۲ درصد چنین خواسته‌ای را مطرح کردند.

این در حالی است که ۵۰ سال پیش تنها ۱۳ درصد از افراد مستقل، ۱۰ درصد از دموکرات‌ها و ۹ درصد از جمهوری‌خواهان تمایل داشتند در کشور دیگری اسکان کنند.

بیش از نیمی از کسانی که مایل به ترک کشور بودند زیر ۳۵ سال سن داشتند، در حالی که ۱۷ درصد از افراد ۵۵ ساله یا بیشتر علاقه مندی مشابهی را مطرح کردند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو از ۸ هزار و ۴۸۰ بزرگسال، که بین ۱۰ تا ۱۶ ژوئیه (۲۶-۲۰ تیر) انجام شد، از افزایش دو قطبی شدن جامعه آمریکا حکایت داشت به طوری که ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که از سیاست آمریکا خسته شده اند و ۵۵ درصد گفتند که نسبت به این سیاست‌ها عصبانی هستند.

نظرسنجی دیگری که پیشتر به سفارش نیوزویک انجام شد، نشان داد که بیشتر آمریکایی‌ها نگران ظهور دوباره خشونت سیاسی در آمریکا به دنبال حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره هستند. به گفته دانشمندان سیاسی رقابت دوباره جو بایدن رئیس جموری کنونی آمریکا و دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات نوامبر (آبان) نگرانی از آشوب احتمالی را بار دیگر تشدید کرده است.

در نظرسنجی‌های متوالی از شرکت کنندگان این سوال پرسیده نشد که دوست دارند به کدام کشور‌ها نقل مکان کنند، اما از آنها خواسته شد عنوان کنند که بازدید از کدام کشور‌ها را ترجیح می‌دهند.

در نظرسنجی سال ۱۹۷۴ انگلیس و آلمان محبوب‌ترین مقاصد شهروندان آمریکایی بود و استرالیا، ایتالیا، فرانسه وسوئیس در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش تمایل آمریکایی‌ها برای مهاجرت
  • استعمار غربی‌ها در استخدام پرستار از کشور‌های فقیر
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد / مصوبه دولت اصلاح شود
  • شورای‌ عالی نظام‌پزشکی: در تعرفه‌های مصوب دولت بازنگری شود
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • افزایش ۵ برابری بودجه سال آینده شهرداری تهران نسبت به ۱۴۰۰
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • انتقاد از تعرفه‌های جدید پزشکی/افزایش ۳۵ درصدی بار سنگینی بر دوش بیمارستانهای دولتی وارد می‌کند