Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا و ارتباط ویدئو کنفرانسی با ستاد مرکزی کرونای کشور برگزار شد، اظهار داشت: مردم اگر عید خوبی را انتظار دارند باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: براساس گزارش‌های کشوری، بعد از پیک سوم کرونا ما در حال حاضر در استان خراسان جنوبی وضعیت باثباتی داریم و مرگ و میرها به میزان یک نفر در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه جای نگرانی دارد، افزایش آمار بیماران سرپایی و میزان پروتکل‌شکنی‌هاست که قطعا اگر این عادی‌انگاری‌ها ادامه پیدا کند، آمار ابتلا و مرگ و میر استان را در اسفند ماه افزایش خواهد داد.

وی به افزایش حجم مراجعات مردمی به بازار برای خرید شب عید اشاره و تاکید کرد: در این مدت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از طرف مردم همچنین اصناف در بالاترین سطح رعایت شود تا مانع از بازگشت محدودیت‌ها شود چرا که محدودیت‌ها علاوه بر اینکه به کسب و کارها ضرر وارد می‌کند، از نشاط مردم نیز می‌کاهد.

وی به آمار صد درصدی استفاده کارکنان دستگاه‌های اجرایی از ماسک اشاره کرد و این اقدام را قابل تقدیر خواند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار ۹۵ درصدی استفاده اصناف از ماسک متذکر شد: میزان استفاده اصناف و مراجعان آنها از ماسک باید به صد درصد برسد لذا  اصناف با نصب اطلاعیه‌هایی باعنوان "ورود بدون ماسک ممنوع است" و "خدمات به افراد فاقد ماسک ارائه نمی‌شود" نسبت به تحقق این مهم تلاش کنند.

وی از اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان گفت و با مهم ارزیابی کردن مراقبت‌های محله محور اظهار داشت: موضوع بیماریابی باید به‌موقع، با انجام اقدامات پیشگیرانه و با سرعت و دقت بیشتری اجرا شود.

ملانوری مراجعه به‌موقع مردم به بیمارستان را بسیار مهم دانست و گفت: دو ستاره فوتبال کشورمان با وجود اینکه ورزشکار بودند و بیماری زمینه‌ای نداشتند، متأسفانه به جهت ساده‌انگاری و مراجعه دیر هنگام این عزیزان به مراکز درمانی درگذشتند.

وی افزود: تیم‌های نظارتی استان متشکل از اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی باید با افزایش نظارت‌ها، نتایج گزارش‌های خود را به ستاد استانی اعلام کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده حداکثری شهروندان از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، کاهش دورهمی‌ها و تجمعات باعث شد، وضعیت استان مطلوب‌تر شود.

وی با هشدار نسبت به عادی‌انگاری مردم در مقابله با کرونا تصریح کرد: عادی‌انگاری مردم می‌تواند باعث ورود استان به پیک چهارم و گسترش بیماری و به سبب آن افزایش آمار بیماران بستری و مرگ و میر شود.

ملانوری ضمن تقدیر از رسانه‌های استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و همه رسانه‌های استان باید در راستای تبیین آثار و پیامدهای عادی‌انگاری و ساده‌انگاری مردم تلاش کنند. 

براساس مصوبات این جلسه، محدودیت تردد در شهرهای زرد و نارنجی به روال گذشته ادامه دارد و حضور مردم در آرامستان‌ها نیز مانند گذشته با محدودیت مواجه است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ماسک حمید ملانوری خود مراقبتی خراسان جنوبی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ماسک حمید ملانوری ویروس کرونا ماسک حمید ملانوری خود مراقبتی خراسان جنوبی ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونا اخبار کنکور خراسان جنوبی عادی انگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۲۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اشرفی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: خوشبختانه کاهش ۵۸ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار را در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ را در خراسان جنوبی داشتیم.

مدیرکل تعاون، کار، رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طی سال ۱۴۰۲ در زمینه اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر برگشت به حوزه کاری داشته‌ایم.

اشرفی با بیان هزار و ۱۲۱ تعاونی در خراسان جنوبی فعال است، ادامه داد: در این تعاونی‌ها هزار و ۱۱۲ بیمه شده کار می‌کنند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ تعاونی‌های خراسان جنوبی ۲۳ میلیون دلار صادرات به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی در بخش مشاغل خانگی ۱۲۴ میلیارد تومان بوده است که از این میزان ۸۰ میلیارد تومان پرداخت شد.

اشرفی با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال خراسان جنوبی در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده است که در سامانه رصد اشتغال ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر ۲۶ برنامه محوری در استان و ۱۲۰ برنامه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶ نفر از کارگران خراسان جنوبی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام می‌شوند.

اشرفی ادامه داد: برپایی میز خدمت، دیدار با نماینده ولی فقیه و جشن تجلیل از کارگران ساختمانی در بیرجند، برپایی نشست ایمنی و … از جمله برنامه‌های ما به مناسبت هفته کار و کارگر در خراسان جنوبی است.

وی افزود: در حوزه ورزش کارگری سال گذشته مدال آفرینان خوبی در خراسان جنوبی داشتیم که مراسم تجلیل از این بزرگواران را خواهیم داشت و امروز پروژه‌های ورزشی کارگری متعددی در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: دیدار کارگران با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت به کارگر در نظام جمهوری اسلامی است.

اشرفی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات نظارت مستمر بر موضوع حقوق معوقه کارگران است، یادآور شد: یکی از معیارهای ما برای انتخاب واحد نمونه تولیدی نداشتن معوقه کارگری است.

کد خبر 6086066

دیگر خبرها

  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی