Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:30:34 GMT

طرح مدرسه کانون تربیتی محله در البرز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۳۳۵۳

طرح مدرسه کانون تربیتی محله در البرز رونمایی شد

 طرح مدرسه کانون تربیتی محله در ۱۷۱ مدرسه استان البرز  با هدف نقش آفرینی مدارس در تحولات فرهنگی و اجتماعی اجرایی شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش البر در این آیین طرح مدرسه کانون تربیتی محله را با موضوع ایام الله دهه فجر و پیروزی و ماهیت انقلاب اسلامی گره زد و گفت: علت اینکه امام توانست درجامعه جهانی انقلاب بزرگی را درزمانی که رسانه به آن معنا نبود و فضای مجازی هم وجود نداشت را بوجود آورد را می توان درمردم باوری و خود باوری جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالار قاسمی اظهارداشت: زمانی که مشارکت را به معنای واقعی به‌عنوان گوهری برای حکمرانی شایسته پذیرفتیم. بسیاری از مسائل حل می‌شد و این ازماهیت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری درزمینه کمک های مومنانه و بسیج مردمی دراین شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: برای موفقیت درطرح مدرسه کانون تربیتی محله هم باید چنین رویکردی حاکم باشد.

وی بیان داشت: انجام کارتربیتی درمدارس را باید باورداشته باشیم تا با مشارکت روحانیون ، معلمان ، انجمن اولیا و مربیان ، مردم محله و سایر دستگاه ها و نهادها البته با مدیریت مدارس مجری این طرح بتوان به اهداف پیش بینی شده آن دست یافت.

قاسمی با بیان اینکه طرح مدرسه کانون تربیتی محله به دنبال تربیت است، اضافه کرد: تربیت بدون مشارکت حاصل نمی شود که این مهم باید مورد تقویت قرارگیرد.

وی هدف اول این طرح را نزدیک کردن کانون مدرسه به همدیگردانست وادامه داد: موانع اجرایی این طرح هم باید برطرف شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد

برچسب‌ها مدارس مسجد البرز انجمن اولیا و مربیان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مسجد البرز مدارس مسجد البرز انجمن اولیا و مربیان دانش آموزان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود
  • (عکس) رونمایی از از سردیس سپهبد شهید قرنی در مدرسه دارالفنون
  • انتقاد جوکار از نحوه قیمت گذاری توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • مدارس غیردولتی در مباحث تربیتی و پرورشی کنشگری داشته باشند
  • انتقاد از نحوه قیمت گذاری زمین توسط کارشناسان دستگاه‌های دولتی وعمومی