Web Analytics Made Easy - Statcounter

تناکی از توزیع ۲۳۸ سری جهیزیه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی توسط قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در شهرستان‌های مرزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «غلامعلی تناکی» امروز (۱۸ بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی از سال ۹۶ در چهار شهرستان مرزی استان در ۲ بعد نظامی- عملیاتی و محرومیت‌زدایی فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی با اشاره به ارتقای توانمندی‌های نظامی با انجام تمرینات تاکتیکی در بعد عملیاتی و نظامی، گفت: در حال حاضر نیروهای عملیاتی قرارگاه برای انجام مأموریت های مختلف برای دفاع از مرز و هر نقطه محور مقاومت از آمادگی کامل برخوردار هستند.

 

وی در ادامه به وضعیت معیشتی مردم و محرومیت مناطق مرزی استان اشاره و تصریح کرد: قرارگاه شهید ناصری در راستای محرومیت زدایی این مناطق در کنار سایر نهادهای خدمات‌رسان، اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدتی انجام می دهد.

 

تناکی بیان کرد: در این مدت تا قبل از دستور کمک مومنانه توسط مقام معظم رهبری، ۵۰ هزار بسته‌های معیشتی در چهار شهرستان مرزی استان، ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر و کیف و کفش بین مدارس مناطق محروم و ۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین تاکنون با برپایی چهار بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های مرزی استان، روستاییان زیادی از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شدند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه اقدامات بلندمدت محرومیت زدایی نیاز بیشتر مردم مناطق مرزی استان بحث تامین آب بود، افزود: بنابراین اجرای پروژه‌هایی در حوزه آبخیزاری و آبخوانداری در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۵ سد خاکی با ظرفیت ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعب ‌آب در منطقه احداث شده است.

 

تناکی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار متر مکعب خاکبرداری برای این بندهای خاکی انجام شده و با همکاری آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی در مجموع ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی از کلنگ‌زنی بزرگترین بند خاکی در دهستان لانو شهرستان سربیشه خبر داد و افزود: این بندخاکی تا اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه ۷۰ باب منزل مسکونی برای افراد زیر پوشش بهزیستی در مناطق مرزی ساخته خواهد شد، تصریح کرد: هم اکنون این واحدهای مسکونی پیشرفت ۹۵درصدی دارد که ارزش هر منزل ۲۱۰ میلیون تومان است.

 

تناکی از توزیع ۲۳۸ سری جهیزیه با اعتبار ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان در چهار شهرستان مرزی استان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و عنوان کرد: در مجموع تاکنون ۹۶۰ سری جهیزیه توسط قرارگاه شهید ناصری برای نیازمندان تامین شده است.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی بیان کرد: تعمیر و نوسازی ۵۰ مسجد، کمک به کادر درمانی استان با همکاری ۳۰۰ نفر بهیار و پزشکیار قرارگاه، برگزاری رزمایش های رفع آلودگی و مقابله با کرونا و ویزیت رایگان افراد فاقد شناسنامه در مناطق محروم نیز از جمله دیگر اقدامات قرارگاه شهید ناصری است.

 

وی با اشاره به اینکه احداث خط انتقال آب برای چهار روستا مرزی در دستور کار است، تصریح کرد: تا اوایل سال آینده ۳۵ کیلومتر خط انتقال آب به این روستاها به بهره برداری می رسد.

 

ناصری از توزیع ۲۵ هزار اصله نهال رایگان تا ۱۵ اسفندماه در روستاهای مرزی استان خبر داد و یادآور شد: گفت: ساخت هفت باب مدرسه با پیشرفت ۳۰ درصدی در دست اجرا است که مهرماه سال آینده افتتاح خواهد شد و همچنین ۸۰ باب سرویس بهداشتی و حمام برای نیازمندان در روستاهای مرزی ساخته شده است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سد خاکی فرمانده قرارگاه شهید ناصری خراسان جنوبی اهدای جهیزیه محرومیت زدایی قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی سری جهیزیه مناطق مرزی مرزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۳۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۵۱۷ درخواست اشتغال از سوی مددجویان این اداره کل در استان ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه سامانه‌ای برای سهولت در ثبت نام مددجویان و افراد نیازمند جویای کار را‌ه‌اندازی شده که ثبت‌نام‌ها در آن صورت می‌گیرد، افراد مستعد اشتغال دهک یک تا پنج می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند. 

وی با بیان اینکه به داوطلبان اشتغال بعد از ثبت‌نام و بررسی موارد تسهیلات بانکی هم اعطا می‌شود، افزود: استعدادسنجی، مشاوره قبل و حین اجرای طرح و نظارت سه تا پنج ساله در طرح‌های اشتغال ایجاد شده از دیگر خدمات است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: سال گذشته 11 هزار و 517 درخواست اشتغال از سوی مددجویان این اداره کل در استان ثبت شده است.

توزیع 397 هزار پرس غذا بین نیازمندان خراسان‌ جنوبی

قائم عبداللهی نیز اظهار داشت: در قالب طرح اطعام مهدوی از ابتدای ماه رمضان 397هزار پرس غذای گرم به ارزش 31 میلیارد و 688 میلیون تومان و 256 هزار افطاری ساده به ارزش 6 میلیارد و 269 میلیون تومان و 20 هزار سبد معیشتی به ارزش 12 میلیارد و 128 میلیون تومان در بین نیازمندان استان توزیع شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: تعداد آشپزخانه راه‌اندازی شده در این طرح 177 آشپزخانه در کل استان بوده است و جمع کل عملکرد اطعام مهدوی که با همکاری امداد و مراکز نیکوکاری انجام شده بالغ بر 50 میلیارد تومان است. طرح اطعام مهدوی با هدف تهیه و توزیع غذای گرم و بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و مراکز نیکوکاری انجام شده است.

انتهای پیام/ 257

دیگر خبرها

  • بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی
  • عملیاتی‌شدن طرح هادی در ۶۹۱ روستای خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به ۳۹ سیل‌زده در ۳ شهر مرزی خراسان جنوبی
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان سه شهر مرزی خراسان جنوبی