Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی قرار است آزمون استخدامی وزارت بهداشت روز جمعه هفته جاری برگزار شود که بسیاری از شرکت کنندگان نسبت به زمان این آزمون اعتراض دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛‌ بسیاری از آزمون‌های دانشگاهی، دانشجویی و استخدامی در کشور طی روزها و ماه‌های گذشته با دستور مسئولان بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا به دلیل آنچه که خطر شیوع بیشتر این ویروس ذکر شده بود، به تعویق افتاد و برگزاری آن به ماه‌های آینده موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در تازه‌ترین تعویق در برگزاری آزمون‌ها مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی روز جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.       با این‌حال و در آستانه موج چهارم کرونا قرار است آزمون استخدامی وزارت بهداشت در موعد مقرر که ۲۴ بهمن ماه است، برگزار شود.   این اقدام وزارت بهداشت با انتقاد هزاران نفر از افرادی که قرار است در این آزمون شرکت کنند مواجه شده و با راه‌اندازی کارزاری و با جمع‌آوری کردن امضا از مسئولان وزارت بهداشت درخواست دارند تا آزمون استخدامی این‌ وزارتخانه هم همانند دیگر آزمون‌ها به تعویق بیفتد.   شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت معتقدند با توجه شرایط کرونایی کشور، بسیاری از افرادی که قرار است در این آزمون شرکت می‌کنند به دلیل حضور در خط مقدم مقابله با کرونا در شرایط مناسبی برای شرکت در آزمون نیستند و نتوانسته‌اند آنگونه که باید خود را مهیایمون استخدامی وزارت بهداشت کنند.   یکی از این افراد که به نماندگی از افراد شرکت‌کننده در آزمون استخدامی وزارت بهداشت با خبرنگار حوزه بهداشت گروه اجتماعی خبرگزاری آنا صحبت کرده بود، گفت: «درخواست ما از وزارت بهداشت این است که برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت مانند دیگر آزمون‌هایی که به تعویق افتاده به عقب بیفتد چون فرصتی برای مطالعه برای ما میسر نشد و هرروز درگیر مبارزه با ویروس کرونا و حضور در مراکز درمانی بودیم.»   وی ادامه داد: «به همین منظور یک کارزار ۱۵ هزار نفری از کسانی که قرار است در آزمون شرکت کنند و نسبت به زمان آن اعتراض دارند تشکیل شده است که درخواست تعویق زمان برگزاری آزمون را دارند.»   این نماینده شرکت‌کنندگان در ادامه اظهار کرد: «چندبار با مسئولان وزارت بهداشت مکاتبه و تماس داشتیم ولی آنان به ما اعلام کردند که چون به نیرو نیاز داریم حتما باید آزمون برگزار شود؛ حالا سؤال ما این است که اگرچه وزارت بهداشت نیازمند نیرو هست اما چرا باید در این شرایط آزمون استخدامی خود را برگزار کند و چرا به بهانه کمبود نیرو جان ده‌ها هزار نفر را به خطر می‌اندازد؟»   بنابر این گزارش تا به امروزبیش از ۱۵ هزار امضا برای تعویق آزمون استخدامی وزارت بهداشت جمع‌آوری شده و هر روز بر تعداد امضاها افزوده می‌شود.   با تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر عدم تجمع مردم و هشدار نسبت به برگزاری مراسم‌های پرجمعیت به نظر می‌رسد برگزاری آزمون استخدامی وزارت بهداشت خلاف آن‌چیزی است که این ستاد بر آن تأکید دارد و باید برای این موضوع تدبیری اندیشیده شود.   انتهای پیام/   منبع: آنا

منبع: دانا

کلیدواژه: آزمون استخدامی وزارت بهداشت مقابله با کرونا برگزاری آزمون شرکت کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۵۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدتقی جهان‌پور با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری مواجه هستیم، اظهار کرد: برآوردهای سازمان نظام پرستاری در ارتباط با نیاز نیروی انسانی در بخش پرستاری بیانگر این است که با کمبود بیش از  ۱۰۰هزار نفری مواجه هستیم. سازمان نظام پرستاری از «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان برنامه و بودجه» تقاضا دارد موضوع کمبود نیروی انسانی پرستاری را در کانون توجه قرار دهند. 

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جذب نیروی پرستاری گفت: بنا بر اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، ۱۶هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده، در حالی که فقط ۸هزار پرستار به منظور ارائه خدمات در نظام سلامت جذب شده‌اند. جذب ۸۰۰۰ پرستار کافی نیست؛ چرا که این تعداد فقط پاسخگوی بخش کوچکی از  نیازهای گذشته است. 

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: سازمان نظام پرستاری کشور بر این باور است که ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بیمارستانی همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار گیرد. ضرورت توجه به ضریب استاندارد نیروی انسانی کادر پرستاری نسبت به تخت بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که از آسیب دیدن مردم ناشی از کمبود نیرو جلوگیری می‌شود  و با توجه به سختی کار پرستاری، نیروی انسانی نیز دچار آسیب نمی‌شود. 

جهان‌پور با بیان اینکه نظرات کارشناسی در ارتباط با جذب نیروی انسانی پرستاری حائز اهمیت است، افزود: «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «سازمان اداری و استخدامی» و «سازمان نظام پرستاری» با همکاری یکدیگر و بررسی نظرات کارشناسان می‌توانند در جهت جذب نیروی انسانی پرستاری گام بردارند. به طور قطع، سازمان نظام پرستاری به دلیل ارتباط با جامعه پرستاری می‌تواند در امر استخدام به سازمان‌های مرتبط با جذب نیروی انسانی کمک کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه تامین نیروی پرستاری بسیار مهم است، افزود: تامین نیروی انسانی پرستاری مورد نیاز نظام سلامت کشور نه تنها سبب ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری می‌شود، بلکه به تحقق حقوق مردم در امر سلامت نیز کمک می‌کند. 

وی درباره اعلام نتایج آزمون استخدامی پرستاری سال ۱۴۰۲ گفت: حدود ۲۵۰۰۰ نفر در آزمون استخدامی  سال ۱۴۰۲ شرکت کردند. مرحله گزینش افرادی که در این آزمون پذیرفته شده بودند تا حدودی انجام شده است. سهم پرستاران از آزمون استخدامی سال ۱۴۰۲، حدود ۸هزار  نفر است. سازمان نظام پرستاری نسبت به سهم نیروی انسانی از آزمون استخدامی گلایه دارد؛ چرا که تعداد نیروهایی که توسط آزمون استخدامی جذب شدند کافی نیست و فقط پاسخگوی بخش کوچکی از نیاز های گذشته است.

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!