Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از کرمانشاه، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر نفت، جمعی از مدیران و مسئولین استانی، جمعی از فعالین بخش خصوصی و تولید کنندگان برگزار شد، اظهار کرد: از اجرای طرح‌های کشاورزی در استان کرمانشاه حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دولت منابع مالی خوبی برای گیاهان دارویی و باغات در اراضی شیب دار در نظر گرفته، گفت: استان کرمانشاه با ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۴۰ هزار هکتار باغ یکی از  قطب‌های کشاورزی کشور است.

وزیر کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر ۴۸ هکتار گلخانه در استان ‌کرمانشاه وجود دارد که این مقدار در سال گذشته ۲۸ هکتار بود که امسال ۲۰ هکتار بیشتر شده و باید باز هم بیشتر شود.

خاوازی بیان داشت: استان کرمانشاه ۳۰۰ هکتار شهرک کشاورزی دارد و امیدارم تا پایان دولت ۱۰۰ هکتار دیگر به آن اضافه شود.

وی با اشاره به تنوع آب و هوایی استان، گفت: کرمانشاه به سرمایه گذاری ‌در حوزه کشاورزی نیاز دارد و وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص، آمادگی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ظرفیت فرآوری در استان رشد خوبی داشته و ظرفیت  استان از ۵۸۹ هزار تن به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته و ظرفیت سردخانه‌ای آن نیز به ۵۰ هزار تن رسیده است.

خاوازی از استانداری کرمانشاه خواست بسترهای لازم برای تولید و مانند مجوزها و تسهیلات بانکی را فراهم کند.

وی همچنین گفت: اکنون ۲ واحد پنج هزار راسی دام در استان در زمینه اصلاح نژاد فعالیت می‌کنند که تحول بزرگی در زمینه دام استان ایجاد می‌کند.

لزوم تکمیل زنجیره طیور و افزایش تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار، ظرفیت‌های تولید عسل و پرورش بوقلمون از موارد دیگری بود که خاوازی به آنها پرداخت.

وی به  چغندرقند به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های استان پرداخت و گفت: در حال حاضر ۷۵۰ هزار تن چغندر قند در استان تولید می‌شود که به‌زودی به یک میلیون تن خواهد رسید.

خاوازی با بیان اینکه اکنون ۸۱ هزار  سیستم آبیاری نوین در استان وجود دارد، خواستار توجه وزارت نیرو در زمینه تخصیص آب به این اراضی شد.

در ادامه این جلسه بیژن زنکنه؛ وزیر نفت اظهار کرد: با آغاز بکار پتروشیمی اسلام‌آباد‌غرب، استان کرمانشاه به سومین قطب پتروشیمی کشور بدل خواهد شد.

زنگنه گفت: راه‌اندازی پتروشیمی چهارم در اسلام آباد غرب فرصتی طلایی برای استان کرمانشاه است و با مشارکت و کمک صنعتگران می‌تواند منجر به تحول در استان شود.

زنگنه با اشاره به منابع گازی استان، گفت: ۲ میلیادر دلار در گیلانغرب و سرپل‌ذهاب برای ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی گفت: قصد داریم ذخایر گازی استان در میادین مختلف را تجمیع کرده و در پترو‌پالایشگاهی که در گیلان‌غرب خواهیم ساخت تصفیه و شیرین سازی کنیم.

وزیر نفت افزود: بخشی از گاز تولیدی در این پتروپالایشگاه به شبکه گازرسانی کشور تزریق می‌شود و بقیه نیز به یک پتروشیمی که نزدیک خط آهن ساخته خواهد شد منتقل می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که این پتروشیمی ۵۰۰ هزار تن خوراک دریافت کند، گفت: برای انجام مطالعات این پروژه مشاور گرفته شده است و سعی می‌کنیم برای ساخت آن از شرکت‌های داخل استان استفاده کنیم  تا به اشتغال کرمانشاه کمک شود.

زنگنه گفت: در استان نیروی فنی لازم برای کار در این پروژه‌ها کم داریم و باید با هماهنگی فنی و حرفه‌ای نیروی مورد نیاز خود را تربیت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صنایع پایین دستی، گفت: این صنایع با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری توسط هلدینگ خلیج فارس ایجاد احداث خواهند شد.

وزیر نفت گفت: قصد داریم سه پارک کریستال ملامین، پلی اتیلن و متیل امید و اتلن اکساید را در استان کرمانشاه ایجاد کنیم مورد آخر را برای  منطقه اورامانات در نظر گرفته‌ایم تا منجر به توسعه و اشتغالزایی در این منطقه شود.

زنگنه در ادامه موضوع پالایشگاه آناهیتا را پیش کشید و بیان کرد: در حال حاضر این پروژه متوقف است؛ پروژه‌ای که بسیار مهم است و می‌تواند منجر به توسعه شود و از قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم خواست به صورت جدی پای کار بیاید و پروژه را به اتمام برساند.

وی بیان کرد: استفاده درست از ظرفیت‌هایی چون صنایع فلزی، صنایع تبدیلی،معادن و گردشکری می تواند منجر به توسعه استان شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت استان از گاز برخوردارند، از لزورم تعادل در گازرسانی بین شهرستان‌های استان صحبت کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: استان کرمانشاه وزیر نفت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر افزایش مشارکت مردم خوزستان در جهت ارتقاء تولیدات کشاورزی استان، اظهار کرد: امید است با شیوه‌های نوین و تشکل‌های جدید، مردم در راستای دستیابی به اهداف موردنظر بخش کشاورزی کمک شایانی داشته باشند.

مجید نبی‌پور با بیان اینکه استان خوزستان علاوه بر نفت و گاز در بخش کشاورزی از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است، افزود: خوزستان ۶.۴ میلیون هکتار وسعت دارد و دارای تالاب‌های متعدد از جمله تالاب شادگان با ۵۶۰ هزار هکتار و تالاب هورالعظیم با ۱۲۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به وجود ۱.۳ میلیون هکتار اراضی بیابانی و شن‌زار در خوزستان بیان کرد: این استان ۳۰۰ هزار هکتار شن‌زار، ۲ میلیون هکتار مرتع و یک میلیون هکتار جنگل دارد.

نبی پور عنوان کرد: حدود یک میلیون هکتار از اراضی خوزستان سال گذشته به کشت محصولات اختصاص یافت و برای کشت تابستانه نیز الگوی کشت برای حدود ۳۰۰ هزار هکتار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌های خوزستان وجود دارد که می‌توان از این پتانسیل در کشاورزی استفاده کرد.

نبی‌پور بر لزوم مدیریت زمین، زمان، آب، بکارگیری تحقیقات، افزایش بهره‌وری و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی استان بسیار مطلوب است و امیدواریم بتوانیم به درستی از این تشکل‌ها و نیروی مردمی در تولید استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای تحقق شعار سال، ادامه داد: برای استفاده بهینه از نیرو‌ها زراعت و کشت یک میلیون هکتار در نظر گرفته شده و توسعه کشت سویا، نخیلات، گیاهان دارویی، تکمیل گلخانه‌های نیمه‌تمام، تکمیل صنایع تکمیلی و توسعه باغات در اراضی کشاورزی، لایروبی انهار در حوزه آب و خاک، توسعه آبیاری تحت فشار و تسطیح اراضی مدنظر است.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • پذیرای پیشنهادات و طرح‌های مردم در جهت تحقق شعار سال هستیم
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • مطلوب بودن مشارکت‌های مردمی در بخش کشاورزی خوزستان
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری