Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، بیژن زنگنه، وزیر نفت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران و مسئولین استانی، جمعی از فعالین بخش خصوصی و تولید کنندگان برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز بکار پتروشیمی اسلام‌آباد‌غرب، استان کرمانشاه به سومین قطب پتروشیمی کشور بدل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه‌اندازی پتروشیمی چهارم در اسلام آباد غرب فرصتی طلایی برای استان کرمانشاه است و با مشارکت و کمک صنعتگران می‌تواند منجر به تحول در استان شود.

زنگنه با اشاره به منابع گازی استان، گفت: ۲ میلیادر دلار در گیلانغرب و سرپل‌ذهاب برای ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی گفت: قصد داریم ذخایر گازی استان در میادین مختلف را تجمیع کرده و در پترو‌پالایشگاهی که در گیلان‌غرب خواهیم ساخت تصفیه و شیرین سازی کنیم.

وزیر نفت افزود: بخشی از گاز تولیدی در این پتروپالایشگاه به شبکه گازرسانی کشور تزریق می‌شود و بقیه نیز به یک پتروشیمی که نزدیک خط آهن ساخته خواهد شد منتقل می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که این پتروشیمی ۵۰۰ هزار تن خوراک دریافت کند، گفت: برای انجام مطالعات این پروژه مشاور گرفته شده است و سعی می‌کنیم برای ساخت آن از شرکت‌های داخل استان استفاده کنیم  تا به اشتغال کرمانشاه کمک شود.

زنگنه گفت: در استان نیروی فنی لازم برای کار در این پروژه‌ها کم داریم و باید با هماهنگی فنی و حرفه‌ای نیروی مورد نیاز خود را تربیت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی صنایع پایین دستی، گفت: این صنایع با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری توسط هلدینگ خلیج فارس ایجاد احداث خواهند شد.

وزیر نفت گفت: قصد داریم سه پارک کریستال ملامین، پلی اتیلن و متیل امید و اتلن اکساید را در استان کرمانشاه ایجاد کنیم مورد آخر را برای  منطقه اورامانات در نظر گرفته‌ایم تا منجر به توسعه و اشتغالزایی در این منطقه شود.

زنگنه در ادامه موضوع پالایشگاه آناهیتا را پیش کشید و بیان کرد: در حال حاضر این پروژه متوقف است؛ پروژه‌ای که بسیار مهم است و می‌تواند منجر به توسعه شود و از قرارگاه خاتم الانبیا خواهیم خواست به صورت جدی پای کار بیاید و پروژه را به اتمام برساند.

وی بیان کرد: استفاده درست از ظرفیت‌هایی چون صنایع فلزی، صنایع تبدیلی،معادن و گردشکری می تواند منجر به توسعه استان شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ۹۵ درصد جمعیت استان از گاز برخوردارند، از لزورم تعادل در گازرسانی بین شهرستان‌های استان صحبت کرد.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: زنگنه جام نیوز نفت استان کرمانشاه وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سبد خدمات شهرداری متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، گفت: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده انجام و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌های سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در سال جاری اظهار کرد: مدیریت شهری برای پیشگیری و کاهش فشار مالی، همچنین برآورده کردن انتظارات شهروندان در راستای ایجاد یک زیبا شهر همیشگی، تلاش کرده است اداره تمام امور شهر را از مشارکت شهروندان و با مشورت از اقشار مختلف مردم تعریف کند.

وی افزود: بودجه شهر در ۱۴۰۳ نیز به‌طور مشارکتی تنظیم و تصویب و تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از مسیر سایر بازارهای مالی به‌ویژه مشارکت با فعالان اقتصادی بازتعریف شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نخستین هفته‌های سال جدید در این سازمان چندین فراخوان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تجاری، اداری، حمل‌ونقل و ترافیک و دیگر حوزه‌ها با عناوینی همچون پل عابر پیاده در خیابان آتشگاه واقع در منطقه ۹، هایپر شمال شرق در منطقه ۱۴ و احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار اصفهان و عناوینی از این قبیل آماده و فراخوان آن اطلاع‌رسانی شده است.

حیدری ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با مراجعه به سایت سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از این فراخوان‌ها مطلع و ما را در رسیدن به اهداف مطلوب خود یاری کنند.

وی با بیان اینکه سبد خدمات متنوع است و پروژه‌ها صرفاً ساختمانی نیست، افزود: سبد متنوعی از خدمات که مورد نیاز شهر است را در دستور کار داریم که اطلاع‌رسانی آن در هفته‌های آینده استمرار خواهد داشت و بسته‌های مختلفی از آن ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: یکی از برنامه‌هایی که از قبل وجود داشته است، اما در حال حاضر به‌طور جدی تری پیگیر آن هستیم، رفع مشکلات بسیاری از پروژه‌های مشارکتی در مناطق و سازمان‌ها است که هر هفته با حضور در یک منطقه یا سازمان و شنیدن صحبت‌های سرمایه‌گذار سعی در رفع این مشکلات خواهیم داشت.

کد خبر 747111

دیگر خبرها

  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • طوفان در زاهدان جان یک نفر را گرفت
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • (ویدئو) پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد