Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بخش طوبای زرین عصر شنبه ۱۸ بهمن ماه با حضور سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، نیکنام حسین‌پور مدیر مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر، دبیران و اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر و جمعی از هنرمندان و افراد حاضر در نمایشگاه این دوره جشنواره در مجموعه صبا فرهنگستان هنر آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این اعلام شده بود که سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دلیل پاندمی کووید ۱۹ بدون مراسم رسمی و برای جلوگیری از ازدحام، در سه بخش که به تفکیک طی سه روز است، افتتاح می‌شود. البته حضور حداکثری هنرمندان در این مراسم از نکات جالب توجه بود که تصمیم تفکیک افتتاحیه در سه بخش را تأیید می‌کرد.
معاون هنری ارشاد پس از افتتاح نمایشگاه طوبای زرین این دوره جشنواره، از نمایشگاه آثار این بخش بازدید کرد.
سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره تجسمی فجر در جمع خبرنگاران درباره این دوره جشنواره و ارزیابی آن گفت: با توجه به اینکه خودم را یک هنرجوی هنرهای تجسمی ‏می‌دانم و آشنایی مختصری با هنرهای تجسمی دارم و سال‌هاست در این حوزه فعال هستم، آثار را که دیدم متوجه شدم جشنواره از این دوره وارد مرحله جدیدی شده است؛ کیفیت آثار در شاخه‌های مختلف، کمّیت‌شان از زاویه دیگری و نگاه آمایشی به شرکت‌کنندگان این جشنواره، همه گواه ورود به دوره جدیدی را می‌دهد که امیدوارم در سال‌های آینده استمرار پیدا کند.
وی بیان کرد: در این دوره جشنواره تجسمی فجر، مجموعه‌ای کم‌نظیر از تمامی گرایش‌های هنرهای تجسمی با کیفیت خوب که ارائه‌دهنده توانمندی هنرمندان به ویژه نسل جوان هستند، مواجه شدم؛ هنرمندانی که تنها دو دهه از عمرشان گذشته با آثاری حضور دارند که تحسین‌ها را بر می‌انگیزند، دستاوردی که باید آن را تبریک گفت.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: البته این اقدامی است که روند آن از سه چهار سال پیش آغاز شده است اما امسال می‌توانیم ثمر این نهال ‏کاشته شده در سنوات قبل را به چشم دید.‏
حسینی در پایان گفت: امیدوارم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها توسط مراجعه‌کنندگان، امکان بازدید از آثار هنرمندان برای مخاطبان این عرصه ‏فراهم شود.‏
بر این اساس، قرار است افتتاحیه بخش چاپ دستی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر فردا ۱۹ بهمن ساعت ۱۶ و افتتاحیه بخش ستارگان تجسمی نیز ۲۰ بهمن ماه ساعت ۱۶ در مرکز صبا برگزار شود.
سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۳۰ بهمن ماه به کار خود ادامه می‌دهد و بازدید از ‏نمایشگاه این جشنواره به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز و ‏همچنین مجازی در دسترس است.‏

منبع: مهر

منبع: تقریب

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دوره جشنواره معاون هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی افزود: نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر «لیگ قهرمانی و مسابقات تیمی مراکز آموزش هنر» در دو بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری شامل تجسمی، موسیقی، نمایش و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان آذربایجان غربی برگزار و داوری می شود.

او اضافه کرد: در این زمینه معیار و ترازی که تعیین و ابلاغ شده است در واقع مراکز و آموزشگاه‌های تحت پوشش را متناسب با آن به سمت تولید آثار فاخر در چارچوب‌های گوناگون سوق می‌دهد و براساس همین معیارها، وقتی سنجش آثار و مقایسه آنها با یکدیگر انجام بشود، امیدواریم این روند سبب شود که هنرآموزان، هنرمندان و هنرجویان رشته‌های مختلف، سطح دانشی و اجرایی شان را به سطح بهترین‌های این المپیاد نزدیک کنند.

نوروزی گفت: اما کارکرد دیگر این المپیاد نمایش توانمندی مجموعه‌های آموزشی در تربیت نسل هنری است، همین که المپیاد به آوردگاهی بزرگ در سطح ملی برای نشان دادن استعدادها، خلاقیت‌ها و توان علمی و فنی هنرمندان، هنرجویان، مربیان، مدرسان آموزشگاه‌ها و هنرستان‌های هنر تبدیل می‌شود در نهایت منجر به ارتقاء کیفی آموزش و دیده شدن آنها در فضایی گسترده خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های پیشکسوتان نیز در این مورد امری ضروری است، گفت: تا جایی که اطلاع دارم این مهم از سوی شورای سیاستگذاری نخستین المپیاد ملی اموزش هنر در استان آذربایجان غربی مورد توجه قرار گرفته و از توانمندی این عزیزان بهره‌مند است.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • انزوای مطلق رژیم صهیونیستی در المپیک هنرهای تجسمی جهان