Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام آبادغرب با تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت : امروز روزی ویژه هم برای صنعت پتروشیمی کشور و برای مردم این استان است.

او گفت : در شرایطی که نقش صنعت پتروشیمی در حوزه تولید، تأمین، صادرات و ارزآوری برای کشور هر روز پررنگ‌تر می‌شود، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بخش توسعه نیز گام‌های اساسی در این منطقه برمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، یکی از طرح‌های راهبردی صنعت پتروشیمی است که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح خواهیم بود، ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح طی سال‌های آینده، این طرح یادگاری از دولت دوازدهم در استان کرمانشاه خواهد بود.

محمدی، یکی از دغدغه‌های مهم این صنعت را تولید پروپیلن و دیگر مشتقات آن عنوان کرد و افزود: پروپیلن محصولی راهبردی است و در دنیا از آن به عنوان خاویار صنعت پتروشیمی یاد می‌شود و ظرفیت تولید این محصول هم‌اکنون حدود سالانه ۹۵۰ هزار تن در کشور است.

دستیابی به ظرفیت ۴.۵ میلیون تنی پروپیلن

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به صدور حدود ۲۰ مجوز برای سرمایه‌گذاران در سال‌های گذشته با هدف تولید پروپیلن از گاز طبیعی، گفت: تاکنون هیچ یک از این‌ها به دلیل نبود دانش فنی امکان‌پذیر نشده و در مرحله کاغذ و احتمالا زمین باقی مانده است.

محمدی افزود: با اهتمام وزیر نفت برنامه‌ریزی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای حرکت در این مسیر آغاز شد تا بتوانیم در سال ۱۴۰۴ به ظرفیت ۴.۵ میلیون تن پروپیلن دست یابیم و صنعت پتروشیمی را در حوزه پروپیلن و به‌ویژه صنایع پایین دستی گسترش دهیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه طرح‌های مختلفی افزایش تولید پروپیلن تعریف شده است که با استفاده از متانول در دسترس در جنوب و گازطبیعی در شمال و غرب کشور به پروپیلن برسیم، ادامه داد: طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب نخستین طرح از سبد طرح‌های تولید پروپیلن که امروز آغاز شد و گام‌های اجرایی را در ماه‌ها و سال‌های آینده برخواهد داشت.

محمدی با بیان اینکه با احداث این طرح، پروپیلن کل استان‌های غربی و شمال غربی کشور تأمین می‌شود، گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده اجرای این طرح شتاب گیرد و در سال ۱۴۰۳ به تولید برسد.

او با اشاره به اینکه یک پتروشیمی سه‌گانه در این پروژه خواهیم داشت، افزود: در این طرح از گازطبیعی به متانول و پس از آن به سمت پروپیلن و پلی‌پروپیلن دست می‌یابیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مهمترین شاخصه این پروژه را ایرانی بودن آن عنوان کرد و گفت: دانش فنی و فناوری هر سه بخش این پروژه ازسوی پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی توسعه یافته است و این طرح مبتنی بر دانش فنی ایرانی ساخته می‌شود.

درآمد ۲۲۰ میلیون دلاری

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به اینکه کاتالیست‌ها یکی از مهمترین، گران قیمت و با فناوری بالا در صنعت پتروشیمی است، ادامه داد: در این طرح ۶ نوع کاتالیست استفاده می‌شود که سه نوع کاتالیست بخش متانول در یکی دوسال گذشته ایرانی‌سازی شده و به تولید رسیده است.

محمدی افزود: دانش فنی ۲ نوع کاتالیست بخش پروپیلن نیز انجام شده و در تابستان ۱۴۰۰ صنعتی سازی و تولیدی می‌شود. یک کاتالیست تولید پلی‌پروپیلن نیز در مرکز اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حال ساخت است که در اسفند ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او گفت: مجموع فناوری و کاتالیست طرح پتروشیمی اسلام آبادغرب ایرانی خواهد بود که این شاخصه این طرح است.

او با بیان اینکه با تولید ۱۲۰ هزار تن پلی‌پروپیلن در این طرح قطعا کارگاه‌های کوچک و بزرگی در پایین دست این پتروشیمی و در شهرک‌های صنعتی فعال خواهند شد، گفت: از بخشی از متانول مازاد تولیدی این طرح نیز سه طرح در پایین دست آن؛ طرح اتانول، پلی استال و متیل آمین تعریف شده است بنابراین با احداث این مجتمع، در صنایع پایین دستی اتفاقات بسیار مبارک و خوبی برای منطقه خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه توسعه دهنده این طرح به دلیل فناوری بالا خود شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، افزود: در تأمین منابع مالی این طرح نیز دغدغه‌ای وجود ندارد و کاملا قابل تأمین خواهد بود. ظرفیت این طرح به طور کلی ۹۶۵ هزار تن است که ۶۶۰ هزار تن متانول از گازطبیعی تولید می‌شود و ۱۲۰ هزار تن پروپیلن و ۱۲۰ هزار تن پلی‌پروپیلن و بخشی هم بنزین پیرولیز و ال‌پی‌جی خواهد بود.

محمدی حجم سرمایه‌گذاری این طرح را ۵۴۵ میلیون دلار و میزان اشتغالزایی در دوران ساخت را چهار هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد که بسیار قابل توجه در استان کرمانشاه خواهد بود و گفت: درآمد سالانه این طرح پس از تکمیل ۲۲۰ میلیون دلار در سال خواهد بود .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه پالایشگاه نفت پروژه های عمرانی دهه فجر شرکت ملی صنایع پتروشیمی پتروشیمی با اشاره طرح پتروشیمی اسلام صنعت پتروشیمی تولید پروپیلن پلی پروپیلن پایین دست دانش فنی وزیر نفت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین بعد از ظهر پنج شنبه در نشست سفیر تاجیکستان در ایران با مسئولان استان بوشهر با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان گفت: با تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و صنعتی ایران و تاجیکستان فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و تبادل تجارب با کشور تاجیکستان فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به فراهم شدن ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان بوشهر برای توسعه صنایع پتروشیمی برای سرمایه‌گذاران کشور تاجیکستان افزود: در استان بوشهر مواد مورد نیاز صنایع این کشور در عرصه پتروشیمی فراهم است.

وی قطب تولید محصولات پتروشیمی ایران را منطقه پارس جنوبی در عسلویه و کنگان دانست و تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی در استان آمادگی همکاری برای سرمایه‌گذاری در عرصه ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی است.

کد خبر 6082079

دیگر خبرها

  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • اهدا بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی(ره)
  • اهدای بیش از ۱۰۰ کولر گازی به مدارس بندر امام خمینی
  • تهیه کولر برای مدارس شهر بندر امام خمینی (ره)
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی