Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اظهارات اخیر جو بایدن مبنی بر قطع ارسال تسلیحات به عربستان می تواند گام مثبتی در راستای پایان دادن جنگ یمن تلقی شود.

«حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اظهارت اخیر بایدن در مورد پایان دادن جنگ در یمن گفت: در واقع اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا، در خصوص ضرورت پایان دادن به جنگ یمن یک سیگنال کاملا مثبتی برای پایان دادن به یکی از مهمترین بحران های منطقه تلقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: از آنجایی که عربستان سعودی در طول شش سال گذشته یک جنگ ظالمانه ای را علیه مردم یمن انجام داد که منجر به شهادت ده ها هزار زن و کودک و آواره شدن 8 میلیون از مردم یمن شد لذا این کشور فقیر یعنی یمن مصیبت ها و مشکلات زیادی را متحمل شده است.

هانی زاده تصریح کرد: به اضافه اینکه در مدت حاکمیت ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، عربستان سعودی با استفاده از چتر حمایتی آمریکا انواع سلاح های کشتار جمعی را از آمریکا دریافت کرد و علیه مردم یمن بکار گرفت. اما اظهارات اخیر جو بایدن مبنی بر قطع ارسال تسلیحات به عربستان می تواند گام مثبتی در راستای پایان دادن جنگ یمن تلقی شود.

او در پایان متذکر شد: از سوی دیگر اکنون شرایط منطقه تغییر کرده است نگاه جو بایدن یک نگاه متفاوتی نسبت به دوران دونالد ترامپ است. جو بایدن نگاه منفی به حاکمیت عربستان مخصوصا محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دارد و تلاشش در این است که تغییرات اساسی در پیکره رژیم آل سعود ایجاد کند. بنابراین عربستان باید با انصارالله مذاکره کند و به خواسته های انصارالله تن بدهد و جنگ علیه مردم یمن را به پایان برساند. 4

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگ یمن آمریکا بایدن پایان دادن مردم یمن جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • یک روح قاتل در دو بدن
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت