Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@01:03:17 GMT

حکایت تکراری صف‌های طولانی روغن در خراسان‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۲۸۷۷۶

حکایت تکراری صف‌های طولانی روغن در خراسان‌جنوبی

گروه استان‌ها- مردم شهرستان زیرکوه که مدتی است برای دریافت روغن جامد باید از ابتدای صبح در صف‌های طولانی منتظر بمانند که به دنبال این وضعیت امام جمعه زیرکوه برای برطرف شدن این مشکل وارد عمل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدتی است مردم در برخی نقاط خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان زیرکوه برای تامین اقلام مورد نیاز خود مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی هستند و امروز عشایر این شهرستان از نقاط مختلف خودر را به زهان رسانده تا بتوانند روغن جامد دریافت کنند اما بیشتر آنها بعد از ساعت‌ها انتظار دست خالی به روستاهای مرزی خود برگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از وقتی کرونا آمد مردم علاوه بر اینکه مشکلات زیاد اقتصادی را بر دوش می‌کشند، مجبورند برای تامین برخی مایحتاج خود در صف بایستند و این روزها نیز بازار توزیع روغن و ایستادن در صف‌های طولانی حسابی گرم است.

حکایت کمبود روغن جامد حکایتی است که از شهریورماه در خراسان جنوبی مطرح است و مردم این استان بر خلاف دیگر نقاط کشور که 70 درصد مصرف آنها روغن جامد است.

کشف 1242 حلب 17 کیلویی روغن نباتی در اردبیل / آن سوی صف روغن‌فروشی‌های اردبیل ناپیداستانکار کمبود روغن از سوی مسئولان استان ایلام چه زمانی تمام می‌شود؟معاون وزیر صمت در تاکستان: تولید روغن خوراکی 30 درصد افزایش یافت

بارها گزارشات مردمی در زمینه کمبود و گرانی روغن جامد در بازار بیرجند منتشر شده چرا که این کالا یکی از اقلام اساسی سبد خانوار برای مردم استان است.

حال امروز در برخی از نقاط استان بدون توجه به شیوع ویروس کرونا متأسفانه به دنبال توزیع روغن جامد در برخی فروشگاه‌ها مردم صف‌های طولانی تشکیل داده که چه بسا فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در آنها رعایت نشده است.

در این روزهایی که کرونا شعله‌اش کمتر شده حال با توزیع روغن جامد و مایع، مردم در صف‌های بسیار شلوغ ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند تا روغن نباتی دریافت کنند آیا بهتر نیست مسئولان برای توزیع این اقلام اساسی چاره‌ای بهتر بیندیشند که از ایجاد این صف‌های طولانی خودداری شود.

برخی از این شهروندان که ساعت‌ها در صف بودند و اکنون به دنبال تمام شدن روغن مجبور هستند دست خالی به خانه برگردند از مسئولان می‌خواهند عاملان فروش را بیشتر کنند تا هم از ایجاد صف‌های طولانی خودداری شود و هم راحت‌تر این کالا به دست مردم برسد.

یکی از شهروندان زیرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: چرا مسئولان تدابیری نمی‌اندیشند که مجبور نباشیم در این روزها از فاصله‌های دور خود را به زیرکوه برسانیم و در صف‌های طولانی بایستیم اما باز هم دست خالی به خانه بر گردیم.

وی گفت: روز چهارشنبه از ساعت 7 صبح در این مکان حاضر شدم تا نخستین نفری باشم که روغن جامد را دریافت می‌کند اما به ما گفتند امروز توزیع نداریم و از روز شنبه توزیع انجام می‌شود، وقتی امروز مراجعه کردم با این صف طولانی روبه‌رو شدیم.

وی عنوان کرد: کار و زندگی خود را رها کردیم و هر روز به دنبال خرید روغن جامد هستیم اما می‌گویند امروز برو و فردا بیا آخر این چه حکایتی است که برایمان رقم زده‌اند.

به گزارش خبرنگار تسنیم از زیرکوه روغن جامد به میزان زیاد روز چهارشنبه به زیرکوه رسید و قرار بود پنجشنبه توزیع شود اما به مردمی که برای خرید آمده بودند گفتند شنبه توزیع می‌شود.

امروز هم جمعیت زیادی در صف ایستادند که توزیع انجام نشد. به دنبال این وضعیت امام جمعه زیرکوه در جمع مردم حضور یافت و مقرر شد به‌زودی روغن‌ها در چند واحد عرضه شود تا مردم مشکلی نداشته باشند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی نیز از جذب و توزیع 500 تن روغن خوراکی از ابتدای این هفته در استان خبر داد.

الیاس جویبان گفت: این مقدار غیر از سهمیه شرکت‌های پخش روغن است و این شرکت‌ها نیز در این هفته 100 تن روغن خوراکی در استان توزیع کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز 100 تن روغن خوراکی بین مراکز عمده فروشی در سطح استان توزیع شد افزود: هم اکنون مشکلی در تأمین روغن خوراکی در استان وجود ندارد.

جویبان از پیگیری جذب 450 تن روغن خوراکی برای استان در هفته آینده خبر داد و گفت: از این رقم 300 تن سهمیه صنعت و مصرف واحد‌های تولید شیرینی و 150 تن روغن خوراکی است که پیگیر جذب آن هستیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه مراکز خرده فروش می‌توانند بدون محدودیت روغن مورد نیاز خود را را از عمده فروشی‌ها خریداری کنند گفت: قیمت هر بطری 800 گرمی روغن خوراکی برای مصرف کننده حداکثر 9 هزار و 500 تومان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکل موجود در استان مربوط به روغن جامد است افزود: پیگیر جذب روغن جامد در استان نیز هستیم.

جویبان گفت: هم اکنون فروش اینترنتی روغن جامد در سه فروشگاه در استان در حال انجام است و سهمیه جدید روغن جامد در زیرکوه داده شده است اما چون مردم شلوغ کرده بودند در روش توزیع روغن جامد مانده بودیم که چگونه باید اقدام شود و قرار شد فردا در شش مرکز در زیرکوه توزیع انجام شود.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صف های طولانی تن روغن خوراکی خراسان جنوبی روغن جامد توزیع روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۲۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در سفر‌های استانی ریاست جمهور به خراسان جنوبی مجموعاً تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و برای رسیدگی و اقدام به دستگاه¬های اجرایی استان ارجاع شد.

ملکی افزود: عمده درخواست ها در سفر‌های استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده که در راستای رسیدگی به آنها ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض¬الحسنه ۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه به متقاضیان واجد شرایط، پس از بررسی و استحقاق سنجی، پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی مجموع درخواست‌های واصله در سفر اول رئیس جمهور در شهریور ۱۴۰۰ را چهار هزار و ۷۲۰ درخواست اعلام کرد و گفت: در این رابطه ۵۴ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات قرض¬الحسنه به استان تخصیص یافت.

وی گفت: هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک های عامل استان و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی و به تعداد ۶۳۵ نفر تسهیلات قرض¬الحسنه پرداخت شد.

ملکی افزود: در این دور از سفر‌ها دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی که پس از بررسی و استحقاق سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۴۳۶ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به سفر دور دوم رئیس جمهور در آذرماه ۱۴۰۱، عنوان کرد: در این سفر مجموع درخواست‌های واصله ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ درخواست دریافت شد.

ملکی گفت: در این رابطه برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله تخصیص یافت.

به گفته وی متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک¬های عامل استان معرفی و ۹ هزار نفر تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

ملکی افزود: تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهاد‌های حمایتی معرفی که پس از بررسی و استحقاق سنجی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شده است.

وی همچنین به سفر یک روزه و کاری رئیس جمهور در شهریورماه ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ بوده است.

ملکی افزود: برای تعداد ۶ هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض الحسنه در موضوعات ۷ گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به استان به سه هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ اسفندماه ۴۰۲) تخصیص یافته که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده که در حال دریافت تسهیلات هستند.

به گفته وی تعداد ۶ هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی ثبت که برای بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

دیگر خبرها

  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • کشف بیش از ۱۰ تن روغن جامد قاچاق در مراغه
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی