Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@19:18:20 GMT

از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۱۰۹۴

از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند

مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام«سهیلا ملکشاهی» شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان در فضای مجازی، اظهار کرد:در شرایط کرونا کارگاه هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نکردند، ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه ها ۱۵ کارگاه اعلام شد که از کرونا  آسیب دیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، ۵ هزار و ۴۷ کارگر ایلامی که همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می شوند.


مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام یادآورشد: سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری کرونا را بصورت متمرکز در تهران پرداخت کرده است، آمار خاصی از افرادی که در زمان کرونا ازبیمه بیکاری برخوردار شدند در سازمان تامین اجتماعی در دسترس نیست.


ملکشاهی در پاسخ به سئوالی در مورد دستورالعمل جدید سازمان استخدامی کشور، گفت: هنوز این بخشنامه به اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ برابر آیین نامه های موجود نسبت به تبدیل وضعیت همکاران این اداره کل اقدام می شود.


مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام ابراز کرد: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین هفت هزار و ۸۹ نفر از کارگران استان ایلام با شیوع کرونا به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی کارگاه‌ها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه شدند.


وی تصریح کرد: همچنین ۵۰۳ نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری از ابتدای مرداد تا پایان دی امسال شده اند.


ملکشاهی یادآور شد: کارگاه هایی مانند حوزه گردشگری، رستوران ها و  تالارهای پذیرایی و کارگاه های آسیب دیده با پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه خود و مابقی که ۲۰ درصد سهم کارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شد.


وی در خصوص بیمه فعالان رسانه ای نیز گفت: استفاده از ۲۰ درصد سهم کارفرمایی یکی از امکاناتی است که فعالان رسانه  و افرادی که رابطه مزد بگیری دارند و از آن استفاده می کنند و موضوع سخت و زیان آور بودن این مشاغل بوضوح در بخشنامه اعلام شده  و کار خبرنگاران بعنوان کار سخت و زیان آور قلمداد می شود.


مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام در ادامه در خصوص بازنشستگی قبل از موعد خاطرنشان کرد: در سازمان تامین اجتماعی این طرح بازنشستگی قبل از موعد نه تنها در تامین اجتماعی یا ایران بلکه در تمام کشورها نیز بازنشستگی های پیش از موعد، صندوق های بازنشستگی را به مخاطره می اندازند زیرا با بازنشسگی قبل از موعد ۱۰ سال زودتر بازنشسته می شوند و با توجه به سن امید به زندگی و توان ادامه کار روانه بازارهای دیگر می شوند و مانع اشتغال جوانان می شوند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال جدید توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چرا قیمت کرایه تاکسی‌ها از سایت تاکسیرانی حذف شد؟ تاکسیرانی: کرایه تاکسی تا پایان سال گران نمی‌شود

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳