Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیامد بحران کرونا اختلالات روانی در بین جوانان آلمانی افزایش چشمگیری داشته و اداره فدرال پلیس جنایی آلمان هم از افزایش قابل توجه تهدیدها و دشمنی‌ها علیه سیاستمداران و دانشمندان در دوران کرونا خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، اداره فدرال پلیس جنایی آلمان (BKA) از افزایش چشمگیر تهدیدها و خصومت ها علیه سیاستمداران، دانشمندان و روزنامه نگاران در دوران بحران کرونا خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش تهدیدها و دشمنی‌ها علیه مقامات

"هولگر مونش"، رئیس این نهاد امنیتی در آلمان که در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" سخن می گفت تصریح کرد: ما با نگرانی به شمار روزافزون تهدیدها و دشمنی ها در جامعه می نگریم. این تهدیدها بیشتر متوجه سیاستمداران و افراد دیگر مانند ویروس شناسان است که در دوران بحران کرونا بخصوص در رسانه ها حضور دارند.

کرونا در آلمان| نگرانی درباره شیوع ویروس‌های جهش یافته/ افزایش نارضایتی‌ها از مدیریت بحران دولت

وی افزود: ما به صورت روز افزون حملاتی را علیه سیاستمداران ثبت می کنیم. احساسات و احساسی گری تشدید شده است. بنابراین اداره فدرال پلیس جنایی آلمان طرح های حفاظتی خود را در هماهنگی با ایالات و با شرایط منطبق می کند.

این مقام امنیتی در آلمان همچنین تصریح کرد که شفاف سازی اقدامات از طرف عرصه سیاسی در این شرایط اهمیت دارد. همچنین حمایت ها برای افرادی که به دلیل کرونا در شرایط اضطراری اقتصادی قرار گرفته‌اند جامعه را پایدار می کند.

این مسئله که اقدامات دولتی علیه بحران کرونا انگیزه بالایی برای خصومت ایجاد می کند همچنین در پاسخ وزارت کشور آلمان به درخواست یک نماینده حزب چپ آلمان هم آمده است.

بر این اساس نهادهای امنیتی در سال گذشته حدود 2629 مورد جرائم علیه مقامات و مسئولین را ثبت کرده‌اند. این در حالی است که در سال 2019 تعداد این جرائم 1674 مورد و در سال 2018، 1256 مورد بوده است. به این ترتیب شمار این گونه جرائم در آلمان در عرض 2 سال بیش از دو برابر شده است.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان 374 مورد از این جرائم در ارتباط با بحران کرونا بوده است.

وزارت کشور آلمان همچنین اعلام کرد که اخیرا وقایع کرونا و اقدامات دولتی برای مهار آن به اعتراضات و مخالفت های روزافزون علیه دولت و نمایندگان آن منجر شده است.

آمارهای مبتلایان و مرگ های کرونایی در آلمان هم همچنان بالاست. قرار است روز چهارشنبه مقامات دولتی و ایالتی در آلمان در نشستی درباره چگونگی ادامه روند مبارزه با بحران کرونا و محدودیت ها مشاوره کنند.

هشدار مقامات درباره کاهش عجولانه محدودیت‌ها

"پیتر آلتمایر"، وزیر اقتصاد آلمان درباره کاهش چشمگیر محدودیت‌ها در این شرایط هشدار داده و با نگاهی به نشست پیش روی مقامات آلمانی گفت: شمار مبتلایان جدید در حال حاضر به ندرت پایین تر از اواخر اکتبر و زمانی که محدودیت ها آغاز شده بود است. تازه از حدود دو هفته پیش آمارها در حال کاهش است و آمار مرگ های کرونایی همچنان بالا است.

وی تاکید کرد: من بسیار امیدوارم که ما حداکثر تا اوایل بهار و عید پاک این موج کرونا را کاملا بشکنیم و کاهش محدودیت ها امکان پذیر شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر اقتصاد آلمان همچنین در این باره که ویروس جهش یافته انگلیسی تقریبا در سراسر آلمان مشاهده شده است ابراز نگرانی کرد.

آلتمایر از طرح های منطقه ای برای کاهش محدودیت ها استقبال کرد.

مغازه داران آلمانی در آستانه ورشکستگی

تعطیلی های مداوم و کمک های پرداخت نشده دولت و یک آینده نامعلوم بسیاری از مغازه های آلمانی را در معرض تهدید موجودیت قرار داده و یا آن ها را با ورشکستگی روبرو کرده است. فروش آنلاین هم جایگزینی برای این شرایط نیست.

"فرانک اولریش مونتگومری"، رئیس سازمان نظام پزشکی آلمان هم در آستانه نشست مقامات دولتی درباره کرونا با کاهش محدودیت های گسترده مخالفت کرده و درباره عواقب آن هشدار داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالت بایرن و رئیس حزب سوسیال مسیحی هم درباره کاهش محدودیت های چشمگیر در شرایط فعلی هشدار داده و آن را با توجه به شرایط همسایگان خطرناک ارزیابی کرده است.

افزایش اختلالات روانی در بین جوانان آلمانی

اختلالات روانی در بین جوانان آلمانی هم پیامد بحران کرونا در آلمان افزایش پیدا کرده است. یک کارشناس آلمانی از افزایش روزافرون این گونه اختلالات در بین جوانان آلمانی سخن گفته و اعلام کرده که باید توجه بیشتری در این راستا انجام شود.

"توبیاس رنر"، رئیس انجمن روان شناسی کودک و نوجوان توبینگن گفته است که در حال حاضر ما شاهد افزایش چشمگیر نیاز به مراقبت های روزانه هستیم. وی از تشدید اوضاع در ماه های اکتبر، نوامبر و دسامبر خبر داد.

وی از عرصه سیاسی خواست که کودکان و نوجوانان و کلینیک ها را مورد بی توجهی قرار ندهد.

اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی

روز گذشته اعتراضاتی علیه محدودیت ها و اقدامات ضد کرونایی در شهر مرزی فرای لاسینگ آلمان برگزار شد. سخنگوی پلیس آلمان آمار دقیقی از شمار معترضان را اعلام نکرده و تنها از حضور بیش از هزار نفر سخن گفت.

مخالفت نیمی از شهروندان آلمانی با کاهش محدودیت‌ها

یک نظرسنجی انستیتو یوگو هم نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی مخالف کاهش محدودیت ها برای مهار کرونا هستند.

حدود 37 درصد شهروندان آلمانی خواستار تمدید محدودیت های فعلی و 13 درصد هم خواهان تشدید آن هستند.

بر این اساس 30 درصد شهروندان هم خواستار کاهش محدودیت ها و 13 درصد هم خواهان بازگشت به زندگی نرمال هستند. 7 درصد هم اعلام کرده‌اند که هیچ اطلاعاتی در این باره ندارند.

در آلمان هم بر اساس اطلاعات مقامات بهداشتی تا به حال 3.1 میلیون نفر اولین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2284999 نفر به کرونا مبتلا شده و 61998 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان ویروس کرونا اخبار آلمان ویروس کرونا بین جوانان آلمانی علیه سیاستمداران کاهش محدودیت ها بحران کرونا آلمان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انفال، اظهار کرد: چند سال پیش نماینده‌ای در مجلس تانزانیا ایستاد و گفت که تا دیر نشده رابطه خود را با ایران قدرتمند مستحکم کنید. در آن زمان عده‌ای به او خندیدند اما امروز همگان به قدرت ایران اذعان دارند.

وی‌ افزود: پس از عملیات وعده صادق دیپلماسی ما در جهان تفاوت کرده است. وعده صادق حرکتی بود که همگان آن را مشاهده کنند اما بنا به نظر مقام معظم رهبری اراده قوی ملت ایران برای پاسخگویی محکم به رژیم صهیونیستی مهمترین مسئله بود. وعده صادق ضربه کاری به صهیونیست‌ها بود آن هم رژیم که هیچ کس جرات حمله بدان را نداشت.

خاموشی تصریح کرد: امروز جبهه اصلی دفاع از مظلومین ایران اسلامی است. ایران پس از نزدیک به پنج دهه تحریم با دانش و توانمندی خود به تولیداتی دست پیدا کرده در جهان بی‌نظیر است. امروز با صدای بلند اعلام می‌کنیم که انقلاب اسلامی درک کرده که حزب خدا پیروز است و در همین‌ مسیر حرکت می‌کند. امروز جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است و این‌ ثمره درایت و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. باید باور کنیم که ایران نقش اساسی در ترسیم نقشه آینده جهان خواهد داشت.

خاموشی تصریح کرد: سازمان اوقاف سازمانی است که تصدی اداره موقوفات مجهول‌التولیه‌ و فاقد تولیت را دارد. اگر در وقف‌نامه متولی بتواند سلسله خود را ثابت کند، می‌تواند موقوفه خود را اداره و مدیریت کند. لذا وقف نهادی است که تعریف خود را در حکومت اسلامی دارد. در این نمایشگاه موقوفاتی‌ حضور دارند که متولی خاص خود را دارند و فعالیت‌های خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: موقوفاتی‌ که دارای متولی نیستند و متصدی آن‌ها سازمان اوقاف است نیز در این نمایشگاه حضور دارند و خدمات خود را ارائه داده‌اند. طی دو سال اخیر بسیاری از موقوفات کشور دارای سند تک برگی شده‌اند و این مسئله تداخل اسناد و مشکلات حقوقی موقوفات را کاهش چشمگیری داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: موضوع بعدی بحث حقیقی مربوط به موقوفات است که برخی از آن‌ها بایر بوده‌اند و امروز احیا شده‌اند. البته اجرای چنین برنامه‌ای دشواری‌های خاص خود را دارد.‌ البته برای احیای موقوفات باید این کار را ادامه دهیم و سرمایه‌های موجود را حفظ و  ارتقا دهیم. لذا حوزه حفظ‌العین موقوفات بسیار وسیع است و باید پیگیری شود.

وی گفت: مسئله بعدی افزایش بهره‌وری موقوفات است. در سال گذشته قرادادهای زیادی برای احداث مراکز و املاک موقوفه منعقد شده است. البته اهم موقوفات، وقف‌های منفعتی است ‌که باید به رشد درآمد متنابهی برسند تا همگان در جریان آن قرار گیرند. بنده رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال را دور از دسترس نمی‌دانم. امروز این منافع به هفت همت رسیده و هر روز بیشتر می‌شود. امسال و با توجه به داده‌های سامانه اوقاف بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان هزینه شده تا این‌ نیات به خوبی اجرایی شوند.

وی تصریح کرد: تنوع در ذات وقف نهفته اگر موقوفه درمانی داریم باید سراغ ارزان سازی تجهیزات پزشکی نیز برویم در این زمينه سراغ برخی دانشمندان رفتیم و از آن‌ها حمایت می کنیم.

حجت الاسلام خاموشی گفت: باید از دانشمند ایرانی حمایت کرد سازمان وقف از بودجه عمومی و دولتی آزاد است و ثمرات شگرف برای آینده خواهد داشت. باید واردات کمتر از صادرات باشد باید پول ملی را قوی کنیم. درمورد اقتصاد دریاها، ریل و راه آهن و معدن و مسکن و انرژی سبز تلاش می کنیم انشاالله نتایج اقدامات را خواهید دید.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد