Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-25@21:43:19 GMT

عبور از گذرگاه سلامتی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۲۶۹۶

عبور از گذرگاه سلامتی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم، مجید گلزار، مخترع ایرانی حتی پا را از این هم فراتر گذاشته و با ادغام دو دستگاه ضدعفونی‌کننده و تب‌سنج، دستگاهی را به نام «دستگاه ضدعفونی‌ کفش و دست‌ها از طرفین با قابلیت تب‌سنجی (گذرگاه سلامتی)» ثبت اختراع کرده که مدعی است می‌تواند هم‌زمان دو طرف دست‌ها و کف کفش‌ها را ضدعفونی کند و دمای بدن فرد را هم بسنجد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    اما این دستگاه به‌جز عملکرد دوگانه‌اش، آیا مزایا و خصوصیات برجسته دیگری هم دارد؟ این سوالی است که گلزار در جوابش چهار ویژگی عمده را مطرح می‌کند و امیدوار است با تکیه بر آنها بتواند از طریق بخش دولتی یا خصوصی، سرمایه مورد نیاز برای انبوه‌سازی اختراعش را جذب کند. در ادامه با مزیت‌های دستگاه «گذرگاه سلامتی» این مخترع ایرانی آشنا می‌شوید.   بی نیازی از برق مخترع دستگاه «گذرگاه سلامتی» می‌گوید، عملکرد آن در بخش پاشش مواد ضدعفونی‌کننده کاملا مکانیکی است و فقط از طریق فشرده‌سازی محلول ضدعفونی‌کننده در مخازن تعبیه شده صورت می‌گیرد. گلزار توضیح می‌دهد: «به غیر از بخش تب‌سنج و همچنین ترازوی دیجیتالی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده و با استفاده از باتری کار می‌کنند، بخش ضدعفونی‌کننده آن بی‌نیاز از برق است و به‌همین دلیل می‌توان این دستگاه را در هر مکانی که لازم باشد نصب کرد.»   وی در ادامه می‌افزاید: «بخش ضدعفونی‌کننده «گذرگاه سلامتی» دارای دو مخزن تحت فشار است که از طریق ناسوس‌ها یا همان تلمبه‌های بادی مخصوص، می‌توان محلول ضدعفونی‌کننده را در آنها فشرده‌سازی و ذخیره کرد. با هربار ذخیره محلول در این مخازن، می‌توان حدود دوهزار مرتبه از دستگاه استفاده کرد.»   ایمنی بالا و عمر طولانی مخترع «گذرگاه سلامتی» می‌گوید، احتمال پایینی وجود دارد که دستگاهی که ساخته شده
خراب شود. او می‌گوید: «به دلیل مکانیکی‌بودن اجزای بخش ضدعفونی‌کننده این دستگاه، ایمنی آن بسیار بالاست و دیگر خطر برق‌گرفتگی کسی را تهدید نمی‌کند. علاوه بر این، در نسخه تجاری «گذرگاه سلامتی» می‌توان از آلیاژهای بسیار بادوام آهن (مانند فولاد) استفاده کرد که این کار باعث افزایش چشمگیر طول عمر این دستگاه می‌شود.»   زیبایی بصری گلزار در بخش دیگری از صحبت‌هایش، زیبایی و جذابیت ظاهری «گذرگاه سلامتی» را از دیگر عوامل جذب‌کننده مشتری می‌داند و معتقد است، می‌تواند این دستگاه را در دو مدل تشریفاتی و صنعتی روانه بازار کند.
او در این‌باره می‌گوید: «نسخه تشریفاتی را می‌توان با استفاده از مواد بسیار مرغوب و باکیفیت ساخت که طبیعتا قیمت تمام شده آن را افزایش می‌دهد و فقط برای اماکن خاص کاربرد خواهد داشت.   اما در نسخه صنعتی این دستگاه، با استفاده از مواد ارزان‌تر برای تولید انبوه در مقیاس تجاری، می‌توان قیمت آن را پایین آورد تا برای کاربری عمومی مقرون به‌صرفه باشد. البته «گذرگاه سلامتی» یک دستگاه منحصر به‌فرد است که نمونه مشابهی ندارد و به‌همین دلیل نمی‌توان قیمت آن را با دستگاه‌های متناظرش مقایسه کرد؛ اما با توجه به دوام بسیار بالای آن، مدل صنعتی این دستگاه مطمئنا مقرون به‌صرفه خواهد بود.»   ضدعفونی‌کنندگی موثر به ادعای سازنده «گذرگاه سلامتی»، فرآیندی که در ضدعفونی‌کردن دست‌ها و کف کفش‌ها با این دستگاه صورت می‌گیرد، موجب افزایش اثربخشی آن می‌شود که همین عامل هم می‌تواند از دیگر ویژگی‌های برجسته «گذرگاه سلامتی» باشد.   گلزار در خصوص میزان اثربخشی قسمت ضدعفونی‌کننده اختراعش این‌چنین می‌گوید: «با توجه به این که در «گذرگاه سلامتی» فرآیند ضدعفونی کردن دست‌ها به‌طور هم‌زمان از دوزاویه صورت می‌گیرد، باعث می‌شود نواحی کف و پشت دست‌ها کاملا به مواد ضدعفونی‌کننده آغشته شوند و دیگر نیازی نیست دست‌ها را به‌هم مالش دهیم. از طرف دیگر عمل پاشش مواد ضدعفونی‌کننده از طریق فشار دادن پا روی پدال صورت می‌گیرد تا از تماس دست‌ها با اجزای دستگاه جلوگیری شود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشان ایرانی گذرگاه سلامت روزنامه جام جم مجید گلزار مخترع ضدعفونی کننده صورت می گیرد دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • لزوم بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • خلجی: ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • معایب دستگاه جوش لیزر