Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، منابع دیپلماتیک روز یکشنبه گفتند کره جنوبی در نظر دارد به اعضای خدمه موجود در کشتی نفتی توقیف شده توسط ایران کمک کند تا از همین هفته پس از اعلامیه تهران مبنی بر آزادی، بیشتر آنها را به خانه خود بازگرداند.

هفته گذشته تهران اعلام کرد که حدود یک ماه پس از آنکه نیروی دریایی ایران این کشتی را با خدمه‌اش در آبهای این کشور به اتهام آلودگی اقیانوس توقیف کرد، خدمه بازدشت شده به جز کاپیتان را آزاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات سفارت کره جنوبی در این کشور خاورمیانه‌ای از آن زمان جلساتی را با اعضای خدمه برای بررسی وضعیت سلامتی آنها داشته‌اند.

یک منبع دیپلماتیک گفت: ما در تلاش هستیم تا لیست اعضایی که قرار است به خانه خود برگردند را نهایی کنیم. پس از بررسی سریع خواسته‌های آنها و سایر شرایط، به آنها کمک کنسولی لازم را می دهیم.

به نظر می‌رسد تصمیم ایران برای آزادی ملوان‌ها پس از پیشرفت سئول در گفت‌وگو با ایالات متحده در مورد استفاده از برخی وجوه ایرانی که در بانک‌های کره جنوبی به دلیل تحریم‌های آمریکا بلوکه شده برای پرداخت بدهی معوقه ایران به سازمان ملل متحد اتخاذ شده است.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که توقیف کشتی مربوط به نارضایتی ایران از پول بلوکه شده است اما تهران این موضوع را رد کرده است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کره جنوبی نفتکش توقیف شده کره ای کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  در این رقابت‌ها ۱۲۰ کشتی گیر در ۱۰ وزن با یکدیگر به رقابت می‌پردارند که از این تعداد ۴۰ نفر خوزستانی هستند.

این مسابقات به دلیل اینکه مرحله آخر چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی محسوب می‌شود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تمام ظرفیت کشتی فرنگی ایران به غیر از نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی و گزینشی المپیک نیز حضور دارند.

در این رقابت‌ها کشتی گیرانی از کشور‌های ارمنستان، عراق و سوریه و ایران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی به همراه کادر فنی تیم ملی بزرگسالان، با حضور در اهواز از نزدیک نظاره گر این رقابت‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، پیش از این شهرستان‌های اندیمشک و ماهشهر میزبان مسابقات بین‌المللی جام تختی بودند.

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فیلیپین با خدمه‌های کشتی توقیفی
  • دیدار نمایندگان روسیه، پاکستان و فلیپین با خدمه‌های خود در کشتی‌ توقیفی MCS Arie
  • واکنش متفاوت حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • ◄ دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries