Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@15:43:26 GMT

شرط لغو قیمت گذاری دستوری خودرو چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۳۲۸۷

شرط لغو قیمت گذاری دستوری خودرو چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، فرهاد طهماسبی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع و جهش تولید با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو، گفت: در شرایط کنونی که میزان عرضه و تقاضا در بازار خودرو متناسب نیست، آزاد کردن قیمت‌ها منجر به گرانی چهارچرخ‌ها شده و انگیزه‌ای برای ورود بیشتر سوداگران به این بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو به نفع مردم و مصرف‌کننده است اما این موضوع مشروط بر نظارت دقیق و جلوگیری از سوءاستفاده و جولان دلالان در بازار است که تحقق این شرایط در وضعیت کنونی ممکن نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در حال حاضر شرایط رقابتی در صنعت خودرو سالم نیست بنابراین مجموعه‌ها تلاشی برای ارتقا کیفیت و کاهش هزینه‌های تمام شده تولید نمی‌کنند، اضافه کرد: در وضعیت کنونی در صورت آزاد کردن قیمت خودرو، موضوعاتی مانند احتکار و… تشدید می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: دولت لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو را همزمان با آزادسازی واردات خودرو پیگیری کند تا بتوان با ایجاد رقیب برای خودروسازان، آنها را برای بهبود کیفیت محصولات تولیدی‌شان ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه آزاد کردن قیمت خودرو در حال حاضر به صلاح نیست، تصریح کرد: باید دید کارگروه رفع موانع و جهش تولید بر چه اساسی به دنبال لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو در شرایط کنونی است چراکه همگان از وضعیت بازار و نابسامانی آن آگاه هستند؟

پربیننده ترین خودروهای کرمان موتور چند خرید و فروش شدند؟ +جدول خبر مهم سایپا برای متقاضیان خرید خودرو جدیدترین قیمت نیسان آبی +جدول قیمت پژو ۲۰۷ امروز به کجا رسید؟ +جدول هایما S۵ امروز چند معامله شد؟ +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت گذاری خودرو لغو قیمت گذاری دستوری خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، یک‌شنبه، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ افت‌وخیز ناچیزی را تجربه می‌کند. در این میان یکی از خودروهای داخلی بازار ۵۵ میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد.

زوتی DL۵ یکی از اولین خودروهای وارداتی به شمار می‌رود که توسط شرکت سایپا وارد کشور شده است. این خودرو از ابتدای امروز ۴۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با قیمت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای داخلی

ساینا دنده‌ای S دوگانه سوز در حال حاضر یکی از معدود خودروهای دوگانه‌سوز بازار به شمار می‌رود که از ابتدای روز دو میلیون تومان افت قیمت دارد و با ۴۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا شمرده می‌شود که ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با ۷۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

گارانتی‌های خودروهایی که به راحتی باطل می شوند

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که با رشد پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به کانال ۷۶۰ میلیون تومان رسیده است.

دنا پلاس اتوماتیک یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است. این خودرو نسبت به ابتدای روز ۵۵ میلیون تومان گران‌تر شده و با یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

ام‌وی‌ام X۳۳ کراس دنده‌ای یکی از جدیدترین و ارزان‌ترین محصولات مونتاژی مدیران خودرو به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته هیچ تغییری ندارد و با همان نرخ یک میلیارد و ۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما ۸S که از جدیدترین خودروهای مونتاژی ایران خودرو محسوب می‌شود که امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

بخشنامه ایران خودرو درباره قیمت جدید پژوپارس

دیگنیتی پرستیژ گران‌ترین کراس‌اوور مونتاژی بهمن موتور بوده که برخلاف دیگر خودروهای بازار، با نرخ دو میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

فونیکس تیگو ۸ پرومکس یکی از لوکس‌ترین محصولات مونتاژی بازار به شمار می‌رود که از ابتدای روز با افت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، وارد کانال سه میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان شده است.

کد خبر 845940 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو ايران خودرو خودرو - ایرانی خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۴ اردیبهشت+ جدول
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار آزاد +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت+ جدول
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • قیمت خودرو امروز ۲ اردیبهشت + جدول
  • این خودرو رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی شد؛ ساینا، شاهین، سمند، ام وی ام و فونیکس چقدر قیمت خورد؟ | جدول قیمت ها
  • بازار خودرو به کما رفت/ آخرین قیمت پژو، شاهین، تیبا، دنا، رانا و کوییک + جدول