Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: بانک‌ها باید با وثیقه قرار دادن زمین و اراضی کشاورزی وام و تسهیلات به کشاورزان بدهند چرا که تامین وثیقه و ضمانت‌ بانکی برای روستاییان کشاورز ما مشکل است. - اخبار استانها -

هدایت‌الله جمالی‌پور در حاشیه مراسم تجلیل از 11 کشاورزی نمونه کشوری استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به کسب مقام دوم کشوری توسط کشاورزان قزوینی اظهار داشت: با توجه به آب‌بری پایین و قدرت بالای مدیریت در فضاهای گلخانه‌ای توسعه کشت گلخانه‌ای باید رویکرد اصلی جهاد کشاورزی استان در سال‌های آتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروز کشت محصول با کیفیت و مناسب در ابعاد و مساحت‌های کم هنر کشاورزان ملی و بین‌المللی ما است که بیشتر این موفقیت‌ها هم در فضاهای گلخانه‌ای شکل گرفته است چرا که در چنین فضاهایی امکان دخالت مستقیم در میزان تاثیر عوامل رشد محصولات کشاورزی مانند نور، حرارت و کود شیمیایی و سایر نهاده‌های تولید وجود دارد.

جمالی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه استان قزوین حدود یک سوم نیاز استان تهران را به محصولات کشاورزی تامین می‌کند، کشت محصولات راهبردی در استان به ویژه نهاده‌های دامی مانند جوی آبی، ذرت علوفه‌ای و کلزا در دستور کار جهاد کشاورزی استان قزوین دارد و کشت این محصولات با مشارکت بسیج در قالب طرح جهش تولید دنبال می‌شود.

ایجاد زنجیره صنایع تبدیلی در پردیس‌های روستایی

استاندار قزوین با تاکید بر لزوم حمایت بانک‌ها از طرح‌های تولید و توسعه در بخش کشاورزی یادآور شد: بانک‌ها باید با وثیقه قرار دادن زمین و اراضی کشاورزی وام و تسهیلات به کشاورزان بدهند چرا که کشاورزان به صورت فصلی و حتی سالیانه درآمد خود را کسب می‌کنند و تامین وثیقه و ضمانت‌ بانکی برای روستاییان کشاورز ما مشکل است.

استاندار قزوین: بانک‌ها با ندانم‌کاری تولید را نابود می‌کنندمعاون استاندار قزوین: بانک‌ها تعامل بیشتری با تولیدکنندگان داشته باشنداستاندار قزوین: بانک‌ها با بخشی‌نگری هم به خود و هم به تولید ملی آسیب می‌زنند

جمالی‌پور توسعه کشاورزی را اهرم اصلی رشد پایدار اقتصادی دانست و افزود: توسعه کشت و کشاورزی با توجه به اینکه زمین و همه نهاده‌های تولید را داریم، تحریم ناشدنی است و به همین خاطر هر چقدر برای توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی هزینه کنیم، در واقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به راه افتادن پردیس‌های تولید روستایی ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی کوچک در کنار اراضی کشاورزی می‌تواند یک زنجیره بزرگ از تولید محصولات فرآوری‌شده مانند کنسرو و کمپوت در استان به راه بیندازد که علاوه بر تامین نیاز داخل یک بازار صادراتی مهم برای ما در منطقه ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی استانداری قزوین کشاورزی استانداری قزوین استاندار قزوین بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تبصره دوم ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها گفت: با دستور صادره از دادسرای ناحیه ۳۷ ویژه رسیدگی به پروندهای انفال و ثروت‌های عمومی و حوزه قضائی بخش چهاردانگه، ١٢ مورد دستور آزادسازی اراضی کشاورزی شامل سوله و دیوارکشی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده رئیس حوزه قضائی بخش چهاردانگه، شهرداری چهاردانگه و همراهی فرماندهی پلیس پیشگیری و یگان امداد نیروی انتظامی این شهرستان در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر ادامه داد: با قلع و قمع این ساخت و ساز ۲۰ هزار متر مربع از اراضی مرغوب کشاورزی چهاردانگه اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به فعالیت سامانه ۱۳۱ برای دریافت گزارش‌های مردمی در راستای حفاظت از اراضی زراعی و باغی اضافه کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6084715

دیگر خبرها

  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود
  • آزاد سازی ٢٠ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • گفتمان و مشارکت مردم جزو اولویت‌های بخش کشاورزی استان قزوین است
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی