Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای آموزش مهارت به دانش آموزان همکاری خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست گفت‌وگوی هفته وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مشترک برای همکاری با وزارت آموزش و پرورش حوزه آموزشهای فنی و حرفه‌ای است که اعلام آمادگی شده و اقدام خواهیم کرد تا 600 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، 6 هزار پایگاه سازمان فنی و حرفه‌ای به اضافه پتانسیل 11 هزار آموزشگاه آزاد در سطح کشور یعنی مراکزی که می‌توانند آموزش‌های عملی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند در چهارچوب برنامه مشترک قابلیت استفاده را داشته باشند تا هدف قانونی هر دانش آموز یک مهارت را در نظام آموزشی کشور محقق کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های مشارکت جویانه همکاری‌های بخش تعاون را داریم و برای اینکه بذر مشارکت جویی را در ذهن کودکان در دوره‌های مختلف تحصیلی بکاریم باید به این سمت حرکت کنیم تا با ایجاد تعاونی‌های آموزشگاهی، دانش آموزان فعالیت جمعی را تجربه کنند و آموزش عملیاتی برای آنها محقق شود تا پس از آن عملیات مشارکت جویانه اقتصادی را در سالهای دیگر عمرشان مورد توجه قرار دهند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد زمینه تحقق عملیات اجرایی آن فراهم است و پیش از آن در 4 استان تهران، خوزستان، فارس و گلستان تشکیل تعاونی‌های آموزشگاهی را تجربه کردیم که نتایج و آثار خوبی داشت، فرهنگ کار و تلاش را در کشور به این ترتیب توسعه می‌دهیم و همکاری معلمان و دانش آموزان را در تعاونی‌های آموزشی پیگیری می‌کنیم.

شریعتمداری افزود: درحوزه روابط کار، تامین اجتماعی و پیگیری مسائل صنفی واحدهای آموزشی که در اختیار وزارت آموزش و پرورش هستند اما از هر دو نوع استخدام رسمی و استخدام براساس قانون کار استفاده می‌کنند همکاری‌های مشترکی را خواهیم داشت در توسعه فعالیت‌های مسکن حوزه آموزش و پرورش و معلمان در سطح کشور اقدام خواهیم کرد و تعهداتی را پذیرفتیم که بتوانیم در باقیمانده عمر دولت قدمهای خوبی را برداریم، در 11 حوزه همکاری با آموزش و پرورش به تفاهم رسیدیم که یکی از مهمترین آنها همکاری پژوهشی است.

امتحانات پایان سال دانش آموزان حضوری خواهد بود؟اطلاعیه آموزش و پرورش درباره سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور 1400

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان دانشگاه فنی و حرفه ای دانش آموزان دانشگاه فنی و حرفه ای آموزش و پرورش فنی و حرفه ای دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاکید بر برنامه ریزی مدون در حوزه های فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان فیروزکوه
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش