Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی علی نژاد گفت: پرسپولیس در خصوصی سازی یک ماه از استقلال جلوتر است

مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش حرفه ‌ای و قهرمانی وزارت ورزش توضیحاتی را در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارائه کرد.

به گزارش طرفداری، مهدی علی ‌نژاد در خصوص اینکه عنوان کرده بود فوتبال ما 6 میلیون دلار در فیفا پول دارد ، سهم پرسپولیس دو میلیون و 800 هزار دلار و سهم استقلال 300 هزار دلار است گفت:

تحریم ‌های ظالمانه و یک جانبه آمریکا آسیب ‌های جدی به کشور ما وارد کرد که از جمله آن اختلال در مبادلات بانکی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در راستای تحریم ‌ها فیفا و AFC  به رغم اینکه علاقه ‌مند هستند با ما همکاری کنند اما بانک‌ ها زیر بار این موضوع نمی ‌روند. البته از مبلغی که در فیفا وجود دارد استفاده می‌ شود. یک سال کار متوقف بود و خیلی از مشکلات مانند پرونده ویلموتس هم مربوط به این مسأله بود. ما این پول را در فیفا داشتیم اما فیفا حاضر نبود به شخص ثالث پرداخت کند تقریبا از ابتدای سال 99 این مشکل حل شد و فیفا پول ‌های ما را به فرد ثالث پرداخت کرد اما کنفدراسیون فوتبال آسیا این را قبول نمی ‌کند.

علی نژاد در مورد اینکه آیا فیفا قبول می ‌کند بدهی باشگاه را پرداخت کند و بعد در ایران به صورت ریالی انجام شود،‌ گفت:

باید بین فدراسیون فوتبال ما و باشگاه مربوطه توافق شود اما این را فیفا پذیرفته و استقلال و پرسپولیس که به خاطر جام ‌جهانی مبالغی داشتند بعضی از بدهی ‌های شان را از منابع فیفا دادند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا قبول نمی‌ کند که به شخص ثالث بدهد. در حال گفتگو هستیم تا به این منابع دسترسی پیدا کنیم، امیدواریم با رفتن ترامپ بتوانیم دسترسی بانکی پیدا کنیم.

علی نژاد در خصوص اینکه قرار است 15 درصد دو باشگاه را در بورس مردم بخرند و 85 درصد آنها باز هم دست دولت می ‌ماند عنوان کرد:

از اواسط سال گذشته اقدامات جدی برای واگذاری انجام شد. مشکلات جدی وجود داشت چون بازار سرمایه قواعد خاص خودش را دارد. حدود یکسال و نیم است که تلاش می ‌کنیم مشکلات زیرساختی از جمله شفاف ‌سازی مالی و حسابرسی ‌هایی که انجام شد را برطرف کنیم. بحث افزایش سرمایه مهم بود یکی از این دو باشگاه یک میلیون تومان و دیگری 10 میلیون تومان کل سرمایه‌شان بود به همین خاطر دو ورزشگاه به نام‌ شان شد.

علی نژاد در مورد اینکه آیا پس از خصوصی‌ سازی اختیار فروش ورزشگاه ‌ها را دارند، گفت:

اگر واگذاری به بخش خصوصی‌ سازی انجام شود آنها طبق ساز و کار اختیار فروش را خواهند داشت. امروز حدود 710 میلیارد تومان سرمایه استقلال و 710 میلیارد تومان هم سرمایه پرسپولیس است که مربوط به ورزشگاه‌ها است. بحث ارزش دو باشگاه و برند آنها هم خیلی بیشتر از این‌ها است. یکبار ارزش‌گذاری شده و این ارزش‌گذاری در حال بروزرسانی است. اقدامات زیادی است که آنها را به فرابورس عرض کنیم و جلسه پیش‌م عارفه دو باشگاه با مجموعه هیأت پذیرش هم برگزار شد.

علی نژاد تصریح کرد:

پرسپولیس حدود یک ماه جلوتر است چون سال مالی این باشگاه 30 خرداد است و استقلال 31 تیرماه. به همین خاطر پرسپولیس از نظر تعیین شرایط جلوتر است و امیدواریم امسال عرضه اولیه را انجام بدهیم. این 15 درصد عرضه اولیه است. برای ورود به فرابورس باید کشف قیمت شود و بعد 10 تا 15 درصد عرضه اولیه می‌شود تا مردم بتوانند حجم مشخصی را بخرند بعد که قیمت مشخص شد درصدهای بعدی را واگذار می‌ کنند.

علی نژاد در مورد اینکه آیا پولی به خزانه دولت واریز می‌ شود،‌گفت:

بنای وزارت ورزش این است که حتی یک درصد در اختیار دولت نماند.

علی نژاد در مورد اینکه آیا دو باشگاه می ‌توانند از خزانه دولت برداشت کنند گفت:

نه، در واقع مالکیت آن متعلق به دولت است اگر قرار باشد مثلاً بدهی ‌های معوق را پرداخت کنند نیازمند قانون است.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در خصوص اینکه این ابهام وجود دارد که دولت می‌ خواهد با فروش 15 درصد سهام فشارهای مالی را کم کند و کماکان مالکیت دو باشگاه را در اختیار داشته باشد،‌ گفت:

به هر دلیلی بنا بر قانون حتی یک ریال هم نمی ‌توانیم برای این دو باشگاه هزینه کنیم چون قانون هزینه‌ کرد برای ورزش حرفه ‌ای را ممنوع کرده است.

علی نژاد افزود:

باز هم تأکید می ‌کنم می‌ خواهیم 100 درصد سهام را واگذار کنیم بخش حمایتی را در قالب لایحه‌ ای ارائه و به دولت دادیم که برای تمام باشگاه ‌های خصوصی است هفته پیش کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی دولت این لایحه را بررسی کرد و نهایی شد پس از آن به کمیسیون اصلی کمیسیون اقتصادی می‌رود بعد از تصمیم‌گیری به صحن دولت می‌رود و بعد از تصویب به مجلس برای تبدیل شدن به قانون می‌رود.

لی نژاد ادامه داد:

حمایت کلی دولت برای همه باشگاه ‌ها خواهد بود تا برای حمایت از بخش خصوصی در باشگاه‌ داری ایجاد زیرساخت ‌های حقوقی شود.

علی نژاد در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد این سیاست در دولت آینده ادامه داشته باشد گفت:

واقعیت این است که هیچ تضمینی وجود ندارد اما اگر در این دولت بتوانیم 15 درصد را واگذار کنیم و عرضه اولیه انجام شود فرآیند خصوصی‌سازی دو باشگاه انجام شده و وقتی این فرآیند آغاز شود دیگر قابل برگشت نیست. مگر اینکه نتوانیم قبل از پایان دولت این واگذاری را داشته باشیم.

علی نژاد در مورد اینکه از این واگذاری چقدر سهم پیشکسوتان خواهد بود، ‌گفت:

این موضوعات اساساً دیگر دست ما نیست وقتی بحث واگذاری می‌شود فرابورس و خصوصی ‌سازی اختیاردار خواهند بود.

اخبار داغ 

پشت پرده لو رفتن مبلغ قرارداد وریا غفوری | تسویه حساب شخصی یا دعوای درون خانوادگی؟! علی کریمی خطاب به کفاشیان: به هرکس دیگری 12 سال فرصت بدهند، بهتر از شما عمل می کند بچه دار شدن زن خائن تهرانی از شوهر نابارور + عکس قاتل قولی که «فریبا نادری» به علی انصاریان داد شادی پس از گل برونو فرناندز به سبک اریک کانتونا / عکس برد یوونتوسی؛ xG پایین بیانکونری مقابل رم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: عرضه اولیه دو باشگاه مهدی علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی سازی امروز در آئین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: امروز آئین واگذاری دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران یعنی استقلال و پرسپولیس پیرو تلاش‌های صورت گرفته طی ۲ دهه است.

وی افزود: امروز به طور رسمی واگذاری دو باشگاه فوتبال از دولت به بخش خصوصی اعلام می‌شود و امیدوار هستیم که ۵ اردیبهشت سرآغاز دوره شکوفایی و پیشرفت در ورزش ایران باشد.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در این مرحله از برگزاری مزایده که به صورت شفاف در فرابورس برگزار شد، در یک عرضه عمومی و با تأمل و نظارت سهام دو تیم واگذار شد. در این دوره از واگذاری بعد از برگزاری ۸ بار مزایده بالاخره وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی با نمایندگی از مجموعه دولت در امر این واگذاری در تعامل نزدیک با وزارت ورزش و در یک نگاه همگام و همه جانبه در یک بازه زمانی ۲ ماهه، به ثمر رساند.

وی یادآور شد: در گام اول پذیرش این دو باشگاه در بازار فرابورس ایران ۱۰ درصد از سهام این باشگاه‌ها به مردم واگذار شده بود. اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاید به این زودی توان واگذاری این دو تیم را نداشتیم.

بازیان افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم و تأکیدات رهبری بر زمینه سازی مشارکت همه جانبه مردم در اقتصاد، سازمان خصوصی سازی توانست در طلیعه سال ۱۴۰۳ این امر مهم و مورد تاکید ریاست جمهور، هیأت دولت و وزارت ورزش و اقتصاد در عرضه سهام دو تیم فوتبال تهرانی را به سرانجام برساند. در واقع واگذاری سهام عمده دولت که اعلان اراده حداکثری دولت در واگذاری تصدی گری های دولت در اول سال است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: سوم اردیبهشت ماه مزایده در بازار فرابورس برگزار و دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی تشکیل شد؛ در نهایت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس داوطلبی خود را برای خرید باشگاه استقلال اعلام کرد و در حال حاضر ۸۵ درصد سهام این باشگاه متعلق به این هلدینگ است.

وی گفت: کنسرسیوم دوم هم کنسرسیوم بانکی با حضور بانک شهر، بانک تجارت، بانک ملت، بانک رفاه و بانک اقتصاد نوین برگزار شد.

بازیان اظهار کرد: در نهایت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی واگذار کردیم.

کد خبر 6087419 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • وزیر اقتصاد: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطفی در فوتبال ایران خواهد بود
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • معاون وزیر اقتصاد: امروز استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • معاون وزیر اقتصاد: استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟