Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی روز یکشنبه با بیان اینکه هم اکنون تدوین شیوه نامه های بهداشتی برای آغاز مجدد اعزام زائران به عتبات آماده شده، افزود: منتظر اعلام تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به خط مشی سازمان حج و زیارت در حوزه اعزام های زیارتی به عتبات عالیات تصریح کرد: زیارت با کیفیت، معنویت، حفظ عزت، کرامت، سلامتی و امنیت، سهل و متناسب با شرایط متقاضیان زیارت مهمترین اولویت ها در این حوزه قلمداد می شود که امیدواریم مسیر اعزام ها به عتبات عالیات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی گفت: امیدواریم با اهتمام به رعایت شیوه نامه های تدوین شده، شاهد اعزام مجدد زائران به عراق باشیم که البته نظر نهایی برای اعزام ها به عتبات عالیات منوط به تایید ستاد ملی مقابله با کرونا است.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سلامت زائران کشور مهمترین اصل برای از سرگیری اعزام ها است، گفت: اهتمام به موضوع سلامت زائران در ایام کنونی موجب شد تا پروتکل و شیوه نامه بهداشتی از سوی کارشناسان وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت و هیئت پزشکی تهیه شود که بعد از تدوین این شیوه نامه در اختیار وزارت بهداشت و وزارت خارجه کشورمان و عراق قرار گرفته تا پس از توافقات دو طرف با رعایت بندهای مختلف آن، اعزام ها از سرگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حج و زیارت آمادگی کامل از حیث امکانات و برنامه ریزی های اجرایی برای از سرگیری اعزام ها به عتبات عالیات را دارد گفت: آمادگی کامل برای شروع مجدد سفرها وجود دارد اما این مهم منوط به نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و آمادگی طرف عراقی جهت پذیرش زائر است که امیدواریم با شیوه نامه های ارائه شده دو طرف موافقت نمایند و سفرها با توجه به کاهش شرایط بحران اپیدمی کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت محدود آغاز شود.

رحمانی ادامه داد: عدم اعزام از شهرهای قرمز و نارنجی، عدم اعزام متقاضیان دارای بیماری زمینه ای، توجه به میانگین سنی زائران، ارایه جوابیه منفی تست کرونا و غیره برخی از مهمترین بندهای این دستورالعمل است.

وی گفت: امیدواریم با توجه به عشق و اشتیاق وافر علاقمندان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات و از طرفی رعایت دقیق دستورالعمل ها و پروتکل ها و همچنین توجیه بهداشتی زائران، جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد غیر مجاز، شاهد تشرف برنامه ریزی شده عاشقان و علاقه مندان به عتبات عالیات باشیم.

برچسب‌ها سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت اخبار کنکور ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان حج و زیارت عتبات عالیات شیوه نامه اعزام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، محمد امین یاقوت مدیر حج وزیارت خوزستان گفت: ۲۵۵ زائر خوزستانی امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت از طریق فرودگاه بین المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز به سرزمین وحی اعزام شدند. 
زائران خوزستانی حج عمره پس از ورود به مدینه پنج روز در شهر رسول الله (ص) حضور دارند و اماکن مقدسه از جمله حرم نورانی پیامبر گرامی اسلام (ص) و قبرستان بقیع را زیارت می‌کنند. 
همچنین عمره گذاران خوزستانی در سفر به شهر مقدس مکه به مدت پنج روز ضمن زیارت خانه خدا اعمال حج عمره را به جای می‌آورند.

دیگر خبرها

  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳
  • شش میلیون نفر در انتظار اعزام به عمره مفرده هستند
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟