Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@01:35:55 GMT

۱۶ دانشجوی هنرمند خراسان جنوبی تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۵۲۴۲

۱۶ دانشجوی هنرمند خراسان جنوبی تجلیل شدند

در مراسم اختتامیه جشنوراه فرهنگی هنری ققنوس خراسان جنوبی با حضور مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور از ۱۶ دانشجوی برگزیده استان در رشته های موسیقی، خوشنویسی، شعر، فیلمنامه، نقاشی و داستان کوتاه تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی ققنوس در خراسان جنوبی ظهر امروز(۱۹ بهمن) در محل دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با حضور مسئولان فرهنگی و هنری کشور و خراسان جنوبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«ابوذر صلاحی» در اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در خراسان جنوبی اظهار داشت: جشنواره ققنوس کار خود را با درک صحیح یک خلا در فضای دانشجویی کشور پنج سال پیش آغاز کرده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشنواره ققنوس مخصوص دانشجویان است، افزود: هدف اصلی این جشنواره کشف استعدادهای هنری دانشجویان و ایجاد رابطه موثق و عمیق بین این هنرمندان است.

 

وی در ادامه بیان کرد: هنگامی که بین دانشجویان ارتباط ایجاد شود قطعا خواهیم توانست دانشجویان هنرمند متعهد انقلابی در دانشگاه ها تربیت کنیم و این جشنواره فرصت مناسبی در این زمینه است و باید از ظرفیت جشنواره دانشجویی ققنوس باید بیش از گذشته استفاده شود.

 

صلاحی با اشاره به اینکه امسال ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری ققنوس خراسان جنوبی ارسال شده است، افزود: سال گذشته ۸۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود و به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد آثار ارسالی امسال کاهش یافته است.

 

مسئول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی در پایان عنوان کرد: امیدواریم دانشجویان در مسیر صحیح هنر انقلابی گام بردارند و از این ابزار مهم برای ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی بهره ببرند.

 

گفتنی است در پایان این مراسم از «رقیه خدابخشی» برگزیده رشته نقاشی با مداد، «مریم اطمینان» بخش شعر، «رضا نعمتی» رشته خوشنویسی، «مصطفی مرادیان» رشته پوستر، «زهرا ناصری» رشته نمایشنامه، «کوروش راد» بخش داستان کوتاه، «زهرا یوسفی» بخش خوشنویسی، «مرضیه دادگر» بخش خوشنویسی، «حامد شاه حسینی» بخش خوشنویسی، «علی خالقی» رشته موسیقی، «امیرعلی گازارپور» رشته شعر، «زهرا ناصری» بخش داستان کوتاه، «محبوبه سالروز» رشته پوستر، «مرتضی قاسمی» رشته شعر، «محمدجواد مرادی» رشته فیلمنامه، «فاطمه عرب زوزنی» داستان کوتاه و «وحید آهنی» رشته نقاشی تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره فرهنگی و هنری ققنوس مسئول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی برگزیدگان داستان کوتاه خراسان جنوبی فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین اختتامیه دهمین  هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» امشب، چهارشنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی ، نامزدهای هفته هنر انقلاب ، حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ، محسن نفر، میلاد عرفانپور و سایر هنرمندان در حوزه هنری در حال برگزاری است.

تاکنون چهره‌هایی چون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب  عنوان هنرمند انقلاب اسلامی معرفی شدند.

اجرای مراسم برعهده رسالت بوذری است پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت کلام الله مجید تیزر مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب پخش شد.

محمدرضا باقری مدیرعامل مجموعه سوره مهر و دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره گفت: بیش از هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه طی نظرسنجی که توسط مراکز حوزه هنری انجام شد، نامزد‌های چهره هنر انقلاب را انتخاب کردند و در نهایت ۹۶ نفر انتخاب شدند. پس از آن کار به هیات انتخاب واگذار شد و بعد از طی این پروسه که در برگیرنده جلسات متعددی بود در نهایت ۵ نفر به عنوان نامزد دریافت جایزه چهره هنر انقلاب معرفی شدند و امروز هم چهره هنر انقلاب خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال چهره بین المللی هنر انقلاب هم داریم که امروز در فواصل زمانی مختلف خدمت شما عزیزان معرفی می‌شود، افزود: این در حالی است که در طول برنامه امشب مراسم قدردانی دیگری هم داریم که خدمت شما عزیزان معرفی خواهد شد.

سپس با پخش تصاویری از هنرمندان پیشگام هنر انقلاب یاد و خاطره هنرمندان درگذشته حوزه هنری انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

در ادامه برنامه هم با حضور حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نوبت به معرفی برترین رویداد هنر انقلاب رسید که در این بخش انیمیشن «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری به عنوان پروژه برگزیده معرفی شد.

همچنین محمدرضا سرشار در آیین اختتایه هفته هنر انقلاب به عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب برگزید شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین آرسیتید استبان ارناندس گررو معروف به «آرس» کاریکاتوریست نامدار کوبایی در آیین اختتامیه به عنوان چهره بین المللی هنر مقاومت برگزیده شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

این گزارش در دست تکمیل است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • آیین اختتامیه دهمین هفته هنر انقلاب آغاز شد/چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شدند
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی