Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@16:44:59 GMT

نشست خبری سریال باخانمان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۵۳۳۳

نشست خبری سریال باخانمان برگزار شد

تهیه کننده سریال «باخانمان» گفت: معضل اصلی ما شبکه نمایش خانگی و دستمزدها و هزینه هایی است که در آنجا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری سریال «باخانمان» به کارگردانی برزو نیک نژاد امروز در ساختمان معاونت سیما بعد از پاسخگویی به تلفن های واحد ارتباط مردمی این سازمان به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست برزو نیک نژاد کارگردان، زینب تقوایی تهیه کننده، امیر برادران نویسنده، حسام محمودی، سپند امیرسلیمانی، الهام اخوان (بازیگر) حضور داشتند.

در ابتدای این نشست نیک نژاد گفت: این کار را در شرایط سخت کرونایی ساختیم و رعایت کردن پروتکل ها خیلی سخت بود و عملا نشدنی. انرژی که بچه ها برای این کار گذاشتند واقعا ستودنی است و حسمان این بود که مردم را برای دقایقی بخندانیم و به همین دلیل بچه ها حاضر شدند حتی وقتی کرونا هم گرفتند بایستند و کار کنند.

وی ادامه داد: این را می دانید که همین بازیگران اگر روزی دو تبلیغ در اینستاگرام بگذارند درآمد بالاتری خواهند داشت به نسبت اینکه روزی ۱۵ ساعت کار کنند! از مردم تشکر می کنم که زمان گذاشتند و این سریال را دیدند. 

 تقوایی: مردم شخصیت های قدیمی سریال ها را دوست دارند

تقوایی درباره سریال جدید خود نیز گفت: همانطور که دوستان می دانند این روزها در حال پیش تولید سریال دودکش هستیم. به طور معمول مردم با شخصیت هایی که می بینند ارتباط می گیرند و دوست دارند آنها را دوباره ببینند. الان سالها است که از تولید و پخش دودکش می گذرد و در همان سالهای پخش مورد اقبال مردم قرار گرفت. به همین دلیل به خاطر اقبال مردم به این شخصیت ها به سمت این رفتیم که دودکش ۲ را هم بسازیم و امیدواریم بتوانیم اتفاق خوبی را رقم بزنیم.

نیک نژاد افزود: من خیلی کارها و خیلی از بازیگرها را در کارهایم تکرار کردم. معمولا کاری که درست است را تکرار می کنم و اگر اشتباه کنم فقط یک بار انجامش می دهم. اما برای تکرار چند اتفاق می افتد. یکی درباره دردسرهای عظیم پرسید و گفتم سال ۹۱ دقیقه ای ۳۲۰۰ این سریال را ساختیم  و از سال ۹۲ تا الان اتفاقی نیفتاده و ما فقط با نشاط تر شدیم و لااقل همان ۳۲۰۰ را برای تولید به ما می دهند!

من نمی دانم برآورد سریال باخانمان دقیقا چقدر است و تهیه کننده می داند اما آنچه که می دانم این است که من بچه تلویزیون هستم و با تلویزیون بزرگ شده و اگر در تیتراژها ببینید متوجه می شوید که بازنشسته این حرفه هستم. اتفاقی که می افتد این است که قرار است با زمان کوتاه تر این سریال را بسازیم. یکی از دلیل هایی که می گویند نیک نژاد سریالی را بسازد این است که سرعت بالایی دارد! پس قرار نیست کار عجیب و غریبی ببینیم و لطفا نیایید سریالی که من ساختم را با یک کار سریال از ما بهترون قیاس کنید!

نیک نژاد: برآورد سریال «باخانمان» به اندازه دو قسمت سریال در وی او دی ها است

وی افزود: برآورد سریال باخانمان شاید به اندازه دو سه قسمت یک سریال در شبکه نمایش خانگی است. واقعا چطور می شود؟ در همین کفه باید بگوییم که آنها ده برابر بالاتر هستند. ما اینهمه دکتر و مهندس در نقاط محروم داریم و اگر همین ها در نقاط محروم کار کنند کارشان به صورت تکی است و یک نفر می تواند در سردترین جای آب و هوایی کار خوبی کند، اما برای کار گروهی این امکان پذیر نیست. ما انشاله همان نون و ماست مان را می خوریم و ظیفه مان خنداندن مردم است و این بزرگترین رسالت ما است.

نیک نژاد همچنین بیان داشت: من در سریال پس از باران دستیار سعید سلطانی بودم و زمان پخش سریال کسی در خیابان نبود و کسی به سینما نمی رفت. دلیلش اتفاقات دیگری بود. قطع به یقین کم کاری ما است و اینکه توقع من بالا رفته است. پس ما شعار ندهیم. برای بالا بردن کیفیت یک کار نیاز به هزینه داریم و منظورم دستمزدم نیست، بلکه کیفیت زمان بندی برای یک کار است.

تقوایی: سریال سازی ستون یک شبکه است

همچنین تقوایی درباره نرخ سریال سازی و دستمزد بازیگران در شبکه  نمایش خانگی که نرخ های کلی را بر هم زده است، گفت: این نکته دغدغه اصلی امروز و معضل اصلی ما است. هر چه هم جلوتر می رویم پررنگ تر می شود. سریال باخانمان ساخته شد و به لطف دوستان هم دیده شد اما موضوع اینجاست که آیا می توانیم معیار کاری مان را بر اساس عشق بگذاریم؟ نه اینطور نیست و باید اصولی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما اصلا علاقه ای نداریم کار شبکه دیگری ضعیف باشد و سریال ما قوی و علاقه داریم در میان کارهای قوی خودمان را بروز تر کنیم. دلیل این اتفاق این نیست که سازنده های تلویزیون کم توان تر هستند و همین افراد الان در سینما و شبکه خانگی کار می کنند و خواه ناخواه این افراد به سمت جاهایی می روند که پول بهتری می دهند. بخش سریال سازی ستون یک شبکه است و باید برای این بخش بیشتر هزینه کرد.

تقوایی افزود: در این سالها با تورم روبرو هستیم و رقبای جدیدی داریم و وقتی تلویزیون بی تعارف نتواند در این فضا با آنها رقابت کند، می بازد. واقعا نمی شود که توقع مدیریت عاشقانه کار را داشته باشیم! آیا فردی که در سیستان و بلوچستان زندگی می کند، توان استفاده از پلتفرم ها را دارد؟

امیر برادران نویسنده این سریال در ادامه بیان داشت: پروسه نگارش و تولید این سریال یک سال و نیم طول کشید. روزهایی که سر فیلمبرداری می رفتیم فکر می کردم پشت صحنه جزیره مجنون را می گیرند آنقدر که همه ماسک زده بودند. امیدوارم روز به روز کارهای کمدی بهتر و بیشتری برای تلویزیون ساخته شود.

 امیرسلیمانی: سخت ترین کار بازیگر باز یدر نقش پلیس است!

سپند امیرسلیمانی بازیگر در ادامه نیز گفت: نوشتن و کار کردن برای این سریال یک جنونی دارد. نقش پلیس بازی کردن سخت ترین کاری است که یک بازیگر می تواند انجام دهد. آنقدر که عوامل بیرونی فشار می آورند. اینکه شما به عنوان بازیگر سوای نقشت باید حواست باشد که دیالوگ به دیالوگ و حرکت به حرکت حرف های بیرونی را گوش دهید سخت است. امیدوارم تلویزیون و نیروی انتظامی به تعاملی برسند  و دوستان این را بدانند که ما هیچ چیزی به عنوان تخریب نداریم.

وی ادامه داد: متاسفانه در جامعه ما شوخی کردن و مسخره کردن یکی است. اما باید اجازه می دادند سریال به پخش می رسید بعد قضاوت می کردند. شاید بد نباشد به این اشاره کنم که بخش جذاب زندگی شخصی من در فیلم نامه این بود که همسرم از اینکه همسرش پلیس است احساس خطر می کند و دوستان گفتند نمی شود اینطوری! و هیچ همسر پلیسی با شغل همسرش مشکلی ندارد.

حسام محمودی دیگر بازیگر این سریال نیز گفت: من تا به حال بازی در این ژانر را در کنار این همه استاد درجه یک تجربه نکرده بودم. ما سعی کردیم در این سریال نشاط زیادی را به مخاطبانمان منتقل کنیم.

الهام اخوان بازیگر نقش گوهر نیز ادامه داد: نقش گوهر را خیلی دوست داشتم و سعی کردم به بهترین نحو اجرایش کنم. کاش دوباره سریال هایی با کیفیت های قبلی ساخته شود و فقط صرف اینکه کنداکتور پر شود نباشد و چیزی برای ارائه داشته باشیم. مردم ما همان مردم هستند فقط شرایط معیشتی شان طوری شده که کمتر می توانند برای دیدن سریالی وقت بگذارند. ما این خوراک را به مردم می دهیم و چقدر خوب است که زمان بیشتری برای تولید کارهایمان بگذاریم.

 رنجبران: مردم سریال های کمدی را بیشتر دوست دارند

در پایان این نشست خبری محمد حسین رنجبران مدیر روابط عمومی سازمان صداوسیما گفت: وقتی سریالی روی آنتن می رود ما حال و هوای مخاطب را می بینیم. خداراشکر که سریال باخانمان حال و هوای خوبی به مخاطب تلویزیون داد.

وی ادامه داد: زمانی که ما نظرسنجی هایی انجام دادیم ۱۲ قسمت به پایان سریال مانده بود و بیشترین مخاطبان را از بین سه سریال شما داشتید و بعد بیگانه ای با من است. از سویی مردم دوست دارند با شما صحبت کنند و در همین یک ساعت پاسخ گوی ۱۳۷ نفر در روابط عمومی سازمان صداوسیما بودید.

رنجبران ادامه داد: من هم معتقدم باید پای کار آمد و سریال های با کیفیت تری ساخت. به این هم کاری نداریم که دوستان در عرصه های دیگر و اینجا فعال باشند، به شرطی که محدودیت مالی کمک کند. داشتن سه سریال روی آنتن سخت است و به زحمت و همت شما این کارها ساخته می شود و ان شاء الله روز به روز کارهای موفق تری را در تلویزیون شاهد باشیم. ما در تلویزیون خلا کمدی داریم و یکی از خواسته های ویژه مردم سریال های کمدی است و دوست دارند یکی از سه سریال هر فصل کمدی باشد. سریال باخانمان دیده شد و در این سریال هم درباره مسائل اجتماعی و هم با زبان طنز با مردم صحبت کردید.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

کلیدواژه: سریال باخانمان دوست دارند سریال ها نیک نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم سرمربی پرسپولیس توسط خبرنگاران آبادانی

خبرنگاران آبادانی حاضر نشدند از سرمربی پرسپولیس سوالی در نشست خبری بپرسند.

به گزارش مشرق، اوسمار ویرا سرمربی پرسپولیس بعد از پیروزی ۳ بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان در نشست خبری حاضر شد اما خبرنگاران آبادانی این نشست را تحریم کردند و هیچ سوالی از سرمربی پرسپولیس نپرسیدند و حتی برخی حاضر نشدند حرف های این مربی را گوش کنند!

خبرنگاران آبادانی معتقدند که روز گذشته مدت ها منتظر حضور این مربی در سالن نشست خبری بودند ولی او به سالن نشست خبری نیامد و این مساله را بی احترامی به خودشان تلقی کردند.

دیگر خبرها

  • تحریم سرمربی پرسپولیس توسط خبرنگاران آبادانی
  • جنجال عنایتی پس از بازی؛ دیگر به نشست خبری نمی‌آیم!
  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • تلویزیون دستمزد نجومی می‌دهد؟
  • سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
  • سرمربی پرسپولیس نشست خبری را از دست داد
  • اعلام زمان نشست خبری سرمربیان استقلال و شمس آذر
  • جزئیات پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟