Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:58:05 GMT

تحرکات چراغ خاموش امارات در جزایر یمن

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۵۷۰۱

تحرکات چراغ خاموش امارات در جزایر یمن

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- فاطمه صالحی: تنگه باب المندب از حیث موقعیت ژئوپولتیک، همواره مورد توجه و چه بسا طمع ورزی های کشورهای بیگانه به ویژه متجاوزان سعودی و اماراتی بوده است.

بر کسی پوشیده نیست که عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی به تنگه باب المندب به عنوان شاهراه مهم و حیاتی برای رسیدن به اقیانوس هند می نگرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنگه باب المندب دومین گذرگاه مهم دریایی در جهان به شمار می رود که این روزها شاهد ایجاد پایگاه های نظامی جدید از سوی نیروهای اماراتی است. به نظر می رسد یکی از اهداف امارات از مشارکت در تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، استقرار در این منطقه راهبردی بوده که در حال تحقق است.

در مرکز تنگه باب المندب، جزیره «میون» وجود دارد که به مثابه قلب این تنگه به شمار می رود. علاوه بر آنکه این جزیره از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن دربرگیرنده پایگاه نظامی عناصر امارات و سیستم های دفاع موشکی آنها بوده است، به تازگی نیز ۴ کشتی حامل نیروهای خارجی در این جزیره پهلو گرفته است.

یکی از اهداف امارات از استقرار در این جزیره، زمینه سازی برای حضور نظامی آمریکا و ایجاد پایگاه های نظامی جدید در آن است. آمریکا از طریق امارات، تلاش دارد تا یک پایگاه نظامی در جزیره میون در نزدیکی باب المندب ایجاد کند تا بدین وسیله از منافع خود در این منطقه و امنیت رژیم صهیونیستی حمایت های لازم را به عمل آورد مشخص است که استراتژی امارات از زمان آغاز جنگ در یمن و به دست گرفتن کنترل این جزیره در سال ۲۰۱۵ تاکنون، جدا کردن جزیره میون از مناطق اطراف آن بوده است. ابوظبی تلاش دارد تا مانع حکمرانی طرف های یمنی بر این جزیره ویژه و مهم شود.

یکی از اهداف امارات از استقرار در این جزیره، زمینه سازی برای حضور نظامی آمریکا و ایجاد پایگاه های نظامی جدید در آن است. آمریکا از طریق امارات، تلاش دارد تا یک پایگاه نظامی در جزیره میون در نزدیکی باب المندب ایجاد کند تا بدین وسیله از منافع خود در این منطقه و امنیت رژیم صهیونیستی حمایت های لازم را به عمل آورد.

اماراتی ها علاوه بر اشغال جزیره میون در قلب تنگه باب المندب، در مناطق مختلف مجمع الجزایر سقطری در جنوب شرق یمن نیز مستقر هستند. به نظر می رسد که بوی نفت و گاز باعث شده تا ابوظبی، نیروهای بیشتری را به غرب جزیره سقطری گسیل کند تا روند استخراج این ذخایر و ثروت های ملی مردم یمن آغاز شده و شدت بیشتری به خود بگیرد.

کشور امارات در دوره اخیر به دلیل امضای توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بیش از پیش به اهرم تل آویو در منطقه به ویژه در یمن تبدیل شده است به طوریکه می کوشد تا از طریق به دست گرفتن کنترل مناطق مهم و راهبردی در یمن مانند جزایر میون و سقطری، آنها را از حوزه نیروهای مقاومت یمن خارج کرده و هرگونه تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی از سوی این نیروها را خنثی کند.

نکته جالب آنکه، تمام این اقدامات در برابر چشمان وزرای کابینه خودخوانده یمن تحت حمایت عربستان صورت می گیرد؛ کابینه ای که مدعی حمایت از تمامیت ارضی یمن بوده و بارها بر ضرورت خروج نظامیان اماراتی از این کشور تاکید کرده است.

کد خبر 5141261 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: امارات متحده عربی یمن عربستان سعودی جزیره سقطری ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن ایران روسیه داعش میانمار برجام سوریه لبنان عربستان سعودی افغانستان تنگه باب المندب رژیم صهیونیستی جزیره میون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است

یکی از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن تشریح آخرین روند مربوط به مذاکرات آتش بس، تحرکات دشمن صهیونیستی برای غلبه بر این جنبش را شکست خورده دانست.

به گزارش مشرق، به نقل از العهد، «خلیل الحیه» از رهبران حماس گفت: ما بارها پیشنهاد دادیم که بر سر آتش بس پنج ساله و بیشتر توافق کنیم.

وی تاکید کرد که جنبش حماس خواهان ادامه نقش‌آفرینی قطر به عنوان واسطه است و افزود:‌ تصمیمی برای انتقال دائم دفتر سیاسی حماس به خارج از قطر وجود ندارد و از خواسته‌های خود یعنی توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از نوار غزه کوتاه نمی‌آییم.

این عضو ارشد حماس ادامه داد: چرا وقتی مطمئن نیستیم که جنگ پایان خواهد یافت، باید اسرای دشمن را آزاد کنیم؟

وی افزود: ما وجود هیچ نیروی غیرفلسطینی در نوار غزه چه در خشکی و چه دریا را نمی‌پذیریم و با هر نیروی نظامی در این مناطق همچون نیروهای اشغالگر تعامل نخواهیم کرد.

الحیه با بیان اینکه تحرکات اشغالگران برای نابودی حماس در نهایت با شکست روبه رو خواهد شد، اظهار داشت: دشمن صهیونیست نمی تواند مانع از انتفاضه های مسلحانه آتی شود.

این مقام جنبش حماس با اشاره به اینکه جنبش متبوعش شمار اسیران در نوار غزه را نمی‌داند. گفت: ما در زمینه شمار اسیران فلسطینی در روند مبادله احتمالی نرمش نشان داده ایم.

الحیه در ادامه بر حمایت حماس از تشکیل کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری و غزه به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان تاکید کرد.

وی چهارشنبه شب نیز در گفت وگو با شبکه ماهواره ای الاقصی افزود: نبرد طوفان الاقصی روحی تازه در کالبد آرمان فلسطین دمید، ابعاد سیاسی، راهبردی و انسانی این نبرد محقق شد و این عملیات راه را بر طرح‌های دشمن برای کوچاندن ملت فلسطین بست.

به گفته این مقام حماس، طوفان الاقصی ضربه‌ای پیش‌دستانه به دشمن قبل از حمله به نوار غزه بود.

دیگر خبرها

  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد/تحرکات دشمن شکست خورده است
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم
  • خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز
  • خاموشی چراغ های کمربندی جنوب شیراز مشکل ساز شد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور