Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از صرفه‌جویی در مصرف آب‌های زیرزمینی با ذخیره‌سازی بخش از حق‌آبه شهرداری قم در دریاچه بوستان جوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به سیستم آبیاری بوستان جوان، اظهار کرد: شهرداری قم از قدیم الایام حق آبه داشته است و در قدیم که آبیاری و استفاده از آب به شکل امروز نبوده در امور مختلفی این آب استفاده می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: بعد از اینکه شهرها گسترش پیدا کردند و علم پیشرفت کرد و آب به شکل لوله کشی در اختیار همه قرار گرفت دیگر مطالبه‌ای در خصوص این حقابه صورت نگرفت و از بخشی از این آب کشاورزان استفاده می‌کردند و بخشی از این آب بلااستفاده می‌ماند و به قمرود ریخته می‌شد و هدر می‌رفت.

جوادیان با تاکید بر اینکه طبق مستندات و با پیگیریهایی که از واحد آب و خاک وزارت کشاورزی استان شد مشخص شد که شهرداری قم ۱۰۲۴ سهم از ۳۲۷۰۰ سهم از حق آبه رودخانه را دارد، خاطرنشان کرد: این حق آبه را در سال ۹۸ طی صورتجلسه‌ای با محوریت دفتر اموری شهری استانداری مجدد دریافت کردیم و در اختیار شهرداری قرار گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر بخش از این آب در دریاچه بوستان جوان ذخیره شده و برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اذعان به اینکه برداشت حق آبه از قم رود باعث شد که دو حلقه چاه از مدار برداشت خارج شده و خاموش گردد و در استفاده از آبهای زیرزمینی صرفه جویی شود، گفت: البته طی سال‌های اخیر شهرداری نگاه ویژه‌ای به امر صرفه‌جویی در مصرف آب داشته و با گسترش شبکه آبیاری تحت فشار گام مهمی در این مسیر برداشته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بوستان جوان بوستان جوان شهرداری قم صرفه جویی فضای سبز حق آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی گفت: علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۸ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ابتدای دولت تا کنون به ظرفیت شبکه برق افزوده شد.

وی ادامه داد: صنایع انرژی بر مکلف به ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه بودند که کمک شایانی به شبکه برق می‌کند. همچنین در خصوص ماده ۴ صنایعی که اقدامی نکرده اند برنامه‌های تنظیم شده‌ای وجود دارد که در حال هماهنگی با وزارت صمت هستیم همچنین صنایعی که اقدام به ساخت نیروگاه کرده اند معاف از برنامه مدیریت مصرف می‌شوند.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه چه تدبیری برای پرداخت بدهی ۱۰۰ همتی وزارت نیرو به نیروگاه‌ها در نظر دارد، خاطر نشان کرد: اواخر سال گذشته ۳۰ همت بین شرکت‌های تولید برق پرداخت شده است و اکنون بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است که ۴۰ درصد مربوط به بانک‌ها و ما بقیه مربوط به تولید کنندگان است که طبق برنامه این بدهی باید طی ۳ سال تسویه شود. همچنین پیش بینی می‌شود که ۴۰ همت از طریق بورس انرژی در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم و ما بقیه آن را از راه‌های دیگر تأمین کنیم.

رجبی مشهدی در رابطه با برنامه‌های تشویقی مدیریت برق در زمان اوج بار خاطر نشان کرد: پاداش صرفه جویی مطابق قبل است و مشترکان می‌توانند با کاهش مصرف پاداش بگیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر پاداش صرفه جویی که بر قبوض اعمال می‌شد ۴۷ میلیون جایزه نظیر خودرو و لوازم خانگی برای مشترکان خانگی خوش مصرف در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت مشارکت در مدیریت مصرف داشته باشند، ۱۹ ساعت باقی مانده برق آنها رایگان است. در صورتی که مشارکت بیشتر از ۵ ساعت باشد، پاداش نقدی شامل آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد قابل توجهی مرکز استخراج رمز ارز وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸ هزار مرکز غیرمجاز رمزارز شناسایی شد و ۸۰۰ مگاوات معادل مصرف این ماینر ها بوده که برای تأمین آن باید ۱۱۰۰ مگاوات نیروگاه را ایجاد شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: بر اساس قانون جدید این دستگاه‌ها امحا می‌شود و معادل ۱۰۰ برابر تعرفه‌های برق جریمه می‌شوند. موارد مجاز نیز بر اساس ضوابط ۱۲ شب تا ۷ صبح از ماینر ها استفاده کنند و اگر از تابلو برق سبز خرید کنند محدودیتی ندارند.

کد خبر 846709 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند