Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت سازمان بسیج دانشجویی و با همکاری بنیاد احسان رویداد ملی «مثبت دو» در حوزه مسائل خانواده و جمعیت برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست خبری رویداد ملی «مثبت دو» (رویدادی در حوزه خانواده و جمعیت) امروز با حضور محمدجواد نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور و سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نیک روش: بحث خانواده و جمعیت از مهمترین مولفه‌های رسیدن به ایران قوی است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این نشست گفت: انقلاب ما نمونه‌ای از یک حرکت اجتماعی بزرگ است و تا امروز هر جایی مردم در امری مشارکت داشتند آن مسئله به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره نقش جنبش دانشجویی در مسایل جامعه گفت: ما از ابتدای انقلاب میسر رسیدن یه ایران قوی را آغاز کرده ایم؛ بحث خانواده و جمعیت یکی از مهمترین مولفه‌های رسیدن به ایران قوی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: اگر حرکت عمومی برای ایجاد خانواده‌هایی که ار لحاظ کیفی و کمی خانواده‌های قوی هستند شکل بگیرد؛ مسیر رسیدن به ایران قوی تسهیل خواهد شد.

نیک روش با اشاره به وظایف دولت و سایر قوا در حوزه جمعیت و خانواده گفت: نقش آفرین اصلی در این حوزه مردم هستند و تا زمانی که مردم به این سمت حرکت نکنند دولت و سایر نهاد‌ها هم استقبالی نشان نخواهد داد.

 حمایت از ایده‌های حوزه خانواده و جمعیت

در ادامه این نشست محسن جهانی معاون گفتمان‌سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور هم در این نشست با اشاره به روند شکل‌گیری رویداد مثبت دو گفت: رویدا مثبت دو؛ رویدادی گفتمانی و ترویجی است که ما در این رویداد به دنبال مشارکت آحاد جامعه در حوزه مسائل جمعیت و خانواده هستیم.

وی اظهار داشت: ما در این رویداد با سه دسته از مخاطبین مواجه هستیم؛ دسته اول مخاطبین داوطلبانی هستتد که فقط دغدغه این حوزه را دارند و ایده ندارند؛ اینجا ما با برگزاری کارگاه و برنامه‌های مختلف تلاش می‌کنیم این مخاطبین به ایده‌های مناسب برسند.

جهانی ادامه داد: دسته دوم مخاطبینی هستند که ایده دارند، ولی این ایده‌ها خیلی پخته نیست که ما از این مخاطبین هم حمایت می‌کنیم تا ایده‌ها به پختگی لازم برسند.

وی گفت: دسته سوم مخاطبینی هستند که ایده‌های پخته دارند، ولی نیاز به حمایت دارند که در این راستا هم ما در سازمان بسیج دانشجویی و بنیاد احسان از این ایده‌ها حمایت خواهیم کرد.

سیاست‌های کلی حوزه خانواده و جمعیت به خوبی اجرا نمی‌شود

در ادامه این نشست فضه سادات حسینی، دبیر علمی رویداد مثبت دو هم در این نشست با اشاره به مشکلات حوزه خانواده و جمعیت گفت: خانواده همچنان تقدس خودش را دارد، ولی متاسفانه داریم مقداری از آنچه باید باشد فاصله می‌گیریم و رویکرد خانواده محوری در آیین نامه‌ها و قوانین خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: متاسفانه می‌ببنیم در بحث اجرا آنچنان که باید یه این سیاست‌ها توجه نمی‌شود.

حسینی اظهار داشت: اگرچه بحث اقتصاد به عنوان مسئله اصلی فرزندآوری مطرح می‌شود، ولی وقتی با بسیاری از خانواده‌ها صحبت می‌کنیم می‌بینیم بیشتر این مسئله از مسائل فرهنگی تاثیر می‌گیرد که اینجا نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد.

وی گفت: هر کسی در هر سطح و جایگاهی که ایده؛ دغدغه و تجربه‌ای در حوزه خانواده و جمعیت دارد می‌تواند به این رویدا وارد شود.

 جریان اصیل دانشجویی می‌تواند در حوزه خانواده و جمعیت تاثیرگذار باشد

سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان هم در این نشست گفت: در انقلاب اسلامی نیاز داریم یکسری از فرهنگ‌های غلطی که ایجاد شده را از میان برداریم و به گفتمان انقلاب برگردیم.

وی اظهار داشت: به نظر می‌رسد هر زمانی جریان اصیل دانشجویی با پرچم داری بسیج دانشجویی وارد عرصه شده توانسته به نتایج مثبتی برسد؛ در حوزه خانواده و جمعیت هم همین‌طور خواهد بود.

سلیمانی تاکید کرد: همانطور که توانستیم گفتمان علم و فناوری را ایجاد کنیم در حوزه خانواده و جمعیت هم باید وارد میدان شویم؛ در این حوزه ما نیاز به یک اتفاق در کف صحنه داریم و باید جریان‌های مختلف نسبت به این مسئله حساس شوند.

وی اظهار داشت: ما در بنیاد احسان در مسئله ازدواج آسان هم برنامه‌های خوبی را داشتیم و این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

سلیمانی تاکید کرد: ما نیاز داریم در حوزه خانواده و جمعیت ایده‌های بیشتری را داشته باشیم و به نظر می‌رسد با این اقدامی که در بسیج دانشجویی و هسته‌های مسئله محور شکل گرفته این ایده‌ها جمع آوری خواهد شد.

گفتنی است، این رویدا در محور‌های مقابله با پدیده تک فرزندی، چالش‌های ناباروری، معیشت و فرزند آوری، تشویق به ازدواج و مقابله با پدیده طلاق برگزار خواهد شد.علاقمندان برای ثبت نام در این رویداد از امروز تا ۴ اسفند ۱۳۹۹ فرصت دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی نیک روش جمعیت و خانواده حوزه خانواده و جمعیت سازمان بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی بنیاد احسان ایران قوی ایده ها مثبت دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست شورای سیاست‌گذاری رویداد ملی صنایع خلاق مانوین توسط ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با حضور جمعی از مدیران دولتی و برخی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و جامعه نخبگانی این عرصه برگزار شد.

مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به زمینه شکل گیری ایده و اجرایی سازی این رویداد، «کمک به حل مسائل اجتماعی از طریق ظرفیت‌های اجتماعی، ابزار‌های نوآورانه و فناورانه» را ماهیت ذاتی صنایع خلاق دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه بزرگترین جامعه آماری کشور، حوزه صنایع فرهنگی و نرم است.

وی گفت: نیاز است تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند؛ یکی از اهداف برگزاری این رویداد نگاه نوآورانه، آینده‌نگرانه و عدم غفلت از نیازهاى روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف است. همچنین این رویداد با محوریت ترویج و جلب توجه سیاستگذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق است.

حسنلو ادامه داد: کارآفرینان نیز در حوزه صنایع خلاق نقش دارند، از این رو با هدف وارد کردن فرهنگ نوآوری و فناوری که منجر به کارآفرینی و خلق ثروت می‌شود و پیرو راهبرد کلان ۲ نقشه جامع علمی کشور مبنی بر کمک به گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیانی و ارائه دستاورد‌های حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی کشور، این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

یاسر قرائی، دبیر اجرایی رویداد گفت: برگزاری مانوین در راستای نگـاه نـوآورانه، آینده‌نگارانه و عدم غفلت از نیاز‌های روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف و ترویج فرهنگ نوآوری است که به کارآفرینی و خلق ثروت منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های تخصصی، بخش نمایشگاهی، پروتوتایپ، رونمایی، روایت پیشرفت، حکمرانی، سرگرمی، مشارکت عمومی، همرسانی، مشاوره، رقابت و مسابقه، تقدیر و ارزیابی و پنل و سخنرانی از جمله بخش‌های مختلف مانوین است.

به گفته قرائی، رویداد «مانوین» با هدف ارائه دستاورد‌های صنایع خلاق همزمان با نمایشگاه «اینوتکس ۱۴۰۳» در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در پارک فناوری پردیس برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت در تامین محتوای بخش روایت پیشرفت، مشارکت در نشست‌ها و پنل‌ها، دعوت از فعالان و صاحب‌نظران، حضور واحد‌های نوآور، خلاق و فناوری مستعد و توانمند در بخش نمایشگاهی، معرفی ظرفیت‌های استانی در حوزه‌های فناوری فرهنگی نرم، توجه به بخش بازار پردازی و لزوم زنجیره ارزش محصولات صنایع فرهنگی و نرم از جمله انتظاراتی است که از اعضا شورای سیاست‌گذاری می‌رود.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلامت خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار گرفت
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • برگزاری رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در لرستان
  • رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه برگزار می‌شود
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد