Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش «رسانه‌های قدسی» با محوریت رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب گویا و مکتوب نشر شاهد، تقدیر از نویسندگان پیشکسوت ادبیات پایداری و حوزه ایثار و شهادت و تقدیر از برگزیدگان مسابقه فرهنگی خادمان مکتب حاج قاسم، صبح روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در سالن عرفان بنیاد برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهندس سعید اوحدی در این همایش که به همت معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز نوزدهم بهمن‌ماه روز نیروی هوایی نام‌گذاری شده است و در چنین روزی در روزهای سخت انقلاب حماسه بزرگی توسط غیورمردان نیروی هوایی ارتش شکل گرفت، که این روز را خدمت همه سرداران، امیران و بزرگان نیروی هوایی عزیز و قدرتمند ارتش و کشور تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به برنامه‌های متعدد و مختلف در بزرگداشت دهه فجر انقلاب، عنوان کرد: این بزرگداشت‌ها و مراسم‌ها، درواقع تجلیل و بزرگداشت ۴۲ سال حماسه ماندگار مردم و ملت بزرگ این کشور است که با پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی را در تاریخ بشریت رقم زدند.
وی افزود: اگر امروز از ۲۲ بهمن و عظمت انقلاب اسلامی گفته می‌شود، درواقع تجلیل از حماسه‌های ماندگار مردم و شهدا و رزمندگان و عزت و افتخاری که مردم ۴۲ سال آفریدند. امروز اگر ۲۲ بهمن صحبت می‌کنیم، درواقع از ۴۲ سال پیروزی برای ملت ما و ۴۲ سال شکست دشمنانی گفته می‌شود که تمام تلاش و قوای خود را به کار بردند تا ما چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی‌مان را جشن نگیریم اما به کوری چشم همه دشمنان امروز با عزمی راسخ چهل و دومین سال پیروزی آن را جشن می‌گیریم.
معاون رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه انقلاب‌ها، نهضت‌ها و جنبش‌های مردمی در سراسر دنیا به دو دسته قابل تقسیم هستند، اضافه کرد: یک دسته از این انقلاب‌ها و نهضت‌ها در طول تاریخ، مثل انقلاب الجزایر، انقلاب عبدالکریم قاسم در عراق و جمال عبدناصر در مصر و... با وجود اینکه قربانی زیادی هم گرفتند اما به دلایل مختلف به نتیجه نرسیدند؛ اما یک دسته مانند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به ثمر رسیدند و امروز بعد از ۴۲ سال گذشت از پیروزی آن به بلوغ و بالندگی رسیده و همچنان پایدار استمرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایستایی ندارد و درخت تنومند انقلاب در تکانه‌های شدید صیانت شده و می‌شود، تصریح کرد: امروز اگر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و دهه مبارک فجر و ۲۲ بهمن را گرامی می‌داریم، می‌خواهیم به این خودباوری برسیم که چه تحول و انقلاب عظیمی در کشور اتفاق افتاده است و در حوزه‌های مختلف علمی، نظامی، نانو فنّاوری و... در چه جایگاه بالایی هستیم.
اوحدی در ادامه با اشاره به ایثار کادر درمان و پزشکی کشور در مقابله با پدیده جهانی کرونا، گفت: نوع ایستادگی این عزیزان در کنار بیماران خود و تلاشی که در راه ساخت واکسن داشتند، هیمنه پوشالی علم در دنیا را مجبور به اعتراف پیشرفت‌های علمی کشور ما کرده است.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی، تحولی است که در درون مردم ایجاد شد؛ اضافه کرد: امروز هم در بیعت با مقام معظم رهبری برای رسیدن به اهداف «خودسازی»، «جامعه پردازی» و «رسیدن به تمدن اسلامی» که اهداف بزرگ بیانیه گام دوم انقلاب است، خداوند مکتب و چراغ فروزانی چون مکتب سلیمانی را در راه ما قرار داده است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از رسالت‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران خواند و گفت: یکی از راه‌های تحقق این رسالت استفاده از ابزار هنر است، مثلاً همین کتابی که به رشته تحریر درمی‌آید خودش یک رسانه مهم است، خود شهدا هم رسانه‌اند.
 سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه شهدای فجرآفرین با اشاره به تولیدات فرهنگی و هنری بنیاد گفت: ده عنوان کتاب مکتوب و ده عنوان کتاب گویای جدید نشر شاهد که امروز رونمایی می‌شود، از جمله این تولیدات است. در کنار آن تجلیل از نویسندگان پیشکسوت ادبیات پایداری و حوزه ایثار و شهادت و تقدیر از برگزیدگان مسابقه فرهنگی خادمان مکتب حاج قاسم برگزار می‌شود که هم کار فرهنگی و هم مشوق کار فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت است.
سردار سلیمانی ضمن اشاره به رونمایی از ده مستند جدید با موضوع مدافعان سلامت در هفته گذشته، به تولیدات جدید در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: جشنواره فیلم ایثار از دیگر فعالیت‌های مهم فرهنگی است که در هفته شهید با نگاه و رویکرد جدید و با تکیه بر محورهای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود. همچنین اجرای ۳۲۰ تئاتر خیابانی با موضوع سرباز انقلاب از اول دهه فجر در سراسر کشور آغاز شده و تا روز شهید (۲۲ اسفند) ادامه خواهد داشت.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد ضمن اشاره به برگزاری کنگره ملی ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده برای اولین بار، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مداحان اشاره داشتند که تولید هنری درباره مادران و همسران شهدا خیلی کم شده و جا دارد که بیشتر از این کار شود. در همین راستا در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت تا تولید آثار هنری اثربخش این حوزه افزایش یابد. در همین راستا ۵۰ کلیپ و مستند کوتاه با عنوان «قرار عاشقی» و با محوریت مادران و همسران شهدا تولید و تا هفته شهید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در سخنانی شهدا را مصداق رسانه‌های قدسی خواند و گفت: ما هرچه داریم از شهدا و ایثارگران است و قدرت جمهوری اسلامی از این بزرگواران است.
وی با تأکید بر اینکه شهدا پس از شهادت زنده‌تر و تأثیرگذارتر از زمان حیات خود هستند؛ عنوان کرد: باید شهدا و ایثارگران را به‌گونه‌ای برای جوانان معرفی کنیم که مقام آنان را دور از دسترس و دست‌نیافتنی نبینند، که این امر به وسیله هنر و تألیف کتاب زندگی‌نامه ایشان میسر است.
حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی، قائم مقام صداو سیمای جمهوری اسلامی نیز ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و با تأکید بر جایگاه رفیع شهدا و ایثارگران، عنوان کرد: جایگاه شهیدان آنقدر بالا و والا است که جز به وسیله هنر و روش هنرمندانه نمی‌توان آن را تبیین کرد. هرچند که گاه شاید هنر هم در ترسیم این جایگاه ناتوان باشد.
 در ادامه این مراسم ضمن رونمایی از ۱۰ کتاب مکتوب و ۱۰ کتاب گویای تازه نشر شاهد، از نویسندگان پیشکسوت ادبیات پایداری و حوزه ایثار و شهادت و برگزیدگان مسابقه فرهنگی خادمان مکتب حاج قاسم تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چهل سالگی دفاع مقدس بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگی و آموزشی بنیاد حوزه ایثار و شهادت پیروزی انقلاب نشر شاهد ۴۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ این مراسم با هدف ارج نهادن به مقام والای شهیدان، ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت با حضور خانواده معظم شهدا، دانش‌آموزان و جمعی از مسئولان این شهرستان و تجلیل از پدران و مادران شهدای این روز روستای چاهملک برگزار شد.
شهرستان خوروبیابانک؛ روز ۲۹ فروردین سال ۶۷ در منطقه فاو؛ هشت شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد، ۶ شهید از روستای چاهملک هستند.
همچنین از مجموع ۱۲۰ شهید تقدیمی شهرستان خوروبیابانک به انقلاب اسلامی، ۹ شهید از شهدای والامقام ارتش هستند.

دیگر خبرها

  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است