Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمی بعد از مسدود کردن فیسبوک، اکنون میانمار به اپراتور‌های تلفن همراه و ارائه دهندگان سرویس اینترنت در این کشور دستور داده است تا توئیتر و اینستاگرام که متعلق به فیسبوک هستند را هم مسدود کنند.

ارتش میانمار اوایل این هفته با کودتا قدرت را به دست گرفت و رهبر غیرنظامی میانمار، آنگ سان سوچی را به همراه دیگر مقامات دولتی بازداشت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش شده است که کاربران فیسبوک از این شبکه اجتماعی برای اعتراض به کودتای ارتش استفاده کرده اند و عکس‌هایی نمادینی از خود به اشتراک گذاشته اند که در حال سلام دادن با سه انگشت هستند، حرکت نمادینی که به معنای مقاومت تفسیر می‌شود.

شرکت مخابراتی نروژی تلنور (Telenor) که خدمات تلفن همراه را در میانمار ارائه می‌دهد، اواخر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: همه اپراتور‌های تلفن همراه و ارائه دهندگان خدمات اینترنت در میانمار، ۵ فوریه ۲۰۲۱ از وزارت حمل و نقل و ارتباطات میانمار (MoTC) بخشنامه‌ای دریافت کردند که در آن اعلام شده بود تا اطلاع ثانوی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توئیتر و اینستاگرام را مسدود کنند.

CNN گزارش داد، وزارت اطلاعات میانمار روز سه شنبه، یک روز پس از تصاحب قدرت توسط ارتش، بیانیه‌ای صادر کرد و به مردم دستور داد شایعات را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنند. در این بیانیه آمده است: "برخی از رسانه‌ها و مردم در حال انتشار شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی هستند که موجب تحریک مردم، برگزاری گردهمایی اعتراضی و ناآرامی می‌شود. ما می‌خواهیم مردم از انجام این گونه امور پرهیز کنند و مطابق با قوانین موجود با دولت همکاری کنند."

ابراز نگرانی از فیلتر توییتر در میانمار

رافائل فرانکل مدیر سیاست عمومی فیسبوک در کشور‌های نوظهور (APAC)، در بیانیه‌ای گفت که این شرکت "به شدت نگران دستور انسداد است" و از مقامات خواست که بلافاصله انسداد دسترسی را لغو کنند. فرانکل گفت: "در این زمان حساس، مردم میانمار نیاز به دسترسی به اطلاعات مهم دارند و باید بتوانند با عزیزانشان ارتباط برقرار کنند. "

سخنگوی توئیتر نیز ضمن ابراز نگرانی گفت که این دستور تعامل عمومی و حقوق مردم را تضعیف می‌کند. اینترنت باز به طور فزاینده‌ای در سراسر جهان در معرض تهدید قرار دارد. ما برای پایان دادن به توقیف و انسداد‌های مخرب تحت هدایت دولت ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید

روسیه سه شبکه اجتماعی بزرگ را فیلتر می‌کند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلترینگ اینستاگرام کودتای نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامکی اعلام کرد: همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار در آزمون سراسری تخلف محسوب می شود.
 
پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه بشرح زیر است:
 
“همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه دار در آزمون سراسری تخلف محسوب و باعث محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال می‌گردد. همچنین تلاش برای دستیابی به سوالات و افشای آن مجازات زندان را در پی خواهد داشت.
 
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه”

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • قوه قضاییه : همراه داشتن هرگونه وسیله ارتباط الکترونیکی در کنکور تخلف محسوب می‌شود
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!