Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در سفر به خوزستان و در حاشیه بازدید از فعالیت‌های معاونت اجتماعی بهزیستی استان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دستیابی به راهکار‌های اختصاصی برای مداخله در مسائل مربوط به معاونت اجتماعی در خوزستان نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی با همکاران این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به فعالیت ۳۵۶ مرکز مداخله اورژانس اجتماعی در سطح کشور افرود: اولین وظیفه اورژانس اجتماعی مداخله در موارد فوریتی و اورژانسی همچون خشونت‌های خانگی، کودک آزاری، سالمندآزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، کسانی که قصد خودکشی دارند، کودکان خیابانی است.

مسعودی فرید با تأکید بر اینکه سیاست اصلی سازمان بهزیستی در برنامه‌ها همواره مبتنی بر خانواده محوری و حفظ انسجام خانواده است، بیان داشت: در صورت بروز کودک آزاری، همسرآزاری و سایر موارد از این دست همه تلاش همکاران ما آن است که استحکام خانواده حفظ شود و فرد بتواند به شرط وجود شرایط لازم و برطرف شدن زمینه‌های ایجاد آزار و اذیت، در خانواده حضور داشته باشد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های قبلی سازمان بهزیستی و همچنین قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوبه اردیبهشت ماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی، در موارد مربوط به کودک آزاری چنانچه شرایط حضور کودک در خانواده به صورت موقت یا دائم فراهم نباشد، ما مکلف هستیم مصلحت کودک را در اولویت قرار داده و اگر خانواده به طور موقت یا دائم کفایت لازم را ندارد نسبت به سلب حضانت از خانواده یا مراقبین کودک با حکم قاضی و مصالح عالی کودک اقدام کنیم.

این مقام مسئول در ادامه ضمن بیان اهمیت مراکز خدمات بهزیستی یا مثبت زندگی اظهار داشت: این مراکز متعلق به کل سازمان و به نوعی بهزیستی‌های کوچک هستند که به منظور ارائه خدمات در مناطق مختلف مستقر می‌شوند و دسترسی بیشتر، افزایش نفوذ خدمات و تبدیل رویکرد غیرفعال به رویکرد فعال از جمله کارکرد‌های مراکز مثبت زندگی است.

مسعودی فرید در پایان اظهار امیدواری کرد با سطح بندی خدمات و نظام ارجاع در مراکز مثبت زندگی، سازمان بهزیستی بتواند خدمات بهتری را به آحاد مردم به ویژه جامعه هدف خویش ارائه کند.

غلامرضا صدیق راد مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به اینکه تیم کارشناسی اورژانس اجتماعی متشکل از افرادی با تحصیلات دکترا و کارشناسی ارشد در رشته‌های روانشناسی و مشاوره هستند، گفت: ۲۱ تیم اورژانس اجتماعی در استان خوزستان در ۴ برنامه شامل؛ خط تلفن ۱۲۳، تیم گشت سیار، مداخله در بحران‌های فردی و اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی به آحاد جامعه خدمت رسانی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌ها با خط ۱۲۳ در زمینه اختلافات خانوادگی، خشونت‌های خانگی و کودک آزاری بوده است بیان کرد: در ۹ ماهه اولامسال ۷ هزار ۳۳۴ تماس با خط ۱۲۳ برقرار شده است و تیم گشت سیار در ۳ هزار و ۶۳ مورد مداخله داشته است، ضمن اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و آگاهی اکثر آحاد جامعه با خدمات اورژانس اجتماعی از طریق ارسال پیامک‌های متداول وزارت بهداشت در این باره، به طور میانگین ۳۵ درصد افزایش تماس با اورژانس اجتماعی بهزیستی خوزستان را در ۹ ماهه اول سال ۹۹ شاهد بوده ایم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی انسجام خانواده اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کودک آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند

 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن برشمردن راهکار‌هایی برای محافظت مالی از خانواده‌ها در برابر مخارج کمرشکن سلامت، گفت: در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایرانی به میزان ۲.۴۲ درصد با این هزینه‌ها مواجه شده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ بابک نگاهداری در حاشیه نشست دبیرخانه دائمی مقابله با فقر، فساد و تبعیض، به راهکار‌هایی برای محافظت مالی در برابر مخارج کمرشکن سلامت در ایران اشاره و اظهار کرد: این مخارج به دلیل بالا بودن سهم پرداخت هزینه‌های سلامت از جیب مردم، پایین بودن ظرفیت درآمدی خانوار، ضعیف بودن سازوکار‌های پیش پرداخت و تجمیع ریسک در تأمین مالی مراقبت‌های سلامت، ایجاد می‌شود. 

وی بیان کرد: کشور‌ها می‌توانند از طریق گسترش طرح‌های مبتنی‌بر پیش‌پرداخت و کاهش سهم پرداخت از جیب، احتمال بروز هزینه‌های کمرشکن خدمات سلامت را کاهش دهند. البته در کنار آن نیاز است که بسته مزایای بیمه‌های سلامت و عمق پوشش خدمات نیز مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی، در زمان مناسب برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند، افزود: به همین دلیل ممکن است که با مخارج کمرشکن سلامت مواجه نشوند که این موضوع در محاسبات مخارج کمرشکن سلامت در نظر گرفته نمی‌شود؛ بنابراین موضوع مهم در هنگام بررسی روند مواجهه با مخارج کمرشکن سلامت، روند بهره‌مندی از خدمات سلامت است. 

نگاهداری گفت: براساس آمار منتشر شده، در سال ۱۴۰۰، خانواده‌های ایران به میزان ۲.۴۲ درصد با هزینه‌های کمرشکن سلامت مواجه شده اند که این میزان با هدف تعیین شده در برنامه ششم توسعه یک درصد فاصله دارد بنابراین، با وجود تأکید بر محافظت مالی از خانوار در برابر مخارج کمرشکن سلامت در قوانین برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان، سلامت کشور طی سال‌های گذشته این هدف محقق نشده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه دلیل اصلی عدم تحقق سلامت در کشور، بالا بدون سهم پرداخت از جیب خانوار در هزینه‌های سلامت است، گفت: پایداری و افزایش منابع مالی در دسترس عاملی مهم جهت کاهش پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت است. همچنین سیاست گذاری برای کاهش هزینه‌های این بخش، نیازمند راهبرد‌هایی برای بهبود همکاری بین بخش‌های مرتبط از طریق تعیین اهداف و ایجاد چشم انداز مشترک است در این راستا لازم است که نقش متولی گری وزارت بهداشت تقویت شده و سازوکار‌های نظارت و ارزیابی سیاست‌های حمایتی طراحی شود. 

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها و اراده مسئولان برای کاهش هزینه‌های سلامت، گفت: ارائه دهندگان خدمات باید در امر سیاست گذاری در این زمینه مشارکت داشته باشند تا سیاست‌ها و تصمیمات کلان، در جامعه هدف، اثرگذار باشد. 

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: پیش بینی تغییرات آینده بخش سلامت و برنامه ریزی برای مراقبت‌های سلامت مورد نیاز و آگاهانه تصمیم گرفتن درباره این موضوعات، از دیگر ملزومات برای کاهش هزینه‌های سلامت در کشور است. 

وی با اشاره به اهمیت بازنگری و بازتعریف سیاست‌های حمایتی برای کاهش هزینه‌های سلامت گفت: در این زمینه باید مداخلات هدفمند برای افزایش محافظت مالی از گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر در برابر هزینه‌های کمرشکن سلامت صورت گیرد. ایجاد نظام داده‌ای پویا و به روز جهت ارزشیابی شاخص‌های تأمین مالی نظام سلامت کشور و آگاهی از تغییرات آینده بخش سلامت و مراقبت‌های سلامت نیز در این زمینه اهمیت ویژه‌ای دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • دولت به جای مداخله قیمتی در بازار ارز مداخله مقداری کند
  • شناسایی ۳۶ کودک زباله‌گرد و ۱۹ کودک کار در منطقه ۱۵
  • مداخله درمانی برای کودک ناشنوا باید در سنین پایین انجام شود