Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار هرمزگان گفت: صیادان بومی و محلی می‌توانند در قالب تعاونی با دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه‌گذاری در این بخش ورود کنند و از حمایت‌های لازم بهره‌مند شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، امروز همزمان با بهره برداری از پروژه‌های بخش کشاورزی با دستور ‌رئیس جمهور، آیین تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی در هرمزگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌فریدون همتی استاندار هرمزگان در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی، با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی و در دوران پس از انقلاب، اظهار داشت: در برهه پس از انقلاب اگرچه توجه به بخش کشاورزی شاید به اندازه مطلوب و اهداف تعریف شده نباشد اما این بخش به‌ویژه طی چند سال اخیر به عنوان یک راهبرد استراتژیک در سطح عالی نظام به منظور ایجاد توسعه روستایی پایدار، امنیت غذایی، ایجاد اشتغال و درآمد در مناطق روستایی به منظور ریشه‌کن کردن فقر همواره مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی به عنوان مهم‌ترین رکن استقلال اقتصادی به شمار می‌رود، افزود: در هرمزگان نیز با توجه به شرایط خاص آب و هوایی تحول شگرف، گسترده و اثر بخش در حوزه‌هایی مانند احیاء و توسعه باغات و مزارع، شیلات، توسعه گلخانه‌ها و بهره‌وری آب رخ داده است.

استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه روز به روز شاهد تلاش منظم، هدفمند و نتیجه بخش مردان و زنان توانمند استان در راستای ارتقاء شاخص‌های بخش کشاورزی در استان هستیم و به موازات توجه استراتژیک مجموعه نظام و دولت در استان به توسعه صنایع، توسعه بخش کشاورزی نیز طی چند سال اخیر به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

همتی با تأکید برگسترش فعالیت مراکز تحقیق در حوزه کشاورزی و شیلات در استان تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی باید به عنوان پشتیبان در کنار کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی باشند تا جامعه بهره‌بردار این بخش بتوانند از دانش روز در کشت، تولید و برداشت محصول خود استفاده کنند.

وی تسهیل فرآِیند اداری برای ورود سرمایه‌گذاران به بخش کشاورزی در استان را نیز مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر روند اداری تسهیل شود، کشاورزان و بهره‌برداران استان توانایی لازم را برای خلق یک کار بزرگ و جهادی دارند.

استاندار هرمزگان به کارگیری عوامل معطل تولید از جمله 250 هزار هکتار از زمین های مستعد بخش کشاورزی در استان را خواستار شد و گفت: بهره‌وری آب در منطقه هرمزگان بسیار حائز اهمیت است و علی‌رغم اقدامات خوبی که برای افزایش راندمان و بهره‌وری از آب در استان صورت گرفته، باید عملیات ایجاد سدها و سازه‌های آبخیزداری که طی چند سال اخیر با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است، سرعت بیشتری بگیرد.

همتی بیان داشت: در طی هشت سال اخیر وسعت گلخانه‌های استان از 86 هکتار به 740 هکتار رسیده و متقاضیان اجرای 500 هکتار گلخانه نیز در نوبت دریافت تسهیلات هستند که با توجه به میزان اشتغالی که این نوع کشت دارد و همچنین کیفیت خوب محصولات و بازار صادراتی، باید این نوع کشت ترویج شود.

وی اضافه کرد: به دلیل جاذبه‌های مختلف در کشت گلخانه‌ای، میل به سرمایه‌گذاری در این بخش در حال افزایش است و باید روند این سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

استاندار هرمزگان همچنین توسعه کشت هیدروپونیک در استان برای رسیدن به تولید برتر را از جمله کارهای خوب صورت گرفته در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: آفات و بیماری‌های شایع در تولید محصولات کشاورزی در این نوع کشت به نسبت کشت سنتی بسیار کمتر است و باید در این راستا اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد.

همتی استفاده از ظرفیت مزارع پرورش میگو را یکی دیگر از مزیت‌های استان عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی این مزارع زنجیره مفصل تولید و اشتغال در هرمزگان ایجاد خواهد شد که از صرفه اقتصادی خوبی نیز برخوردار است.

وی با اشاره به نقش فعال سازی اتحادیه‌ها و واحد‌های تحقیق و توسعه برای پشتیبانی از این صنعت عظیم، اضافه کرد: تکثیرلارو، تأمین خوراک، بازرگانی خارجی، حمل و نقل و ...از جمله مشاغلی است که با راه اندازی این مزارع رونق پیدا می‌کند و می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه محلی مؤثر باشد.

استاندار هرمزگان، با اشاره به میزان تولید مزارع پرورش ماهی در دریا در استان، گفت: سال 92 و در آغاز دولت تدبیر و امید، صنعت پرورش ماهی در دریا در هرمزگان وجود نداشت اما اکنون نزدیک به شش هزارتن ماهی در دریا تولید می‌شود که تولید پنج هزار تن دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و به‌زودی عملیاتی می‌شود. 

همتی با بیان اینکه دولت علاقه‌مند است سرمایه گذاری در این بخش با اولویت مردم ساکن نوار ساحلی صورت بگیرد، گفت: صیادان محلی می‌توانند در قالب تعاونی با دریافت تسهیلات ارزان قیمت برای سرمایه گذاری در این بخش ورود کنند و از حمایت‌های لازم بهره مند شوند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در این آیین، فراهم کردن بستر ارتباط شبانه‌روزی کشاورزان و بهره‌برداران با متخصصان و کارشناسان اداری را مورد تأکید قرار داد و گفت: برخورد رسمی و اداری با کشاورزان پاسخگوی نیاز آنان نیست و باید افرادی برای پاسخگویی به سوالات بخش کشاورزی به کار گرفته شوند که با مشکلات این بخش آشنا باشند و بتوانند دلسوزانه جامعه بهره بردار این بخش را هدایت کنند.

وی، یکی از ابزارهای مهم فعالان جامعه کشاورزی و شیلات را بیمه عنوان کرد و بیان داشت: یکی از نقص‌های جدی در سطح کشور و استان، عدم آشنایی کشاورزان با مزایای صنعت بیمه است و این عادی‌انگاری باعث می‌شود که سالیانه خسارت متعددی به جامعه بهره‌بردار این بخش وارد شود که باید در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم به جامعه بهره‌بردار این بخش صورت بگیرد.

در این مراسم عبدالله شادمان، مهدی ربیعی، محمد مراد جمالی، رامین هاشمی طباطبایی و محمد ملاحی به عنوان کشاورزان نمونه ملی تجلیل و علی میلادی نیز در این بخش شایسته تقدیر شناخته شد.

همچنین عباس اسماعیلی نسب، ابراهیم غفوری عباسی، محمد راوش، شمسی احمدی، محمد فربود و محسن شریفی نیز به عنوان کشاورزان نمونه استانی در بخش‌های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

بخش کشاورزی استان سمنان 30 میلیون دلار ارزآوری دارد139 طرح کشاورزی آذربایجان‌غربی به دستور رئیس ‌جمهور افتتاح شدبرگزاری رزمایش خدمت‌رسانی کشاورزی و دامپروری در گیلان؛ کلینیک سیار دامپزشکی سال آینده راه‌اندازی می‌شود

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری در این بخش استاندار هرمزگان کشاورزان نمونه بخش کشاورزی سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

رحیم یونسی گفت: طی جلسات و تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت در راستای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از کارگران مهارت دیده، تشویق و تجلیل از کارگران برتر مهارت دیده را امری ضروری دانست و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه استان اردبیل برنامه جدی در این زمینه دارد.

او به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه بر اساس معیارها و داده‌های آماری موجود را از اولویت‌های این اداره کل ذکر و بیان کرد: تحقق این هدف نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت است.

یونسی با اشاره به ضرورت اجرای فصل ۵ قانون کار و مواد ۱۰۸ و ۱۱۱ توسعه و گسترش مراکز جوار و بین کارگاهی در استان اردبیل اظهار کرد: توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی است.

او افزایش و توسعه سطح همکاری با بنگاه‌‎های اقتصادی و تولیدی و ایجاد مراکز جوار و بین کارگاهی را یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در سال جاری اعلام کرد و گفت: این اداره کل در خصوص تعهد سالانه صدور مجوز مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی ۱۰۰ درصد تعهد سالانه خود را اجرا کرده است.

یونسی افزود: پارسال، ۲۰ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی پس از اخذ مجوز از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل در بنگاه‌های بزرگ مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌‎ریزی صورت گرفته، این تعداد امسال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی بر توسعه و گسترش اشتغال پایدار اظهار داشت: جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • نخبگان مهارتی استان اردبیل تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد