Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@05:15:33 GMT

تلویزیون نتواند رقابت کند، می بازد!

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۷۳۴۷

با پایان پخش سریال «باخانمان» نشست خبری این سریال کمدی ظهر امروز در ساختمان روابط عمومی سازمان صداوسیما برگزار شد. در این نشست که پس از گفت وگوی عوامل سریال با مخاطبان، به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، بر لزوم تولید آثار باکیفیت در تلویزیون و کاهش حساسیت ها برای ایفای نقش پلیس در سریال ها تاکید شد. رقابت تلویزیون با آثار نمایش خانگی و سینما از دغدغه های دیگر سازندگان بود که در این زمینه هم مطالبی عنوان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید «باخانمان» چیزی شبیه فیلم جنگی بود

به گزارش ایسنا، امیر برادران ـ نویسنده سریال هایی چون «هیولا»، « هزارپا» و همچنین مجموعه «باخانمان» ـ در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه تولید این سریال چیزی شبیه یک فیلم جنگی بود، اظهار کرد: «باخانمان» پروژه ای بود که یک سال و نیم زندگی مان را بر روی آن گذاشتیم و با وجود سختی هایی که داشت هر روز درگیر این ماجرا بودیم.

شرایط کرونا نیز از سوی دیگر باعث شده بود ساخت این سریال چیزی شبیه به فیلم های جنگی باشد؛ به واسطه دشواری های تولید در شرایط کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک؛ اما در حال حاضر آن چیزی که به ما می چسبد حال خوب مردم با دیدن این سریال است.

این نویسنده درباره درباره دشواری های ساخت سریال «باخانمان» به این جمله که «عاشق رفتیم و فارغ شدیم» بسنده کرد و در عین حال از مدیران تلویزیون نسبت به حمایت از سریال تشکر کرد. 

برادران گفت: از مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما تشکر می کنم که پای کار بودند. از ناظر کیفی کار و پخش شبکه سه. همچنین از برزو نیک نژاد که بزرگترین هنرش ایجاد اعتماد بین سازمان و عوامل است. ما هم چیزی که حساسیت زا باشد، نداشتیم و اتفاق خوبی برای کار افتاد.

حساسیت ها برای ایفای نقش پلیس 

سپند امیرسلیمانی، بازیگری که ایفای نقش شخصیت پلیس را در سریال «باخانمان» بر عهده داشت، با انتقاد از فشارها نسبت به حساسیت نقش، یادآور شد: نوشتن کاراکترهای «باخانمان» جنونی لازم داشت. برزو نیز جنون عجیب و غریبی داشت که توانست این کار را بسازد. این سریال، یکی از بی دغدغه ترین کارها بود اما در عین حال ایفای نقش پلیس جزو سخت ترین کارها بود. نمی دانم چرا فکر می کنید قرار است چیزی دیگری در نقش ارائه دهیم و مدام کنترل می شویم. به قدری فشار زیاد است که یا آن نقش از بین می رود و یا ما با یک چیز دیگری مواجه می شویم. امیدواریم تلویزیون و نیروی انتظامی به تفاهمی در این خصوص برسند. ما چیزی به اسم تخریب نداریم. چرا باید اتفاقی که افتاده است برای به تصویر کشیدن آن چانه بزنیم و آنقدر فشار بر ما وارد شود.

دیگر نمی توانیم «خواب و بیدار» را در تلویزیون بسازیم

امیرسلیمانی با اشاره به حساسیت هایی که برای نقش پلیس سریال «باخانمان» با آن مواجه شده بود، یادآور شد: چیزی که من در «باخانمان» دیدم، در خواب ندیده بودم. یکی از بخش های جذابی که در کنار نقش من بود، این بود که همسرم از شغل من احساس خطر می کرد. عنوان کردند که نباید اینگونه باشد و این کاراکتر، یک کاراکتر  معمولی است که همسرش نگرانی از شغل او ندارد. با این شرایط الان دیگر سریالی مثل «خواب و بیدار» را نمی توانیم در تلویزیون بسازیم!

مخاطبان نیاز به دوز بیشتری از نشاط دارند

حسام محمودی، دیگر بازیگر سریال «باخانمان» نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به نقش ویژه ای که تاکنون در ژانر کمدی تجربه نکرده بود، یادآور شد: در کنار بازیگران درجه یک که همه مثبت بودند، کار خوبی رقم خورد که نشاط آور بود. به رغم اینکه مخاطبان نشاط داشتند اما نیاز به دوز بیشتری از نشاط دارند.


ای کاش سریال ها باکیفیت ساخته شوند

الهام اخوان، بازیگر نقش گوهر در سریال «باخانمان» که اولین تجربه بازیگری اش را در این سریال داشت، اظهار کرد: تا سال ۹۲ هر سریالی که تلویزیون پخش می کرد، از دست نمی دادم اما ای کاش حالا این سریال هایی که ساخته می شوند باکیفیت باشند و فقط کنداکتور پُرکن نباشند. خوراک به مردم می‌دهیم پس چه خوب که با نهایت کیفیت کار را پیش ببریم. وظیفه ما این است که خوراک بهتری به مردم بدهیم.

تلویزیون باید رقابت کند

برزو نیک نژاد، کارگردان در سخنانی با اشاره به رضایت مخاطبان نسبت به خروجی کار «باخانمان» به کیفیت آثاری که در تلویزیون تولید می شوند، اشاره کرد و در مقایسه با آثاری که در نمایش خانگی و سینما تولید می‌شوند، گفت: کارهایی که در تلویزیون تولید می‌شوند قابل قیاس نیستند. به عنوان مثال برآورد سریال «باخانمان» شاید اندازه ۲  ـ۳ قسمت از یک سریال نمایش خانگی باشد. چطور می شود قیاس کرد؟ پس اول باید بدانیم قرار نیست با این شرایط، در تلویزیون چیز عجیب و غریبی بسازیم.

این کارگردان با بیان اینکه تلویزیون باید با رسانه های دیگر بتواند رقابت کند، اظهار کرد: سال ها پیش سریال «پس از باران» را ساختیم که در آنجا من دستیار آقای سعید سلطانی بودم. زمانی که کار پخش می شد سالن سینما تعطیل بود و دلیلش اتفاقات دیگری بود. قطع به یقین حالا توقع ها بالاست و برای بالا بردن کیفیت نیاز به هزینه است. ما همینطور نان و ماستمان را می خوریم و اگر هم نخواستند، نمی خوریم. به این دلیل می گویم که فقط عشق برای ساخت یک کار کافی نیست، برای بالا بردن کیفیت نیاز به هزینه بیشتر است.

تلویزیون نتواند رقابت کند، می بازد

زینب تقوایی، تهیه کننده سریال «باخانمان» نیز درباره وضعیت ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی و نرخ هایی که بعضا از حالت استاندارد خارج می‌شوند، اظهار کرد: این هم یک معضل عجیب و یکی از دغدغه های اصلی است. اما در ارتباط با سریال «باخانمان» که ساخته و پخش شد، باید گفت آیا می توانیم صرفاً بر اساس عشق کار را بسازیم؟! نه، باید بر اساس یک اصول کارمان را بچینیم تا تداوم داشته باشیم.

وی در عین حال هشدار داد که تلویزیون اگر با رقبای جدی اش رقابت نکند بی تعارف می بازد و در این زمینه تصریح کرد: این روزها خیلی می شنویم که درباره سریال های تلویزیون انتقاد می شود. ما علاقمند هستیم که کارهایی که می سازیم با دیگر کارها رقابت کند. آثاری که در تلویزیون با این کیفیت ساخته می شوند دلیلش این نیست که عوامل کم توان هستند. کسانی که در تلویزیون کار می کنند در نمایش خانگی هم کار می کنند و هرچه جلوتر می رویم بیشتر سازندگان به سمت نمایش خانگی گرایش پیدا می کنند. رقبای جدیدی آمده اند که خیلی هم جدی هستند؛ چرا که بحث اقتصاد و بیزینس مطرح است و اگر تلویزیون نتواند رقابت کند بی تعارف می بازد. فقط نمی‌شود این توقع را داشت که عاشقانه کار بسازیم. 

در پایان این نشست که جریان آن به صورت آنلاین پخش شد، خبر ساخت سریال «دودکش» مطرح شد و زینب تقوایی در این زمینه گفت: فقط به خاطر درخواست مخاطبان ما به سمت «دودکش» رفتیم و در حال حاضر نیز در مرحله پیش تولید هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سریال کمدی باخانمان نمایش خانگی سریال ها نقش پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداپیشه کارگاه کاستر درگذشت

 به گزارش تابناک، ایرنا نوشت: روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم ضمن تایید خبر درگذشت وی اعلام کرد او ساعاتی پیش بر اثر ایست قلبی در منزل دار فانی را وداع گفته است.

فرشید شکیبا، مدیر واحد دوبلاژ سیما نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون ایرنا این خبر را تایید کرد.

اصغر رضایی ‌نیک متولد ۵ فروردین ۱۳۳۵ در شهر تهران بود. این هنرمند دوبله را به صورت حرفه‌ای از سال ۱۳۶۷ آغاز کرد.

از میان آثار او می توان به صداپیشگی در سریال کارآگاه کاستر، انیمیشن‌های سفرهای میتی کمان، داستانهای مارکو و جینا، اسفنج دریایی، لیلی دختراستثنایی و فیلم‌های جان سخت ، زمان آتش، پسران بد ۲ ، شهرداغ و سریال‌های سواران بد، کمیسرشهر و روزگارقدیم اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • چهره‌های خبرسازی که تیتر شدند/از اوج‌گیری رشیدپور تاپرونده مدیری
  • (ویدئو) رپ خواندن حمید صفت در سریال «اژد‌های هفت سر»
  • از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی
  • اعلام جزئیات مراسم خاکسپاری صداپیشه سریال «کارآگاه کاستر»
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • صداپیشه کارگاه کاستر درگذشت
  • علی‌اصغر رضایی‌نیک دوبلور تلویزیون درگذشت
  • ساعت پخش زنده بازی دوستانه آلمان و هلند از تلویزیون + پخش از شبکه ورزش و آنلاین
  • «آنتن» دیگر گروگان «تولید» نیست/ ۱۴۰۳ بهار تولیدات سیمافیلم
  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی از تلویزیون+ از شبکه ۳ و آنلاین