Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:55:33 GMT

خانواده و جمعیت از مولفه‌های ایران قوی است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۸۳۵۶

خانواده و جمعیت از مولفه‌های ایران قوی است

به گزارش بسیج دانشجویی کشور؛ نشست خبری این رویداد امروز یک شنبه با حضور رئیس سازمان بسیج دانشجویی  مدیر عامل بنیاد احسان - وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که دو نهاد مجری رویداد مثبت دو هستند برگزار شد.

مقابله با پدیده تک فرزندی، چالش‌های ناباروری، معیشت و فرزند آوری،  تشویق به ازدواج و  مقابله با پدیده‌ طلاق موضوعات این رویداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندان برای ثبت نام در این رویداد از امروز  ۱۹ بهمن تا ۴ اسفند ۱۳۹۹ فرصت دارند.

محمد نیک روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این نشست افزود: اگر حرکت عمومی برای ایجاد خانواده هایی که از لحاظ کیفی و کمی خانواده های قوی هستند شکل بگیرد؛ مسیر رسیدن به ایران قوی تسهیل خواهد شد.

نیک روش با اشاره به وظایف دولت و سایر قوا در حوزه جمعیت و خانواده گفت: نقش آفرین اصلی در این حوزه مردم هستند و تا زمانی که مردم به این سمت حرکت نکنند دولت و سایر نهادها هم استقبالی نشان نخواهد داد.

وی بر اهمیت تاثیر نقش جنبش دانشجویی در مسایل جامعه تاکید کرد.

محسن جهانی معاون گفتمان‌سازی سازمان بسیج دانشجویی کشور هم  با اشاره به روند شکل‌گیری رویداد مثبت دو گفت: در  این رویداد با سه دسته مخاطب مواجه هستیم؛ دسته اول داوطلبانی هستند که فقط دغدغه این حوزه را دارند و ایده ندارند؛ما با برگزاری کارگاه تلاش می کنیم این مخاطبان به ایده‌های مناسب برسند. 

جهانی ادامه داد: دسته دوم مخاطبانی هستند که ایده دارند ولی خیلی پخته نیست که ما از این دسته هم حمایت می‌کنیم تا ایده‌ها به پختگی لازم برسند. 

وی گفت: دسته سوم  ایده‌های پخته دارند ولی نیاز به حمایت دارند که  ما در سازمان بسیج دانشجویی و بنیاد احسان از این ایده‌ها حمایت خواهیم کرد. 

فضه سادات حسینی دبیر علمی رویداد مثبت دو هم در این نشست  گفت: خانواده - در ایران - همچنان تقدس خودش را دارد ولی متاسفانه داریم  از آنچه باید باشد فاصله می گیریم و رویکرد خانواده محوری در آیین نامه ها و قوانین خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. 

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی حوزه خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: متاسفانه می بینیم در بحث اجرا آنچنان که باید یه این سیاست‌ها توجه نمی‌شود. 

وی گفت: هر کسی در هر سطح و جایگاهی که ایده؛ دغدغه و تجربه‌ای در حوزه خانواده و جمعیت دارد می‌تواند به رویداد مثبت دو وارد شود. 

سعید سلیمانی مدیر عامل بنیاد احسان هم در این نشست گفت: در انقلاب اسلامی نیاز داریم یکسری از فرهنگ‌های غلطی که ایجاد شده را از میان برداریم و به گفتمان انقلاب برگردیم. 

به نظر می رسد هر زمانی جریان اصیل دانشجویی با پرچم داری بسیج دانشجویی وارد عرصه شده توانسته به نتایج مثبتی برسد؛ در حوزه خانواده و جمعیت هم همین‌طور خواهد بود. 

وی تاکید کرد: همانطور که توانستیم گفتمان علم و فناوری را ایجاد کنیم در حوزه خانواده و جمعیت هم باید وارد میدان شویم. که ما در بنیاد احسان در مسئله ازدواج آسان هم برنامه‌های خوبی را داشتیم و این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت. 

سلیمانی اضافه کرد: ما نیاز داریم در حوزه خانواده و جمعیت ایده های بیشتری را داشته باشیم و به نظر می رسد با این اقدامی که در بسیج دانشجویی و هسته‌های مسئله محور شکل گرفته این ایده‌ها جمع آوری خواهد شد. 

برچسب‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام سازمان بسیج دانشجویی کشور طلاق ناباروری ریاست ستاد اجرایی فرمان امام رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام سازمان بسیج دانشجویی کشور طلاق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام سازمان بسیج دانشجویی کشور طلاق ناباروری ریاست ستاد اجرایی فرمان امام رهبر معظم انقلاب اخبار کنکور حوزه خانواده و جمعیت بسیج دانشجویی بنیاد احسان ایده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی محکم قلب محور مقاومت به اسرائیل

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان اعلام کرد: که عملیات وعده صادق پیامی واضح برای نتانیاهو و اعضا کابینه افراطی وی به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی عملیات موفقیت آمیز وعده صادق توسط جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَأَمْطَرْنَا عَلَیْهِمْ مَطَرًا ۖ فَانْظُرْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُجْرِمِینَ» سوره اعراف | آیه۸۴
و بر آنان بارشی [بی نظیر از سنگ‌های آتشین]باراندیم، پس با تأمل بنگر که سرانجام گنهکاران چگونه بود؟!

وعده ما صادق است...

صادقانه وعده می‌دهیم و قاطعانه عمل می‌کنیم. آری، قدرت ایمان اهل یَمانی و ایرانی، عراقی و سوری، و حتی لبنانی و فلسطینی از مکتب حقی برخواسته است که وعده‌های صادق می‌دهد، و در هنگامه رجزخوانی بدون ترس از مرگ در میانه دود و خون افق پیروزی را به رخ دشمن می‌کشد.

در واپسین دقایق روز شنبه ۲۵ فرودین ماه ۱۴۰۳، طبق وعده صادق رهبر، ولی امر مسلمین مبنی بر لزوم تنبیه رژیم غاصب اسرائیل، صد‌ها موشک و پهپاد از مبدا ایران به مقصد اسرائیل در فاصله زمانی چند ساعته به پرواز درآمده و شلیک شده‌اند.

بزرگترین حمله پهپادی جهان، پرحجم‌ترین حمله موشکی ایران و... جمله نشان از آن دارد که شیر بچه‌های حیدر کرار دیشب را تا صبح مشغول تقاص بوده‌اند. تقاصی به سرخی خون کودکان و زنان و مظلومان بی‌گناه غزه که در نسل‌کشی‌های رژیم نژاد‌پرست اسرائیل در خون خود غلطیده‌اند، تقاصی به سیاهی کارنامه رژیم موقتی که در عمر کوتاه خود مجموعه کاملی از جنایت‌های بشری را جلوی چشم تاریخ قرار داده است: نسل‌کشی، کودک‌کشی، تجاوز و تعارض به نوامیس مسلمین، زندانی که کودکان غزه در آنجا نوجوان و جوان شدند...

با توجه به اعلام موضع از سوی رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر مصداق حمله به خاک ایران در بمباران محل کنسولگری ایران توسط اسرائیل در دمشق که طبق اصول روابط بین‌الملل حق پاسخ امری مشروع و منطقی به شمار می‌رود. نکته جالب توجه آنکه در تنبیه دیشب سطح پاسخ از محل سفارت به خاک رژیم صهیونیستی ارتقاء پیدا کرده که پیامی واضح برای نتانیاهو و اعضا کابینه افراطی وی به شمار می‌رود.

هم‌چنین پیام‌های محکومیت اقدام مشروع ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی از سوی کشور‌های اروپایی جای بسی تعجب دارد چراکه در مثال حمله اسرائیل به محل کنسولگری ایران در دمشق به عنوان یکی از جنایت‌های بی‌شمار رژیم موقت خبری از محکومیت یا تلاشی برای جلوگیری از اقدام‌های مشابه صورت نگرفته است!

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن تقدیر و تشکر جانانه از دلاورمردان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به خصوص هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سیلی محکم قلب محور مقاومت به اسرائیل را به مردم شریف ایران و جهان اسلام تبریک عرض می‌نماییم.

و، اما در پایان با قلبی مشتاق به میدان جهاد خدمت مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم که هر لحظه در معرکه جنگ با صهیون اشاره کنند لشکر عاشقان مهدی موعود آماده به نبرد خواهند بود؛ و من الله توفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • مسئول بسیج دانشگاه تهران : حمله سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی ، معجزه انقلاب است
  • ثبت نام ۸۴۰ خانواده برای طرح جوانی جمعیت در شهرستان اردبیل
  • «ایران جوان بمان» با معرفی ایده «عطاری‌ها و سقط جنین»
  • جمهوری اسلامی ایران صلح طلب، اما جنگ بلد
  • سیلی محکم قلب محور مقاومت به اسرائیل
  • دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها