Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب تحقیق و تفحص از «چگونگی احداث پتروشیمی الوند در داخل محوطه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند» در جلسه این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون‌ صنایع گفت: ادامه بررسی طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست های تنظیم بازار در دستورکار جلسه امروز کمیسیون بود که براساس تصمیمات اخذ شده، بورس کالا ملزم به ایجاد امکان خرده‌فروشی محصولات فولادی مقاطع طویل و محصولات تکمیلی حاصل از ورق ظرف مدت سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس این طرح واحدهای کوچک زنجیره فولاد می‌توانند به صورت مشترک، تعاونی تشکیل دهند، همچنین صادرات محصولات زنجیره فولاد توسط هر یک از تولیدکنندگان منوط به عرضه میزان تعیین شده آنها در بورس کالا توسط وزارت صمت است.

فیروزی ادامه داد: همچنین تولیدکنندگان ملزم به ارائه برنامه 6 ماهه صادرات شدند و عدم عرضه محصولات در بورس موجب تعلیق 6 ماهه مجوز صادرات آنها خواهد شد. همچنین مازاد عرضه در بورس کالا به مجوز صادراتی تولیدکنندگان اضافه می‌شود و حداکثر تا 6 ماه معتبر است.

سخنگوی کمیسیون صنایع ادامه داد: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تأمین کنندگان محصولات زنجیره فولاد و متولیان انبارهای کالا اعم از واحدهای مستقر در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ملزم به ثبت و ضبط اطلاعات تولید، خرید و فروش، واردات و صادرات و مصرف کالاهای تولیدی، اطلاعات مکان‌ها و نگهداری کالاها، موجودی اولیه کالاها در انبارها، ورود و خروج کالا به انبارها در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها به صورت آنی شدند.

فیروزی گفت: براساس طرح مذکور در صورت عدم ثبت کامل اطلاعات در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش و واردات اقلام مورد نیاز، خرید محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا، حمل و نقل و صادرات آن مجاز نیست، سهمیه خرید مواد اولیه برای واحدهای تولیدی و سهمیه خرید محصولات نهایی برای واحدهای تجاری متناسب با مقادیر اطلاعات ثبت شده آن واحد در سامانه جامع تجارت است.

وی اضافه کرد: براساس طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد، کمیته رصد و پایش بازار با ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور رصد بازار و تعیین سهمیه بندی عرضه محصولات فولادی توسط تولیدکنندگان و تعیین سازوکار صادرات محصولات فولادی تعیین شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع همچنین از تصویب تحقیق و تفحص از «چگونگی احداث پتروشیمی الوند در داخل محوطه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند» خبر داد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی پتروشیمی شازند کمیسیون صنایع زنجیره فولاد سامانه جامع بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره کل دفتر صادرات گمرک با هدف تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و صادرات، بخشنامه جدید صادر کرد که به شرح ذیل است؛

«پیرو بخشنامه‌های شماره ۱۷۳/۱۵۱۷۹۰ مورخ ۸۸/۰۷/۰۷، ۲۲۲۸۸۸ مورخ ۹۴/۱۱/۲۰ و ۱۱۷/۶۳۲۰۹ مورخ ۹۵/۰۴/۰۶ و در راستای اجرای بند ۳ صورت جلسه هشتمین جلسه کمیته راهبردی مدیریت مخاطره یا ریسک در گمرک در سال ۱۴۰۲ و به منظور تسریع و تسهیل در تجارت خارجی و رفع موانع تولید و کاهش هزینه‌های صادرکنندگان و افزایش توان رقابتی صادرات کالاهای ایرانی دستور فرمائید، در مواردی که تولیدکنندگان اقدام به صدور محصول تولیدی خود نموده و تعیین نوع کالا منوط به اخذ نظریه آزمایشگاه (تعیین ماهیت) است، چنانچه صادرات محموله مربوطه توسط آن صادرکننده در آن گمرک مسبوق به سابقه بوده و قبلاً نسبت به اخذ نظریه آزمایشگاه اقدام گردیده و بر اساس آن کالای اظهاری درست اظهار شده باشد، به شرط اینکه:

کالای صادراتی مشمول ضوابط خاصی همچون اخذ مجوز، پرداخت عوارض صادراتی، مشتقات مایع نفت و گاز موضوع دستورالعمل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و صادرات از محل ورود موقت برای پردازش (ماده ۵۱ قانون امور گمرکی) و نیز صادرات از محل ورود قطعی جهت استرداد حقوق ورودی (ماده ۶۶ قانون امور گمرکی) نباشد، با تشخیص و موافقت مدیریت آن گمرک از ارسال مکرر کالا به آزمایشگاه خودداری و وفق سابقه اقدام و شماره کوتاژ و تاریخ اظهارنامه استنادی به صورت سیستمی در اظهارنامه صادراتی درج و نظریه آزمایشگاه نیز اسکن شود.

بدیهی است نمونه‌برداری و استعلام نظریه آزمایشگاه به صورت تصادفی از محموله‌های صادراتی تکراری جزو اختیارات مدیران گمرکات اجرایی بوده که جهت اعمال مدیریت ریسک قابل استفاده است.»

کد خبر 6084574 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • متن کامل گزارش نهایی تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی