Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان روز یکشنبه در آئین افتتاح ستاد امر به معروف در ساختمان سابق آموزش و پرورش آستارا گفت: دفاتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ۱۵ شهرستان دیگر استان راه اندازی می شود و همگانی کردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از هدف های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت الاسلام سجاد سرافراز افزود: با توجه به رویکرد جدید دفاتر امر به معروف، باید رفع منکرات حوزه های محیط زیست، تعلیم و تربیت و صنعت در این دفاتر پیگیری شود و مقابله با متصرفان منابع طبیعی و سواحل به عنوان بزرگترین منکرات جدی گرفته شود.  

گلیم بافان فعال روستای صنایع دستی عنبران تجلیل شدند

فرماندار شهرستان آستارا در آئین تجلیل از فعالان عرصه گلیم در روستای عنبران گفت: با توجه به ثبت این روستا به عنوان روستای ملی گلیم بافی، باید مشکلات این حوزه احصاء و برای رفع آنها اقدام شود.

عباس صابر افزود: باید طرح های مختلف گلیم بافی در این روستا خودنمایی کند و رسیدگی به مشکل بیمه هنرمندان و نصب نماد گلیم در میدان ورودی عنبران با همکاری دهیاری روستا و بخشداری مرکزی پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هم گفت: طی یک سال گذشته آبشار لاتون، ساختمان چوبی گمرک و روستای گلیم بافی عنبران در فهرست آثار فرهنگی ملی ثبت شده است و ثبت روستای عنبران بدون حمایت ها و پیگیری های نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و فرمانداری شهرستان امکانپذیر نبود.

پردل امیری نژاد افزود: راه اندازی موزه تخصصی گلیم نیز در یکی از خانه های سنتی روستای عنبران پیگیری می شود و این موزه می تواند در شناساندن گلیم به گردشگران داخلی و خارجی تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: ۲۵۰ هنرمند صنایع دستی بیمه هستند و ماهانه هفت هزار متر مربع گلیم توسط  ۷۰۰ هنرمند گلیم ‌باف تولید می شود و ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از گلیم بافان تصویب شده است.

روستای عنبران آستارا در ورودی این شهر از سوی اردبیل، به عنوان مهد گلیم آستارا شهرت دارد و بیش از ۷۰۰ گلیم باف در آن به این صنعت و هنر مشغول هستند.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها گردشگری آستارا امر به معروف و نهی از منکر تکریم و تجلیل گیلان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آستارا امر به معروف و نهی از منکر گردشگری آستارا امر به معروف و نهی از منکر تکریم و تجلیل گیلان دهه فجر اخبار کنکور امر به معروف و نهی از منکر ستاد امر به معروف روستای عنبران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در جمع اعضای قرارگاه جهادی آبرسانی به روستا‌های استان ادامه داد: این مشکل با همکاری مجموعه‌های قرارگاه سازندگی امام حسن(علیه السلام)، سازمان برنامه و بودجه و آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در حال رفع است.

به گفته وی این اقدامات بر این پایه است که رویکرد مدیریتی استان از پشت میزنشینی به حضور میدانی تبدیل شده است و مدیران با هدف تکمیل طرح‌های کلیدی استان که موضوع آبرسانی یکی از آنها است، حرکت می‌کنند چرا که در برابر مردم _ولی نعمتان اصلی انقلاب_ مسئول هستیم.

استاندار در ادامه به وجود ۲۸۰۰ روستا در آذربایجان شرقی و وجود مشکل آب در ۵۸۰ روستای استان (بر اساس گزارش‌های اعلامی مسئولان حوزه آب) اشاره کرد و افزود: تقریبا یک پنجم روستا‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند از این رو لازم است توجه ویژه‌ای برای حل مشکل آنها شود.

رحمتی در همین نشت ضمن تماس تلفنی با رضایی، معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو و مدیر مس سونگون که در پرداخت مطالبات تعهد شده این مجموعه برای پیشبرد طرح‌های آبرسانی منطقه، تعلل کرده اند، قول پرداخت ۱۱۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو و ۴۰ میلیارد از مس سونگون را گرفت تا طرح‌ها با شتاب بیشتر و تا رسیدن فصل تابستان به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درخصوص مصوبات نشست قرارگاه جهادی آبرسانی به روستا‌های استان و اعلام زمان بندی برای افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی از جمله آلمالوی هشترود و مجتمع آزادگان در کلیبر اشاره کرد و گفت: این طرحها تا سوم خرداد امسال افتتاح می‌شود، ضمن این که با همت و اقدامات جهادی امسال تنش آبی جدی چه در شهر‌ها و چه در روستاهای استان نخواهیم داشت.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • برخورداری ۴۸ روستای آستارا از نعمت گاز طبیعی
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • برخورداری ۱۲۱ روستای آذربایجان شرقی از آب پایدار در خردادماه
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف