Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مراتع قشلاقی استان در شهرستان لردگان و اردل قرار دارد و چرای دام عشایر درون کوچ در این مراتع است.

او با اشاره به گرمسیر بودن این دو شهرستان و اینکه مراتع این شهرستان‌ها در فصل زمستان نیز به دلیل گرم بودن منطقه رویش دارد و برای چرای دام مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: از این مراتع عشایر درون کوچ برای دام استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی با تاکید بر اینکه اجرای طرح کنترل دام به عنوان یک اقدام حفاظتی در راستای ایجاد تعادل دام و مرتع است اضافه کرد: این طرح با هدف حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه (آب و خاک)، فراهم شدن بستر برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب مراتع در دست اجراست.

او ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ بهره‌بردار از مراتع قشلاقی استان استفاده می‌کنند.

مردانی با اشاره به اینکه زمان کوچ عشایر برون کوچ به استان از ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال آینده پیش بینی شده است گفت: بحث مدیریت کنترل کوچ و ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به استان در دستور کار قرار دارد.

او به خشکسالی و بارش کم در مناطق گرمسیری و همچنین گرم شدن هوا در مناطق ییلاق عشایر اشاره کرد و افزود: این عوامل زمینه کوچ زودهنگام عشایر را تشدید خواهد کرد.

مردانی اضافه کرد: شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با چرای غیر مجاز دام، تخریب و تصرف اراضی ملی، بوته‌کنی، قاچاق چوب و زغال جنگلی است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی چرای دام عشایر درون کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری؛ با توجه به انجام تعمیرات و نوسازی شبکه‌های برق رسانی در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرایند قطعی برق در محدوده بلوار آیت الله کاشانی حد فاصل خیابان ولیعصر تا کوچه ۶۳ اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید

اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد

این قطعی برق از ساعت ۸ صبح به مدت ۲ ساعت خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۳۱ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان