Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مراتع قشلاقی استان در شهرستان لردگان و اردل قرار دارد و چرای دام عشایر درون کوچ در این مراتع است.

او با اشاره به گرمسیر بودن این دو شهرستان و اینکه مراتع این شهرستان‌ها در فصل زمستان نیز به دلیل گرم بودن منطقه رویش دارد و برای چرای دام مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: از این مراتع عشایر درون کوچ برای دام استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به چهارمحال و بختیاری

مردانی با تاکید بر اینکه اجرای طرح کنترل دام به عنوان یک اقدام حفاظتی در راستای ایجاد تعادل دام و مرتع است اضافه کرد: این طرح با هدف حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه (آب و خاک)، فراهم شدن بستر برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب مراتع در دست اجراست.

او ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ بهره‌بردار از مراتع قشلاقی استان استفاده می‌کنند.

مردانی با اشاره به اینکه زمان کوچ عشایر برون کوچ به استان از ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال آینده پیش بینی شده است گفت: بحث مدیریت کنترل کوچ و ممنوعیت کوچ زودهنگام عشایر به استان در دستور کار قرار دارد.

او به خشکسالی و بارش کم در مناطق گرمسیری و همچنین گرم شدن هوا در مناطق ییلاق عشایر اشاره کرد و افزود: این عوامل زمینه کوچ زودهنگام عشایر را تشدید خواهد کرد.

مردانی اضافه کرد: شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی در ارتباط با چرای غیر مجاز دام، تخریب و تصرف اراضی ملی، بوته‌کنی، قاچاق چوب و زغال جنگلی است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی چرای دام عشایر درون کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مسعود مثنوی گفت : در زمان اجرایی طرح ۴۶ هزار و ۷۶۲ مورد اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین ۲۶ هزار و ۹۸نفر نیز به پویش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیک) پیوستند و ۲۶ هزار و ۴۷۰ کودک از فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند.

مثنوی بیان داشت: ۱۲هزار و ۵۱۳نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی، ۵۹۹۵ نفر به غرفه طرح یاس، مراجعه کردند.

وی بیان داشت: سنجش و کنترل میزان فشار و قند خون برای ۲۲هزار و ۷۳۰ نفر انجام و ۵۳۴۴بسته موادغذایی جهت افطار در بین مراجعه کنندگان‌ توزیع شد.

مثنوی تصریح کرد: همچنین در راستای اجرای پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی) ۱۴۵۶۸ اصله نهال توزیع و غرس شد.

وی با اشاره به خدمات تیم سحاب گفت: ایمن سازی ۳۹۲۶منطقه و اماکن تفریحی، پیشگیری‌ از بروز ۳۳۱۱حادثه، ارائه ۴۹۶۱خدمت امدادی و کمک های اولیه، ۱۰۸۳۶ مورد آموزش مهارت های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون به مسافران‌ و گردشگران ارائه شد.

مثنوی گفت : در مجموع برای اجرای طرح های مختلف سازمان جوانان در استان چهارمحال و بختیاری، ۱۸۵ هزار و ۶۳۲نفر خدمت ارائه شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895783

دیگر خبرها

  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • توجه به پیوست فرهنگی در اجرای طرح های عمرانی
  • اجرای طرح حجاب و عفاف با عنوان طرح نور در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز کوچ بهاره عشایر ورامین به مراتع جنوبی شهرستان
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری