Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی "تی‌تی" در خصوص همکاری با الناز شاکردوست، گفت: بیش از بازیگری به قابِ دوربین احترام می‌گذاشت. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با هشتمین روز از برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بعد از فیلم‌ "یدو" در نوبت دوم فیلم "تی‌تی" به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آیدا پناهنده نمایش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم سینمایی داستان استادی است که قصد دارد پایان‌نامه‌ای در مورد پایان جهان به اثبات برساند و با مادری عجیب و غریب که می‌خواهد لیاقت انسانیت را داشته باشد ملاقات می‌کند. بازیگرانی چون الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

روزی که همه هنرمندان و عوامل "تی‌تی" به کاخ جشنواره آمدند و پارسا پیروزفر حضور نداشت. 

مشروح این نشست را در ادامه بخوانید:

نشست خبری با صحبت‌های آیدا پناهنده تهیه‌کننده و کارگردان "تی‌تی" آغاز شد.

الناز شاکردوست بازیگر سینما در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره کاراکترهای بومی و متفاوت که چطور به این نقش‌ها می‌رسد و فکر می‌کنید به سیمرغ دست پیدا کنید، خاطرنشان کرد: سؤال پیچیده‌ای است و ساعت‌ها زمان ببرد. تکنیک خیلی بی‌تأثیر نیست اما از جایی به بعد برای اینکه نقشی باورپذیر شود باید همه این‌ها فراموش شود و پیوسته با نقش زندگی کنید. 

پناهنده در پاسخ به این سؤال که فکر نمی‌کنید ضعف پرداخت کاراکتر امیرساسان و با بازی هوتن شکیبا گاهی عاشق و گاهی سودجو و کاسب است، گفت: اساساً‌ کاراکتر امیرساسان به گونه‌ای نوشته شده که مملوء از تناقض باشد. آدمی که در عین حال مملوء از شرّ باشد اما می‌تواند خصائص مثبت داشته باشد و شاید آدم‌ترین شخصیتِ قصه من با همه ابعاد مثبت و منفی‌اش، آدم‌تر است. 

هوتن شکیبا در پاسخ به نقش‌های مکرر جدّی، آیا قرار است به سینمای کمدی هم برگردد، تصریح کرد: من کمدی را خیلی دوست دارم اما ترجیحم همیشه نقش‌‌هایی است که چالش داشته باشد و فرقی نمی‌کند کمدی باشد یا جدّی! هرکاری که تجربه‌های متفاوت و نویی برای من داشته باشد از این کاراکتر و فیلم استقبال می‌کنم.  

او درباره شانس گرفتن سیمرغ،  تأکید کرد: قطعاً‌ گرفتن سیمرغ برایم ارزشمند است اما فیلم‌هایی در جشنواره فیلم فجر،‌ بازی‌های خوبی دیده‌ایم. امیدوارم هر فضایی در جشنواره است چه جایزه بگیریم و چه نگیریم، این محیط سالم فراهم شود و بتوانیم راحت‌تر در آن کار کنیم. 

هیلدا کردبچه بازیگر کودکِ فیلم "تی‌تی‌" گفت: اتفاق خوبی بود که با آیدا پناهنده و ارسلان امیری کار کردم و به عنوان اولین فیلم بلند، تجربه خوبی بود. 

سودابه جعفرزاده دیگر بازیگر این فیلم، تصریح کرد: در فیلم ناهید و اسرافیل خانم پناهنده برای ایشان بازی کنم و خوشحال کننده است ایشان به من اعتماد کردند در این فیلم هم کنارشان باشم. هر بار که با ایشان کار می‌کنم خیلی چیزها از او یاد می‌گیرم.

علیرضا افکاری آهنگساز فیلم درباره تجربه "تی‌تی" گفت: تجربه خوبی بود در کنار خانم پناهنده با هم کار کردیم. خوشحالم علاوه بر درک موسیقیایی، نگاه هماهنگ به زمان فیلمبرداری و کار را همزمان پیش می‌بردیم، اتفاق خوبی بود که امیدوارم مورد پسند قرار بگیرد. 

وی در پاسخ به این سؤال کجای داستانِ‌ "تی‌تی" جرقه آهنگسازی این فیلم را قرار داد، افزود: در همان زمانی که با هم صحبت کردیم فضای رمانتیکِ داستان مرا به این موسیقی رساند. ماهیت عاشقانه دلیلی بر تولید یک ملودی رمانتیک بود و فکر می‌کنم که خیلی زمان کوتاهی هم در حقیقت توانستیم به این ملودی برسیم. برخی از سکانس‌ها به هیجان‌های محیطی هم نیاز داشت و تلفیق این دو ژانر می‌توانست کمک کند و امیدوارم این تأثیر گذاشته باشد.

عماد خدابخش تدوینگر این فیلم درباره تجربیات کار با آیدا پناهنده، گفت: من پیش ارسلان امیری و خانم پناهنده در این حرفه بزرگ شدم؛ جدای فراگیری آموزش،‌در "تی‌تی" اوج آموزش و تجربه من بود. این فیلم محصول آیدا پناهنده است. 

فرشاد محمدی مدیر فیلمبرداری درباره تجربه قاب‌های جذابِ "تی‌تی" و اولویت‌های این قاب‌بندی‌ها، توضیح داد: من تنها چیزی که می‌توانم بگویم این فیلم را با جان و دل فیلمبرداری کردم. جزو معدود فیلم‌هایی بود که به خاطر حضور آیدا پناهنده کارگردان "تی‌تی‌" بود همه را عاشقانه کنار کار قرار می‌داد که کمتر تجربه‌ای با کارگردانی داشتم. من سعی کردم به روحِ کلی فیلم وفادار بمانم. 

وی در خصوص همکاری با الناز شاکردوست، گفت: تجربه ویژه‌ای در ارتباط با همکاری با بازیگر داشتم آنقدر به رنگ، دوربین و تصویر، عاشقانه رفتار داشتند برایم حیرت‌انگیز بود. به ندرت با بازیگری کار کرده بودم که تصویر آنقدر برای او مهمتر است. آنقدر به تصویر بیش از بازیگری احترام می‌گذاشت. 

پناهنده به رگ و ریشه‌های ایمانی در "تی‌تی" مثل دو اثر گذشته‌اش، تأکید کرد: این رگ و ریشه در خود وجودم قرار داد و در همه کارهایم از این ریشه‌های دینی و ایمانی بهره می‌برم و در "تی‌تی" هم این اتفاق افتاد.

شاکردوست در خصوص تجربه با کارگردانان خانم به غیر از فریدون جیرانی و فیلم "خفگی"، توضیح داد: این کارگردانان بیش از اینکه زن باشند با دوربین‌شان، انسانی‌تر نگاه می‌کنند و من از تجربه‌ها استقبال می‌کنم.

کارگردان این فیلم در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا کاراکتر اصلی جادوگر بود، گفت: "تی‌تی" قدیسه غیرطبیعی است اما جادوگر نیست. 

شاکردوست با اشاره به اینکه استاد لهجه‌ام، پارسا پیروزفر بود، تصریح کرد: پارسا پیروز نیامده اما باید از او تشکر کنم که استاد لهجه‌ام بود حتی در لحظاتی که فیلمبرداری نداشت و به من کمک کرد گویش و لهجه خوب ادا شود. 

پناهنده در واکنش به نقد به فیلمسازی‌اش، گفت: فیلم نمی‌سازم خودم را نشان دهم. من از استادم رخشان بنی‌اعتماد آموخته‌ام و امیدوارم همیشه چراغ راهم باشند. 

 بازیگر نقش اصلی "تی‌تی" در پاسخ به این سؤال که چرا نقش‌های متفاوت و مؤثر را با فیلم‌های گیشه‌پسند خراب می‌کنید، افزود: به نظرمن کارهای تجاری اتفاق بدی نیست و خوشحال می‌شوم بتوانم مخاطبان را به سینما بیاورم و مراقبت می‌کنم هرکاری نکنم. اما وظیفه بازیگر و عوامل کارهای سینما حتماً این نکته هست که به اقتصادِ سینما هم کمک کنند. 

فرشاد محمدی در خصوص تکان‌های ناگهانی هنگامِ فیلمبرداری، توضیح داد: من این تکان‌ها را متوجه نمی‌شوم! خانم پناهنده فارغ‌التحصیل فیلمبرداری‌اند آنقدر شناخت خوبی درباره قاب‌بندی و فیلمبرداری که من در طول تصویربرداری این فیلم از آن‌ها آموختم. اگر تکان خورده و شما اذیت شدید از ناتوانی من بوده است، تا جائیکه سعی کردم نمی‌خواستم طوری عمل کنم شما اذیت شوید.

عماد خدابخش درباره تکنیک‌های تدوینگری و کدام یک از سه فیلمِ دیگری که در جشنواره دارید مورد پسند شما است و چقدر "تی‌تی" شما را به چالش درآورد، تأکید کرد: "تی‌تی" سادگی دارد که پیچیدگی زیادی در تدوین داشته باشد. اما این حفظ سادگی مخصوصاً شروع فیلم که تی‌تی به میان آب می‌رود چالشی وجود داشت و آقای امیری و خانم پناهنده از ابتدا کنار ما بودند و فیلم‌های دیگر هم پیچیدگی‌های دیگری داشت و فیلم "زالاوا" ارسلان امیری هم به نوع روایت و فیلمبرداری کار سختی بود. برای من "تی‌تی" هربار این اثر را می‌بینم حالِ دیگری به من می‌دهد. خود کاراکتر "تی‌تی" و قصه تأثیر عجیب و غریبی روی من می‌گذارد.

ارسلان امیری نویسنده فیلم خاطرنشان کرد: در آخرین روز و لحظات جشنواره فیلم فجر، با اولین فیلم سینمایی‌ام "زالاوا" در این جشنواره حاضر شدم و شاید در حدود 17 سال همکاری با آیدا پناهنده این فیلم را ساختم و صادقانه اعتراف کنم فیلمسازی و کارگردانی را از آیدا پناهنده یاد گرفتم و امیدوارم از این شاگرد خودش راضی باشد.

پناهنده کارگردان "تی‌تی" در پایان افزود: امیدوارم شرافتم تا زمانی که زنده‌ام برای سینمایی که به آن اعتقاد دارم و احتمالاً آخرین فیلم من هست در شمال تهران و مازندران تقدیر کنم. مردم عزیز گیلان و مازندران هرچه دارم مدیون سخاوت شما است. آرزو می‌کنم فیلم‌های من را دوست داشته باشید. 

شاکردوست همچنین تأکید کرد: بدانید "تی‌تی" در شرایط معمول دیگر فیلم‌ها نساختیم، تعداد محدود فیلمبرداری در شرایط برف و سرما، بی‌پولی و خیلی اتفاقات دیگر، را پشت سر گذاشتیم. برای همین دلم می‌خواهد از این فیلم حمایت کنید.  

نشست خبری فیلم «یدو»| چالش ستاره پسیانی با مادر آخرین قهرمان جشنواره/ مصائب و سختی‌های روایتی از جنگ‌زده‌های آبادانگزارش دوربین تسنیم از هفتمین روز جشنواره فیلم فجر|انتقاد کارگردان "تک‌تیرانداز" به قهرمان‌کُشی در جشنواره/ سیاهی‌ای که دست سر از سینمای ایران برنمی‌دارد + فیلممتن و حاشیه روز هفتم جشنواره فیلم فجر| حضور پردردسرِ پژمان جمشیدی و حامد بهداد/ وقتی خانم کارگردان نتوانست از خودکشی کاراکترش دفاع کند!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم جشنواره فیلم فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر سینمای ایران فیلم جشنواره فیلم فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم فجر الناز شاکردوست خانم پناهنده ارسلان امیری آیدا پناهنده فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073437 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • هانده ارچل از پارسا پیروزفر خاستگاری کرد؛ واکنش پارسا پیروزفر
  • نشست خبری پیش از بازی آلومینیوم و پرسپولیس لغو شد
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • پشت صحنه تازه ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما | تصاویر
  • افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی بچه؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار (فیلم)
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت