Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اخبار از رفع ایراد احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: شرایط برای بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه باید همانند بازنشستگان مشاغل عادی با ۳۰ سال سابقه باشد و بر اساس ۳۰ سال سابقه محاسبات متناسب سازی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ابتدا اعلام کردند براساس میزان آورده بازنشستگان، متناسب سازی اجرا می‌شود، گفت: بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور با ۲۰ سال سابقه از بازنشستگان مشاغل عادی با ۳۰ سال سابقه، دریافتی کمتری داشتند، در حالی که نباید این اتفاق می‌افتاد چراکه باید محاسبات آن‌ها شبیه به هم باشد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: در نهایت با پیگیری کانون عالی بازنشستگان و جلسات متعدد با وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی را برای اصلاح احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور تامین اجتماعی دریافت کردیم.

بیات خاطرنشان کرد: پیش از پایان سال جاری احکام جدید برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سخت و زیان آور صادر می‌شود و قصد داشتیم این فرآیند به صورتی طی شود که دیگر بازنشستگان مشاغل سخت اعتراضی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید

اخبار جدید از اصلاحات احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل زیان آور

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشاغل سخت بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان حقوق بازنشستگان در سال 1400 همسان سازی حقوق احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان مشاغل بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور تامین اجتماعی سال سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از تأیید سه هزار و  ۹۴۴ عنوان شغلی مورد تقاضا به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور در استان طی سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا اشرفی امروز در دومین جلسه شورای فرهنگی کارگران استان خراسان جنوبی اظهار داشت: روز جهانی کارگر و هفته کار و کارگر، بهانه‌ای است برای تکریم انسان‌هایی که گردش چرخ‌های تولید، صنعت و اقتدار اقتصادی کشور، ثمره همت بلند، اراده پولادین و دستان توانمند آنهاست. مجاهدانی که عاشقانه سختی‌ها و رنج‌های این عرصه را به جان خریده تا شکوه و عزت را برای مملکت خویش به ارمغان آورند.

وی گفت: باید همه اعضای ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر تمامی تلاش خود را جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته انجام دهند. یکی از مهمترین مسائل که باید مدنظر تمام دستگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط با جامعه کارو تلاش قرار گیرد تداوم خدمت به این قشر فهیم است. هفته و روز بزرگداشت کارگر مهم است، ولی از آن مهمتر اینکه مسئله و دغدغه این عزیزان با جدیت و تلاش در طول سال پیگیری شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم پرداخت مطالبات و معوقات جامعه کارگری گفت: روز کارگر روزی خواهد بود که کارگر بداند کارفرما و دولت با وی همراه و حق و حقوق او به طور کامل پرداخت شده باشد.

وی به نقش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به عنوان نهادهای مردم پایه اشاره کرد و اظهار داشت: تشکل‌های تابعه باید زمینه حضور و مشارکت جامعه هدف را در برنامه‌های پیش بینی شده فراهم کنند و کانالی برای ارتباط مدیران و مسئولین با جامعه هدف باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی همچنین از دو هزار و 428 درخواست واصله از سوی متقاضیان و از طریق سامانه الکترونیکی به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان‌آور مستقر در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: سال گذشته درخواست‌های مذکور در قالب دو هزار و  915 کارگاه و پنج هزار و 157 عنوان شغلی بوده که در مجموع پس از انجام فرایند اداری مربوطه، دو هزار و 413 درخواست در 110 جلسه کمیته بدوی و تجدیدنظر استانی طرح و بررسی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای رشدی 141 است.

 در کمیته‌های مذکور پنج هزار و 97 عنوان شغلی مورد بررسی، تشخیص و تطبیق قرار گرفته که در نهایت سه هزار و  944 عنوان شغلی مورد تقاضا از سوی کمیته‌ها به عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مورد تأیید قرار گرفته است.

به گفته وی در حال حاضر و مطابق با قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، کار‌های سخت و زیان آور به کار‌هایی اطلاق می‌شود که در آنها عوامل زیان‌آور فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های جسمی و روانی در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: مشاغل تأییدشده از سوی کمیته‌های استانی در دو گروه الف و ب قرار می‌گیرند که مشاغل گروه الف مشاغلی هستند که می‌توان با اتخاذ تمهیدات فنی، مهندسی و بهداشتی و ایمنی در محیط کار، صفت سخت و زیان‌آوری شغل را حذف داد و مشاغلی گروه ب نیز مشاغلی هستند که ماهیتاً سخت و زیان‌آور بوده و با به‌کارگیری تمهیدات فنی، مهندسی و ایمنی صفت سخت و زیان‌آور بودن شغل کاهش یافته، ولی کماکان سخت و زیان‌آور بودن آنها حفظ می‌‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • دومین جلسه برای بررسی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان
  • متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بازنشستگان بخوانند/ متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟