Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نگاه آماری به اطلاعات منتشر شده سومین هفته بهمن ماه از روند شیوع بیماری کرونا دراستان زنجان نشان می‌دهد که خوشبختانه محدودیت‌ها همچنان مثمر ثمر بوده است و تعداد مبتلایان و فوتی‌ها روند کاهشی به خود داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزای تسنیم از  زنجان ، نزدیک به یک سال است که ویروس منحوس کرونا مهمان کشورمان شده و در این دوره افزایش اطلاعات مسئولان بهداشت و درمان کشور نسبت به عملکرد و رفتار ویروس کرونا بسیار بهتراز روزهای ابتدایی شده همچنین در این زمینه متخصصان ذیربط کشورمان در حال ساخت واکسن برای مقابله با آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا مقایسه آمارهای منتشر شده از روند شیوع بیماری در استان زنجان نسبت به هفته‌های گذشته نشان می‌دهد همچنان آمار نزولی است، البته هفته گذشته کمی تعداد افزایش یافت ولی خوشبختانه مجددا آمار نزولی شد. در جدول زیر وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان زنجان از تاریخ 12 تا 19 بهمن ماه را نشان می‌دهد اگرچه وضعیت به سمت بهبودی نسبی حرکت کرده ولی هرلحظه ممکن است مجدداً وضعیت این استان به حالت قرمز برگردد.

از طرفی وضعیت زرد و آبی استان زنجان و سایر استان‌ها شکننده است اما هر لحظه امکان تغییر وضعیت وجود دارد در این راستا کمی غفلت از سوی مردم و مسئولان سبب باری از پشیمانی خواهد شد.

همینطور طبق گفته مسئولان، طرح شهید قاسم سلیمانی و اجرای محدودیت‌ها به خوبی توانسته وضعیت این استان را از حالت قرمز خلاص کند بر همین اساس مسئولان استانی تأکید دارند که وضعیت زرد و آبی استان نباید مسئولان را برای برگزاری تجمع‌ها و مراسم‌ها فریب دهد و هر لحظه ممکن است مجدداً وضعیت استان به قرمز و نارنجی تغییر کند در این بین نکته بسیار حائز اهمیت این است که نباید پروتکل و فاصله گذاری اجتماعی را فراموش کنیم اگرچه متأسفانه در جامعه رعایت این پروتکل‌ها به سمت عادی انگاری رفته است.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صفوی بابیان اینکه ماهنشان یکی از مناطق مهم تولید ماهی قزل‌آلا در استان زنجان است و سهم قابل توجهی از تولید سالانه این محصول در زنجان دارد، گفت: به‌دلیل ترویج مصرف آبزیان و آشنایی با مزایای استفاده از ماهی در سبد غذایی خانوار‌های ایرانی و استقبال گسترده گردشگران از نخستین دوره، سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در قلعه تاریخی بهستان شهرستان ماهنشان ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبخ ماهی قزل‌آلا در تقویم رویداد‌های گردشگری کشوری و در مقیاس استانی ثبت شده است، افزود: با توجه به اینکه در شهرستان ماهنشان هزار مزرعه پرورش ماهی وجود دارد، به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و گردشگری در استان و کشور در کنار سایر ظرفیت‌های کم‌نظیر استان شناخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: شرکت‌کنندگان سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا این‌بار در قلعه بهستان ماهنشان در بخش پخت ماهی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

به گفته صفوی در این جشنواره برنامه‌هایی از جمله فروش، پخت ماهی با هدف ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و برنامه‌های شاد و متنوعی تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان ۱۲ اسفند سال ۱۴۰۱ و دومین جشنواره ۲۸ اردیبهشت ماه سال گذشته در کنار شهر دندی شهرستان ماهنشان و با حضور مقامات دولتی، مردم بومی و گردشگران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • آخرین وضعیت طلا و انواع سکه در بازار؛ نیم و ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • رژه اقتدار نیروهای مسلح در زنجان
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته در زنجان