Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاجر گفت: از سال ۹۱ تا ۹۹ بیش از ۷۸ هزار هکتار زهکشی در سطح استان انجام شده است.

«مختار مهاجر» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در سال 91 در استان گلستان 335 هزار هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان داری انجام شده بود که این میزان در حال حاضر به  650 هزار هکتار رسیده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: همچنین در طی سال های گذشته برای اصلاح و احیای مراتع اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مهاجر بیان کرد: کار بسیار مهم در ساماندهی اراضی ملی صورت گرفته در سال 91 هیچ گونه نقشه حدنگار یا کاداستر نداشتیم ولی تا پایان سال 98 بالغ بر 886 هزار و 338 هکتار کاداستر انجام شده است.

 

وی افزود: در سال 91 بالغ بر 304 تن پرورش میگو داشتیم که در سال 97 تولیدات ما در حوزه پرورش میگو به دو هزار و 585 تن رسیده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: پرورش ماهیان خاویاری در مزارع منفرد نیز در سال 91 چهار تن بازدهی داشت که در سالجاری این تولیدات به 50 تن رسیده است و پرورش ماهی در قفس در دریا به 100 تن رسیده است.

 

مهاجر یادآور شد: تولیدات ماهیان گرمابی از 16 هزار و 400 تن به 18 هزار و 600 تن رسیده و ماهیان سردابی به 952 تن رسیده است.

 

وی افزود: پرورش ماهی در قفس یکی از کارهایی بود که در سالهای اخیر در استان گسترش یافته است و توانستیم 464 تن در سال گذشته تولید در این بخش داشته باشیم.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان متذکر شد: در بخش تکثیر ماهیان استخوانی و خاویاری 38 هزار قطعه بچه ماهی تولید می کردیم که به 65 هزار قطعه بچه ماهی در سال رسیده است.

 

مهاجر بیان کرد: مرمت و لایروبی آب بندان ها در گذشته به هیچ وجه در استان انجام نشده بود ولی در سال گذشته 9 هزار و 100 هکتار لایروبی آب بندان ها را انجام دادیم.

 

وی افزود: زهکشی اراضی قبل از سال 91 پنج هزار هکتار در سطح استان صورت گرفته بود و در سال 91 تا 99 بالغ بر 78 هزار هکتار زهکشی در سطح استان انجام شده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان کشاورزی جهاد کشاورزی تن رسیده هزار هکتار انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری باید انجام شود که بر این اساس سالانه چهار میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان منابع طبیعی، حسن وحید اظهار کرد: سطوح اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری مشخص است و همواره در سطح استانی و ملی پیگیر اجرای این عملیات هستیم.

وی افزود: به‌رغم اینکه برنامه ۱۴۰۳ ابلاغ نشده، اما برای اجرای چهار میلیون هکتار حدود سه تا ۳.۵ همت اعتبار مورد نیاز است؛ در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری باید انجام شود که بر این اساس سالانه چهار میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می‌گیرد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری ۷۰ درصد کاهش خسارت سیل را به همراه دارد، تصریح کرد: اجرای این عملیات منجر به تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی تا ۶۰۰ مترمکعب و کاهش شش تا هشت تنی فرسایش خاک در هکتار می‌شود.

وحید با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، گفت: اجرای این عملیات ۱.۵ تا سه برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

کد خبر 747203

دیگر خبرها

  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • بهره مندی ۱۱۰۰ میلیارد تومانی گلستانی ها از طرح فجرانه
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار شالیزار در مازندران
  • خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران
  • اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی در کرمان عقب‌ماندگی دارد