Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین مصدق رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد با اشاره به ۱۱۸۰ ابطال پروانه مغازه‌های اتحادیه میوه و تره بار مشهد در امسال، گفت: کار میوه‌فروشی در ظاهر آسان به نظر می‌رسد، اما جزو سخت‌ترین و بدترین مشاغل است؛ آنقدر ضایعات و ریخت و ریز دارد که کار را با مشکل مواجه می‌کند؛ متاسفانه به دلیل همان آسان به نظر رسیدن این شغل، برخی از کسانی که در گروه‌های شغلی دیگر با شکست مواجه می‌شوند به میوه‌فروشی رو می‌آورند که در نهایت هم پس از فعالیت اندکی مجبور به تعطیلی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

افزایش چهار برابری قیمت شکر داخلی و کاهش تقاضای مردم

او افزود: امسال هم که اجناس نسبت به سال گذشته بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است و خیلی از مردم توان خرید میوه را ندارند.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار مشهد با بیان این که تعطیلی سایر مشاغل و مجازی برگزار شدن جلسات ادارات و سازمان‌ها آسیب زیادی به اتحادیه ما وارد کرد، ادامه داد: همین ادارات زمانی که جلساتی برگزار می‌کردند، روی میزشان میوه بود، ولی اکنون دیگر خبری از جلسات حضوری نیست و تعطیلی اغذیه فروشی‌ها، هتل‌ها و ... هم باعث رکود ما شد. صنوف به یکدیگر وابسته هستند و تالار‌های پذیرایی که تعطیل شده اند، خیلی در شغل ما تاثیر منفی داشته است، صنف ما حدود ۳ تا ۳۵ درصد از کرونا متضرر شده است.

مصدق بیان کرد: در هر واحد اجرایی میوه‌فروشی به طور میانگین سه تا چهار نفر فعالیت دارند که این ابطال پروانه‌ها بیکاری سنگینی ایجاد می‌کند. اکثر کارگر‌های این صنف هم بیمه نیستند مگر این که افراد قدیمی باشند چرا که کارگر‌ها معمولا چرخشی بین مغازه‌ها کار می‌کنند. با این خرج‌های مغازه، اجاره، خرج زندگی و ... برای مغازه‌داران هم نمی‌صرفد که ماهی ۷۰۰-۸۰۰ هزار تومان پول بیمه بدهند و حتی خود کارفرما‌ها هم بیمه نیستند.

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش قیمت توان خرید میوه ویروس کرونا بیکاری سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و آلومینیوم آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول