Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از وام ۱۰۰ میلیونی با سود ۱۸ درصد برای مسکن ملی گفت: این کار دردی دوا نمی‌کند و این سود بسیار زیاد است.

به گزارش مشرق، مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن)‌در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح جهش تولید و تأمین مسکن اظهار داشت: کسانی که وارد سفته‌بازی می‌شوند باید سریع‌تر از این بازار خارج شوند؛ متأسفانه شرایط به صورتی است که داشتن مسکن و سرپناه برای خیلی‌ها آرزو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ۲۷ میلیون بدهید ۲۴۰ میلیون وام بگیرید!

وی افزود: دولت در طرح اقدام ملی مسکن به دنبال اعطای وام ۱۰۰ میلیونی به مردم است و عملا خانه‌های این طرح ۴۰۰ میلیون تومان برای مردم هزینه خواهد داشت این در حالی است که اگر می‌توانست ۳۰۰ میلیون تومان آورده برای خرید مسکن داشته باشد که تا کنون خانه‌دار شده بود همچنین وام با سود ۱۸ درصد بسیار زیاد است و برای مردم پرداخت آن بسیار سخت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه در طول یکسال گذشته کارهای بسیار خوبی را در حوزه مسکن انجام داده‌اند ولی باید برای اقشار آسیب‌پذیر و تحت پوشش کمیته امداد و کارگران و کارمندان فکری عاجل شود.

یوسفی افزود: دریافت مالیات از خانه و زمین و ... از جیب دلال مسکن خارج می‌شود و نبایستی دولت به این درآمد نگاه خاص داشته باشد؛ جریمه گرفتن مالیات بر خانه‌های خالی یا مالیات بر عایدی مسکن و یا معاملات مکرر و زمین مکرر باید برای خانه‌سازی‌های جدید استفاده شود این در حالی  است که صدای برخی‌ها در دولت با تصویب این موضوع درآمده و گفته‌اند که اگر این موضوع در مجلس یازدهم مصوب شود سرمایه‌دار از حوزه مسکن خارج می‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که بعضی‌ها از سرمایه‌گذاران مسکن که خانه ساخته و آن را رهن و اجاره می‌دهند و سفته‌بازی می‌کنند حمایت می‌کند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر مجلس شورای اسلامی مسکن وام مجلس مجتبی یوسفی وام مسکن مبلغ وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد اطهری، مدیر کل بنیاد مسکن استان قم به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در جمع خبرنگاران گفت: از سال ۱۴۰۰ در سطح استان ۷ هزار و ۵۴۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که ۴ هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰۰ واحد از این تعداد اردیبهشت ماه امسال و مابقی در مناسبت‌های مختلف تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان قم اشاره به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه نوسازی و مقاوم سازی خانه‌های روستایی داشت و افزود: در سطح استان ۹ هزار و ۴۵۰ خانه روستایی نوسازی و مقاوم سازی شده که این تعداد معادل ۵۳ درصد از خانه‌های روستایی استان است.

اطهری درباره مقاوم سازی خانه‌های روستایی ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت خانوار‌های روستایی می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن از دیگر خدمات این اداره کل را صدور ۱۱ هزار پروانه ساخت به روستاییان، صدور سند‌های اراضی شهری و روستایی و واگذاری ۴۵۲ قطعه زمین در سال گذشته به روستاییان عنوان کرد و گفت: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن از سال ۵۸ تا به امروز ۶ هزار و ۸۱۵ قطعه زمین به روستاییان واگذار شده است.

دیگر خبرها

  • ۵۰ میلیارد تومان تنها جریمه خانه‌های لوکس و خالی طی ۱۱ ماه گذشته 
  • چند نفر در ایران مستاجر هستند؟
  • ایرانی ها چه تعداد خانه در ترکیه خریدند؟/ اتباع این کشور رتبه اول را دارند
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • آیا همه موجرها ثروتمند هستند؟
  • بیش از ۲ میلیون خانه در حال ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار خانه در حال ساخت است
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان سال
  • مقاوم سازی نزدیک به ۳۵ درصد از خانه‌های روستائیان درآذربایجان غربی