Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:00:24 GMT

۱۰۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح راه‌های قم اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۴۹۷۳

۱۰۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح راه‌های قم اجرا شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل قم، جعفر اویسی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این اداره کل در سال جاری، عنوان کرد: از جمله مهمترین اقدام‌های انجام‌ شده در این مدت، اجرای فاز چهارم از طرح جایگرینی نیوجرسی های مفصلی با گاردریل‌های رفوژ آزادراه قم _ تهران بود.

وی افزود: آزادراه قم – تهران به عنوان سومین محور ترافیکی کشور، نقشی ارزنده درکریدور اتصالی استان‌های جنوبی و غربی با مرکز کشور دارد که همین امر، تامین ایمنی آن را درزمره اولویت‌های این اداره کل قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اویسی ادامه داد : در فاز چهارم این طرح ۲۵ کیلومتر از گاردریلهای رفوژ آزاداره قم – تهران، جای خودرا به نیوجرسی های مفصلی که هریک شش متر طول وبالغ بر۵/۴ تن وزن دارند، می دهند.

وی گفت: هزینه اجرایی فاز چهارم طرح مذکور را با لغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان ساخت: بخش عمده طرح اجرا و امید است تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ شاهد تکمیل و بهره برداری از این طرح باشیم.

وی افزود: قالب اجرای این طرح که سه فاز آن تکمیل و به بهره برداری رسیده، ۶۳کیلومتر از گاردریل‌های طرفین رفوژ آزادراه قم – تهران جای خود را به نیوجرسی‌های مفصلی داده و در فاز چهارم نیز ۲۵ کیلومتر باقی مانده از رفوژ این آزادراه، با نیوجرسی مفصلی ایمن سازی خواهد شد.

اویسی نصب بیش از یک‌هزار عدد انواع تابلوهای ترافیکی در سطح راه‌های استان را، از دیگر اقدام‌های اداره متبوع طی سال ۹۹ دانست و بیان داشت: از مجموع یک هزار تابلوی نصب شده، ۶۰۰ عدد مسیر نما -جهت نما، ۱۰۰ عدد  انتظامی – اخطاری و  ۳۰۰ متر مربع نیز متعلق به تابلوهای اطلاعاتی بوده است.

وی هزینه تهیه و نصب ۱۰۰۰ عدد تابلوی اجرا شده درسال ۹۹ را بیش از هشت میلیارد ریال عنوان و در خصوص دیگر اقدام‌های اداره متبوع درسال‌جاری،‌ افزود: یک هزار کیلومتر خط ( سرد وگرم ) درسطح راه‌های استان درسال ۹۹ اجرا شده که از این میزان ۶۵۰ کیلومتر به صورت پیمانی ومابقی درقالب طرح‌های امانی اجرا شده است.

وی اجرای این طرح را درقالب قراردادی با اعتباری افزون بر ۴۳ میلیارد ریال عنوان و خاطر نشان کرد: درسال پیش رو نیز مقرر گردید یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر خط ( به صورت سرد و گرم ) درسطح راه‌های برونشهری استان اجرا و تکمیل شود.

رییس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم انعقاد قرارداد نگهداری سیستم روشنایی جاده ای استان درسال ۹۹ را دیگر اقدام ارزنده و شاخص این اداره کل دانست و افزود: با توجه به اهمیت سیستم روشنایی درتامین ایمنی سفرهای برونشهری، نگهداری سیستم روشنایی موجود با قراردادی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به بخش خصوصی و ا گذار شد.

اویسی درخاتمه به اجرای طرح نصب و تعمیرات گاردریل درسطح راه‌های استان اشاره و گفت: طی سال ۹۹، بالغ بر ۱۵ کیلومتر گاردریل ( دوموج و سه موج )، درقالب طرحی پیمانی تعویض و نصب گردید گه هزیه اجرایی آن بیش از پانزده میلیارد ریال بوده است.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

۳۰۸ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر راه اصلی عریض، ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی معمولی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۶۵۴ کیلومتر راه فرعی درجه ۲ آسفالته در استان قم وجود دارد./

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم دهه فجر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم دهه فجر اخبار کنکور میلیارد ریال کیلومتر راه آزادراه قم فاز چهارم اداره کل سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید زاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: این اقدام که در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات انجام شده، گامی مهم در جهت بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت خط‌کشی و نقوش ترافیکی در جاده‌ها، افزود: این امر نقش مهمی در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای برون‌شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی، هشداری و بصری به رانندگان دارد.

چشمه خاور عنوان کرد: اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقای ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته یادآور شد: در این بازه زمانی نزدیک به ۴۹/۸ کیلومتر روشنایی تونل‌ها، ۱۹۵ چراغ چشمک زن، ۸۰ هزار و ۱۱۶ عدد نصب تابلو و علائم ایمنی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: نصب ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، ۹ برج نوری و ۱۱۸ عدد ایمن سازی سر گاردریل پل و دماغه طی سال گذشته در سطح راه‌های استان انجام شده است.

کد خبر 6079638

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۰ درصدی طرح اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • نیاز به ۹۰‌ همت اعتبار برای تکمیل پروژه آزادراه حرم تا حرم
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام
  • کشف ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قاچاق بوفالو
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد
  • بیش از ۴ هزار کیلومتر راه‌های استان ایلام خط کشی شد