Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موقعیت طلایی ایران در منطقه ای با ۲۵ کشور و ۵۰۰ میلیون نفر و ۸۰۰ میلیارد دلار تجارت سالانه، یک فرصت بزرگ است. در گام اول انقلاب، ایران اسلامی به قدرت سیاسی و امنیتی بزرگی تبدیل شده است.

محسن رضایی شامگاه یکشنبه در جمع ایثارگران زنجان ضمن تبریک دهه فجر افزود: بیش از ‭‭۲۰۰‬‬ سال از زمانی که اروپایی‌ها وارد ایران شده اند سپری می‌شود که جز مصیبت چیزی را جا نگذاشته‌اند و بخش های باز خاک این کشور را جدا کردند و در بقیه آن نیز علم و فناوری و پیشرفتی حاصل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم با مشاهده این اوضاع قیام های متعددی کردند که هر بار سرکوب شد اما قیام برای تحقق انقلاب اسلامی موجب ایستایی در برابر فشارها و موانع آمریکا و اروپا شد.

رضایی ادامه داد: تحلیلگران، دانشمندان و روشنفکران خارج از حب و بغض سیاسی باید انواع اتفاقاتی که در گذشته افتاده است را برای نسل آینده توضیح دهند.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران می خواهند گام های بزرگی بردارند و در عرصه بین المللی تاثیر گذار باشند، یادآوری کرد: دشمنان ایران می دانند که مردم ایران در منطقه ای با ‭۵۰۰‬ میلیون نفر جمعیت و در پیوند با ۲۵ کشور دنیا زندگی می کنند که این کشورها سالانه ‭۸۰۰‬ میلیارد دلار تجارت دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سرزمین مهم و سرنوشت ساز و حیاتی قرار داریم در ۴۰ سال اول انقلاب نیز به قدرت بزرگ سیاسی و امنیتی تبدیل شده ایم.

رضایی یادآوری کرد: در زمان حاضر تبدیل به قدرت دفاعی بزرگی شده ایم که ماهواره به آسمان می فرستیم و وارد غنی سازی هسته ای و اورانیوم شده ایم.

وی اظهار داشت: جهانیان در حال حاضر از پیشرفت ایران عاجز مانده اند و از راه اقتصادی وارد عرصه جنگ با کشورمان شده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت ها سیاست های کلی و تاکیدات ولی امر مسلمین در خصوص اقتصاد را به عنوان قانون اجرا یی کنند مشکلاتی در این حوزه نخواهیم داشت.
رضایی افزود: ۴۰ سال در حوزه دفاعی، سیاسی و امنیتی و ارزش های انقلاب پیشرفت های قابل توجهی کسب کرده ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پایه حکومت جمهوری اسلامی بر اساس عدالت و حقیقت، مردم سالاری دینی و ولایت، حق و عدالت است.

وی ادامه داد: ۲ بال ایران اسلامی مردم سالاری سیاسی و مردم سالاری اقتصادی است که در حال حاضر بهترین سیاست دفاعی و امنیتی را داریم باید وارد حوزه اقتصادی شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در گام دوم انقلاب باید مردم سالاری اقتصادی را بنیان گذاشت.

رضایی با بیان اینکه زنجان یک سابقه قدیمی به قدمت ایران دارد و هر جا نامی از ایران باشد نام مردم این استان نیز بوده است، یادآوری کرد: زنجان می تواند در قطب علم و فناوری وارد شود و در مردم سالاری اقتصادی برای هر استانی نقشی باید تعیین شود.

وی تاکید کرد: باید ایران اقتصادی را در کنار ایران بزرگ سیاسی، دفاعی و امنیتی تعریف کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی بیعت همافران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان محسن رضایی ایران بزرگ اقتصادی دیپلماسی اقتصادی دهه فجر حکومت پهلوی بیعت همافران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت مردم سالاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق

به گزارش همشهری آنلاین، اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی در برابر اسرائیل و مورد هدف قرار دادن مواضع این رژیم آپارتاید در خاک‌های اشغالی فلسطین ورق معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را عوض کرده و چهره جدیدی از بازیگران اصلی منطقه به نمایش گذاشته است. پس از عملیات وعده صادق ما شاهد بودیم که موج جدیدی از «ایران دوستی» بین مردم منطقه و حتی مردم سایر مناطق جهان به وجود آمد و نظام سیاسی ایران به عنوان نظامی شجاع و مقتدر شناخته شد که بدون هیچ واهمه و ترسی اسرائیل را نشانه گرفته است. این چهره جدید از ایران حاکی مطالب و نکات بسیار مهمی است که برای تفصیل بهتر موضوع با ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در افغانستان و کارشناس مسائل منطقه در این باره گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

تغییر نگرش به ایران

ظهره‌وند در ابتدا گفت: تحولات اخیر منطقه و جنگ غزه، و در پی آن نقشی که ایران، گفتمان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت ایفا کرد، موجب شد که افکار عمومی جهان در حال حاضر سمت و سوی دیگری پیدا کند و نگرش به جمهوری اسلامی و کشورهای محور مقاومت تغییر کند. تحولات اخیر به خوبی حاکی از آن است که این جمهوری اسلامی بود که تمام قد از فلسطین حمایت کرد و اسرائیلی‌ها را تنبیه نمود. همین امر موجب شد تا چهره کشور ایران بین مردم منطقه و اساساً تمام آزادی‌خواهان دنیا تغییر کند.

موقعیتی که با وعده صادق تثبیت شد

وی افزود: عملیات وعده صادق موقعیت ایران را تثبیت کرده و سطح بازدارندگی آن را در برابر امریکا و ناتو قرار داد. اندیشه ولایی و علوی برآمده از انقلاب اسلامی کارآمدی اندیشه جمهوری اسلامی را نشان داده و یکی از بارزترین نمونه‌های آن در سال‌های گذشته مدافعان حرم در سوریه بودند که بحران داعش را از بین بردند.

تبلیغاتی که به حاشیه رفت...

این دیپلمات کهنه‌کار در پایان گفت: وعده صادق؛ بسیاری از تبیلغات سوئی که از سوی کشورهای غربی و وابستگان آنان در منطقه صورت می‌گرفت را به حاشیه برد و دروغ بودن بسیاری از حرف‌های رسانه‌های ضدایرانی را آشکار ساخت. استرتژیست‌های مطرح جهان اذعان دارند که جمهوری اسلامی به خوبی ورق را برگردانده و در سطح مطلوبی قرار گرفته است.

کد خبر 846781 برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل

دیگر خبرها

  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان