Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:34:10 GMT

تعویق بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۵۴۰۲

تعویق بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد

تعدادی از تولیدکنندگان فولاد ایران، به صورت جمعی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس ضمن اشاره به رشد تولید بالغ بر ۳۲ میلیون تن فولاد کشور آن هم در سایه تحریم‌ تقریبا تمامی کارخانه‌های تولیدکننده فولاد کشور، خواستار تعویق زمان بررسی طرح "توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد" شدند.

به گزارش ایسنا،  بهرام سبحانی -رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان ایران به نماینده تولیدکنندگان فولاد کشور و راس انجمن، البته با امضای مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده فولاد از جمله مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، مجتمع فولاد خوزستان، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت فولاد خراسان،  شرکت فولاد هرمزگان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. (۲۱ شرکت تولیدکننده فولاد کشور)،  در نامه ای خطاب به محمدباقر قالیباف- رئیس مجلس شورای اسلامی- خواست تا زمان بررسی طرح "توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد" به تعویق افتد. 

در بخشی از این نامه آمده است که " همانطور که مستحضر هستید اکنون صنعت فولاد به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌گردد؛ بطوریکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، رشد تولید آن از کمتر از یک میلیون تن در سال به بیش از ۳۲ میلیون تن رسیده است. در حال حاضر ایران با بیشترین نرخ رشد تولید فولاد در سطح دنیا، به عنوان دهمین کشور برتر فولادساز جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل همواره و به‌ویژه در سال‌های اخیر مورد تهاجم و تحریم دشمنان این مرز و بوم واقع شده است؛ بطوریکه تقریبا تمامی کارخانه‌های بزرگ فولادی کشور مورد تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار گرفته‌اند.

مستحضرید که نوسانات و هیجانات مخرب ارزی پیش آمده در سال جاری که باتبع افزایش مقطعی تقاضا در صنایع پایین‌دستی و برهم خوردن تعادل در بازار محصولات فولادی را به دنبال داشت، موجب نگرانی نمایندگان محترم مجلس و ارائه طرح " توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار" گردید؛ حال آنکه روند میان‌مدت و بلندمدت قیمت فولاد نشان می‌دهد که قیمت محصولات فولادی در داخل کشور در همه بازه‌های زمانی کمتر از سطوح جهانی بوده و اساسا تدوین مقررات برای بازار فولاد بایستی به صورت شناور و خارج از فضای التهابی موقت باشد.

با توجه به انتصاب مدیران جدید کارآزموده و با سابقه در راس معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار، مستدعی است ضمن اعطای مهلت به مسئولین جدید برای ایجاد تعادل و آرامش در بازار فولاد به گونه‌ای که متضمن منافع مصرف‌کنندگان نهایی باشد، بررسی طرح مذکور در کمیسیون صنایع و معادن و صحن علنی مجلس، در شرایط فعلی به تعویق بیفتد تا برنامه ها و راهکارهای مسئولین جدید در تعامل با مجلس محترم به نحو مطلوب و موثر تهیه گردد و نسخه اصلاح شده طرح مذکور نیز در اختیار تولید کنندگان فولاد قرار گیرد تا با ارائه نقطه نظرات خود به کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به افزایش غنای محتوایی و اجرایی هرچه بیشتر طرح کمک کرده تا با تصویب یک قانون موثر، زمینه توسعه هرچه بیشتر زنجیره فولاد در کنار رفع دغدغه نمایندگان محترم جهت تامین نیاز داخل فراهم گردد."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد زنجیره فولاد انجمن تولیدکنندگان فولاد مجلس شورای اسلامی توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد فولاد کشور بررسی طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی



به گزارش خبرآنلاین، این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵٫۸ میلیون مگاوات ساعت برق، ۵٫۹ میلیون تن بخار، ۳۸۱٫۸ میلیون نرمال مترمکعب گاز ازت، ۲۵۲٫۸ میلیون نرمال مترمکعب گاز اکسیژن، ۸٫۷ هزار تن اکسیژن مایع، ۴۵٫۱ میلیون مترمکعب آب اسمز معکوس (RO) و 15 میلیون مترمکعب آب بدون املاح (DM) تولید و به مشتریان خود تحویل داده است.

بفجر در راستای حفاظت از محیط‌زیست بیش از ۴٫۸ میلیون مترمکعب پساب صنعتی را تصفیه کرده که بخش مهمی از آن نیز مورداستفاده در آبیاری فضای سبز قرار می‌گیرد. فجر انرژی در ماه‌های گرم سال ۱۴۰۲ و در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود بیش از ۱٫۲ میلیون مگاوات برق به شبکه سراسری تزریق کرده تا مردم و صنایع استان از این نعمت استفاده کنند. همچنین این شرکت رکورد تولید مستمر سرویس‌های حیاتی را تا پایان سال ۱۴۰۲ ثبت و ارتقا داده و این موفقیت همچنان ادامه دارد.

فجر انرژی با بهره‌گیری از پروژه شیرین‌سازی آب (اسمز معکوس) توانست در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰٫۵ میلیون مترمکعب در مصرف آب خام صرفه‌جویی کند؛ از ابتدای راه‌اندازی این پروژه (سال ۱۳۹۵) مجموعاً شرکت فجر بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی کرده است.

کارکنان این شرکت سال گذشته ۲۴ فقره تعمیرات اساسی در واحدهای نیروگاه، تفکیک هوا، تصفیه آب و تصفیه پساب به‌منظور حفظ پایداری تولید انجام دادند. تعمیرات اساسی واحدهای تفکیک هوا همچنین با مهندسی معکوس برخی تجهیزات و صرفه‌جویی ۵ میلیاردی با استفاده از هوشمندسازی سیستم کنترلی کمپرسورها همراه بوده است.

روش اندازه‌گیری سیلیس محلول فجر انرژی در هشتمین جشنواره ملی نوآوری برتر ایرانی، به‌عنوان نوآوری برتر در سال ۱۴۰۲ شناخته و تندیس زرین این جشنواره را کسب کرد. پیش‌ازاین نیز آزمایشگاه‌های فجر انرژی علاوه بر کسب صلاحیت‌های لازم، روش جدید اندازه‌گیری سیلیس محلول در آب را در سازمان ملی استاندارد ثبت کردند.

همچنین این شرکت در سال ۱۴۰۲ چند اقدام مهم در حوزه مسئولیت اجتماعی انجام داده است. انتشار ششمین گزارش پایداری دوسالانه (۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) به‌منظور ارزیابی اثرات فعالیت‌ها و شفافیت آنها برای ذی‌نفعان صورت‌گرفته است. کاشت ۳۰ هزار اصله حرا در خوریات شهرستان بندر ماهشهر در راستای صیانت از محیط‌زیست و این زیستگاه بومی نیز دیگر اقدام فجر انرژی در این زمینه بوده است.

در سال ۱۴۰۲ با راه‌اندازی اسکرابر فیلترهای ایستگاه گاز شرکت فجر گامی مؤثر در افزایش ضریب پایداری تولید شرکت‌های منطقه ویژه پتروشیمی برداشته است. همچنین این شرکت با یکپارچه‌سازی مجموعه برج‌های خنک‌کننده خود به یکدیگر طی ۳ شبانه‌روز و رکوردی جدید در عملیات ترمیم و آب‌بندی حوضچه‌ها ثبت کرد.

فجر انرژی خلیج‌فارس، با حضور در رویدادهای متعدد داخلی اعم از همایش پترو فن و پتروکم با شرکت‌های سازنده داخلی دانش‌بنیان به گفت‌وگو و همکاری پرداخته است. این شرکت در نمایشگاه پتروکم ۱۳ تفاهم‌نامه و قرارداد با شرکت‌های داخلی با ارزشی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال منعقد کرده است.

همچنین کارشناسان بخش‌های فنی و عملیاتی شرکت فجر با همکاری شرکت سازنده داخلی، ظرفیت توربین‌های نیروگاه این شرکت را با اجرای طرح‌های موسوم به +IGV و EMS و MAPTUNE به مقدار 20 مگاوات افزایش دادند. کارکنان این شرکت با ارائه پیشنهادی در زمینه استفاده مجدد از ممبران‌های واحد آب موجب صرفه‌جویی ۳۹۰ میلیاردی در این زمینه شدند.

این شرکت با حضور در رویداد دانشگاهی چالش محور we can پیش از 16 پیشنهاد از شرکت‌های داخلی در زمینه دو چالش بازیافت کربن‌دی‌اکسید خروجی از واحدهای نیروگاه‌های خود و تبدیل آن به محصولات دارای ارزش‌افزوده و بهبود عملکرد یا باز طراحی سیستم تصفیه پساب ناشی از فرایندهای پلیمرهای مهندسی و صنعتی با املاح بالا (High TDS) جهت دستیابی به استانداردهای زیست‌محیطی دریافت کرد.

همچنین فجر انرژی خلیج‌فارس ممیزی مراقبتی سیستم‌های مدیریت یکپارچه گواهینامه‌های استاندارد مدیریت کیفیت، استاندارد مدیریت محیط‌زیست، استاندارد مدیریت ایمنی، بهداشت حرفه‌ای، استاندارد مدیریت HSE یکپارچه، مدیریت انرژی، مدیریت امنیت اطلاعات را در سال ۱۴۰۲ انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895913

دیگر خبرها

  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • تحول ساختار تولید ذوب‌آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار با چین
  • تأکید رهبر کره شمالی بر توسعه روابط پایدار و بلندمدت با چین
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • هدفگذاری خوزستان برای افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار کشور
  • تولید بهره‌ور و متنوع کردن بازارهای صادراتی نفت و گاز با شکستن انحصار توسعه میادین کشور
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد