Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@10:05:57 GMT

آزمون درجه ایثار امدادگران در حال برگزاری است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۵۶۶۸

آزمون درجه ایثار امدادگران در حال برگزاری است

ایسنا/اصفهان مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: امدادگرانی که موفق به پشت سرگذراندن آیتم‌های آزمون درجه "ایثار" شوند، موفق به کسب "درجه ایثار" خواهند شد که بالاترین درجه در بحث امداد و نجات است.

 سید مرتضی عمادی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص برگزاری آزمون امداد و نجات هلال احمر، اظهار کرد: آزمون بزرگ امدادونجات تخصصی جمعیت هلال احمر استان اصفهان به مدت ۳ روز از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه آغاز شده و امروز به پایان می رسد، امدادگرانی که بتوانند دوره های تعریف شده در آزمون تخصصی امداد  و نجات را پشت سربگذارند موفق به کسب درجه ایثار که بالاترین درجه در زمینه امدادگران هلال احمر است خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ نفر از نجات گران در این آزمون شرکت کردند و امروز سومین روز برگزاری است که در دو مرحله برگزار می شود، افزود: مرحله اول تست آمادگی جسمانی شامل ۹ آیتم است و امدادگران با پشت سر گذاشتن این آیتم های ورزشی در ادامه باید در ۵ آیتم مهارتی نیز شرکت کنند و در نهایت افرادی که بتوانند این دو مرحله را با موفقیت به پایان برسانند موفق به کسب درجه ایثارگری خواهند شد.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: این افراد در عملیات های امداد و پایگاه های امداد هلال احمر که بیشتر نیروهای داوطلب حضور دارند از آنها استفاده می شود و آزمون نیز سالی یک بار به صورت متمرکز و به دستور هلال احمر تهران در سراسر کشور برگزار می شود.

عمادی در خصوص مانور سگ‌های امدادگر نیز، گفت: سگ‌های جستجوگر هلال احمر تحت عنوان واحد "آنست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر" در مانورها و حوادث فعال هستند و  حضور آنها در آزمون امداد و نجات هلال احمر جز برنامه های اصلی نبود و مانور آنها از برنامه های جنبی بود که با موفقیت برگزار شد.

وی افزود: در حال حاضر هلال احمر اصفهان ۳ قلاده سگ دارد و با انجام مانور و تمرینات خاصی که دارند در شرایط سخت از آنها استفاده می شود، البته بر اساس استانداردها و ایده آل ها این تعداد کم است و  درصدد افزایش آن هستیم تا بتوانیم در آینده بیشتر از آنها در ماموریت های امداد و نجات استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اصفهان اضافه کرد: متاسفانه بیشترین ماموریت ما مربوط به حوادث جاده ای است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی سازمان امداد و نجات هلال احمر اصفهان جمعیت هلال احمر استان اصفهان امداد و نجات درجه ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای

به گزارش قدس خراسان، حسن جوان اظهار کرد: بدون اطلاع قبلی از طریق مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای مدیریت بحران  با تماس به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی شهرستان بردسکن مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بین دو دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۵ محور بردسکن به انابد سه راهی روستای حطیطه بلافاصله دو تیم از این پایگاه در قالب یک دستگاه آمبولانس و خودروی امداد و نجات به محل اعزام و اقدامات لازم را انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن افزود: خوشبختانه در اجرای این مانور تیم امداد و نجات جاده‌ای این پایگاه در اسرع وقت در محل حادثه حضور و نسبت به رها سازی مجروحین این حادثه فرضی اقدام کردند.

وی هدف از اجرای این مانور را آمادگی نیروهای پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی در مواقع حوادث جاده‌ای اعلام کرد.

جوان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده پس از گذشت ۱۵ سال تنها پایگاه امداد و نجات جاده ای این شهرستان از موقت به ثابت تبدیل شد و در ایام تعطیلات نوروزی این پایگاه به صورت شبانه روزی فعال بود.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: با توجه به اینکه تمامی راه‌های مواصلاتی شهرستان بردسکن دو طرفه است و حتی یک کیلومتر راه دو بانده نداریم و از طرف دیگر محور بردسکن به سبزوار یکی از محورهای بحرانی در کشور است به دنبال این هستیم یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت دیگر در این محور ایجاد شود که در این راستا موافقت اولیه گرفته شده است که پس از تایید و تصویب نهایی امید است در سال جاری این مهم تحقق پیدا کند.

در حاشیه این مانور مهندس علی سروری دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران  شهرستان بردسکن ضمن تقدیر از مدیریت جمعیت هلال احمر شهرستان مبنی بر برگزاری این مانور فرضی از حضور به موقع نیروهای پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید موسوی در رسیدن به سر صحنه تصادف  قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی یکی از دستگاه‌های موفق در ستاد خدمات سفر شهرستان بردسکن بود. 

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به ۲ طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران
  • نجات ۴ نفر گرفتار در سیلاب بلوچستان توسط امدادگران + فیلم
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • مفقود شدن ۳ زن در کرمان | اعزام ۳ تیم هلال احمر برای امداد و نجات
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۱۹۰ سیل زده
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • مراسم یادبود ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود