Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وضعیت بارش باران در استان، بیان کرد: بارش باران نسبت به سال گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کمتر شده و شهرستان‌های جنوبی بارش اندکی در حد صفر داشته‌اند. در حالی که با توجه به وجود برخی چاه‌های محلی بارش باران تاثیر مهمی در آبدهی این چاه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر برنامه‌ریزی جامع برای جلوگیری از مشکل در شهر‌ها و روستا‌های استان در تابستان، افزود: در این زمینه اقدامات مهمی تدوین شده و با توجه به فرصت اندک تا فصل گرما، باید این ایام با حداقل مشکل پشت سرگذاشته شود و لازم است طرح‌ها عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید

بارش زمستانه در بوشهر در حد میانگین یا کمتر پیش‌بینی شد مصرف آب در بوشهر ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر اجرای طرح‌های اضطراری ادامه داد: باید اجرای طرح‌ها تا رسیدن به فصل گرما مورد توجه قرار بگیرد تا مشکل مردم در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.

حمزه پور عنوان کرد: برای تأمین آب آشامیدنی، سه برنامه راهبردی را برای سه مقطع زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته‌ایم. برای مقطع کوتاه مدت با توجه به گرمای هوای فصل تابستان و افزایش مصرف آب، باید برای تامین نیاز مردم در این شرایط تدبیر شود به گونه‌ای که مردم کمبودی را حس نکنند. اما این امر بدون مشارکت همگان و تلاش در بهره وری و مصرف صحیح و بهینه آب ممکن نیست.

او، قطع انشعابات غیرمجاز آب را در اولویت دانست و عنوان کرد: وظیفه شرکت آب وفاضلاب، تامین آب آشامیدنی مردم شهر‌ها و روستا‌ها است و هیچ وظیفه‌ای در تامین آب کشاورزی و صنعت نداریم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود بارش بارش باران کمبود آب چاه آب آب شرب آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۵۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمی با اشاره به عملکرد مدیریت بحران استان قزوین در پیشگیری از سیلاب رودخانه‌ها تصریح کرد: استان قزوین دارای حدود ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر رودخانه اصلی در ۲ حوضه آبریز رودخانه شور و دریای خزر در سطح ۶ شهرستان است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به منظور پیشگیری از سیل، نقاط حادثه‌خیز سیلاب استان شناسایی و مشکلات آن بررسی شد، همچنین اقدامات متعددی در راستای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیرهای عبور سیلاب در سطح کلیه شهرستان‌های استان انجام شد.

علیمی اظهار کرد: در همین راستا و به منظور شناسایی تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها به صورت مستمر پایش صورت گرفت و به منظور رفع تصرفات، گروه گشت و بازرسی تشکیل و برای متخلفان اخطاریه صادر شد، همچنین پیگیری طرح شکایت در مراجع قضائی و در نهایت اخذ احکام و یا دستورات قضائی جهت رفع تصرفات در این زمینه صورت گرفت.

وی بیان کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری‌ها شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی پل‌ها در ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: انجام پروژه‌های آبخیزداری در بالادست رودخانه‌ها و پروژه‌های مهندسی رودخانه شامل دیواره‌سازی رودخانه‌ها، سازه‌های کنترل سیلاب رودخانه در سطح شهرستان‌ها، لایروبی رودخانه‌های شهر قزوین، لایروبی رودخانه‌های مرکز شهرستان‌ها، کنترل سیلاب روستاهای نوآباد و شهید آباد آوج، دیواره سازی رودخانه‌های الموت در روستاهای هرانک و کشکدست، بازگشایی مسیر رودخانه مالی‌آباد آبیک، لایروبی رودخانه‌های الموت و انجام مطالعات رودخانه‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی افزود :۷۱ مورد بازید مشترک جهت شناسایی، پایش و بازبینی نقاط حادثه‌خیز و سازه‌های تقاطعی رودخانه‌ها، ۱۸ مورد بازید به منظور کنترل مکان‌های دفع و تخلیه پسماند، معرفی افراد خاطی در حوزه تخلیه زباله و نخاله به محیط زیست به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران و شهرداران نیز از در این راستا انجام گرفته است.

علیمی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ لایروبی رودخانه‌ها در ۲۶ کیلومتر اجرا شده بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۲۴ کیلومتر و در سال گذشته به ۴۲ کیلومتر رسیده است، در نتیجه این اقدامات میزان تلفات ناشی از سیل در سال ۱۴۰۲ به عدد صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مقادیر بارش سال زراعی استان قزوین، تصریح کرد: میزان بارش سال زراعی استان در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۱۷۰ میلی لیتر است که این میزان تا پایان ۲۴ فروردین ماه سال جاری به ۱۸۰.۱ میلی متر رسیده است، در این میان شهرستان آوج با میزان ۲۲۹.۳ میلی لیتر بیشترین میزان بارش و شهرستان تاکستان با میزان بارش ۱۴۱.۲ میلی‌لیتر کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6087045

دیگر خبرها

  • برنامه‌های تولیدی رادیو بوشهر کیفی شود
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • پیش‌بینی ترسناک هواشناسی؛ ال نینو رفت، حکومت «لانینا» آغاز شد؛ تابستان ۱۴۰۳ جهنمی می‌شود؟!
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • توجه به مشاغل خانگی یکی از ظرفیت‌های تحقق شعار سال است