Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس مصوب کردند که نیروهای ایثارگر شرکتی، قراردادی یا پیمانی برای تبدیل وضعیت نیاز به آزمون و استفاده از سهمیه ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز دوشنبه 20 بهمن با طرح استفساریه ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق این استفساریه وضعیت استخدامی نیروهای ایثارگر شرکتی قراردادی یا پیمانی تعیین تکلیف می شود.

 

در این طرح استفساریه آمده است که آیا مشمولان موضوع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 3/4/1386 با اصلاحات  الحاقی بعدی قبل و بعد آن و حین اجرای قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت شرکتی، قراردادی و پیمانی در دستگاه های موضوع ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به کار گرفته شده اند و یا می شوند برای تبدیل وضعیت نیاز به آزمون و استفاده از سهمیه دارند؟ در جواب استفساریه آمده است «خیر».

 

در بخش دیگری از این استفساریه مطرح شده است که آیا شامل افرادی می شود که از کارکنان شرکت هایی می باشند که شرکت طرف قرارداد با دستگاه هستند یا باید در دستگاه استخدام کنند؟ آیا شامل افرادی می شود از کارکنان طرف قرارداد شرکت ها از جمله خصوصی می باشند که آن شرکت ها طرف قرارداد با دستگاه هستند؟ آیا باید دستگاه آن افراد را نیز استخدام کند یا دستگاه باید آن افراد را نیز که رابطه مستقیم با دستگاه ندارند را استخدام نمایند. در پاسخ به این بخش نیز آمده است «بله».

 

در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آمده است که کلیه دستگاه های موضوع ماده (۲) این قانون مکلف اند حداقل بیست و پنج درصد از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نماید به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک سال و بالای یک ‌سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد و آزادگان کمتر از یک‌ سال اسارت اختصاص دهند.

 

تبصره۱ـ آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کارافتاده کلی، آزادگان از کارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه استخدامی این ماده با کسب حد نصاب قبولی و امتیازات لازم در آزمون‌های استخدامی پذیرفته شوند، می‌توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره‌مند گردند.

 

تبصره۲ـ کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند پس از بازنشستگی یکی از ایثارگران از محل سهمیه استخدامی خود با رعایت شرایط عمومی استخدام یکی از فرزندان شهید، جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، آزاده، اسیر و مفقودالاثر را در آن دستگاه استخدام نمایند.

 

تبصره۳ـ کسب حداقل هشتاد درصد حد نصاب آزمون علمی آخرین نفر پذیرفته شده برای مشمولان متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری الزامی است.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس مجلس قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بیست و پنج درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان

سیدمحمدمهدی سجادی گفت: با نزدیک شدن به موسم حج تمتع، معاینات پزشکی پیش از اعزام زائران در ۶ شهرستان و در قالب ۱۵ کاروان با حضور سه پزشک در دستور کار این جمعیت قرار گرفت.

وی ادامه داد:در این راستا در یک‌ماه گذشته معاینات اولیه یک‌هزار و ۷۵۵ نفر زائر اعزامی سیستان و بلوچستان انجام شده و لیست اسامی در سامانه پزشکی حج و زیارت ثبت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: زائرانی که مشکل حادی نداشته باشند و سلامت آنها جهت تشرف به حج احراز شود در سامانه پزشکی حج و زیارت تایید می‌شود و برای ادامه مراحل ثبت نام به کاروان‌ها معرفی خواهند شد.

وی توصیه کرد زائرانی که نیاز به مصرف دارو دارند، اقدام به تامین داروهای مورد نیاز سفر کنند و از زمان معاینات تا پایان سفر مراقبت‌های لازم را تحت نظر پزشک معاین و پزشک کاروان داشته باشند.

سجادی در خصوص واکسیناسیون حجاج گفت: مقدمات آن در حال انجام است و به محض ارسال واکسن به استان و دریافت دُزهای مورد نیاز آغاز خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • دریافت مجوز استخدام ۳۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران
  • پیگیری استخدام فرزندان آزادگان و جانبازان ۲۵ درصد
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل قم را حل کند
  • تعیین وضعیت پزشکی۹۷ درصد از زائران حج در سیستان و بلوچستان
  • ۱۰ درصد از مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های جدید تبدیل شده اند