Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@11:37:11 GMT

پیش‌بینی وضعیت بورس در روزهای آینده

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۶۸۳۳

پیش‌بینی وضعیت بورس در روزهای آینده

در حالی که شروع معاملات این هفته با روندی نزولی همراه بود اما شاخص کل بازار سهام از روز یک‌شنبه به دلیل تغییرات دامنه نوسان مثبت شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بعد از معاملات منفی روز شنبه، سازمان بورس در جلسه‌ای تصمیماتی از قبیل کم کردن دامنه نوسان بازه منفی گرفت و همین امر جو مثبتی در بازار سهام ایجاد کرد، اما سئوال اینجاست که روند صعودی بازار سهام چقدر پایدار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

پایان کار سبز بورس؛ رشد ۲۲هزارواحدی شاخص

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سهام در رابطه با تصمیماتی که باعث روند صعودی بورس شد گفت: بحث تغییر دامنه نوسان به صورت نامتقارن، بازنگری در حجم مبنا، اختیارات جدیدی که به صندوق توسعه بازار داده شده به ویژه بحث اجازه انتشار اوراق اختیار تبعی و افزایش ضریب تعدیل سهام و حق تقدم در معاملات اعتباری هر کدام خبری تاثیرگذار بر روند بازار سهام است و می‌تواند باعث تغییر روند بازار شود و جو روانی مثبتی ایجاد کند.

این کارشناس در ادامه گفت: روند صعودی بازار سهام می‌تواند چند وقتی ادامه پیدا کند اما در بلند مدت نمی‌تواند بورس را رو به رشد نگه دارد.

این کارشناس در رابطه با متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه گفت: در میان‌مدت بورس منتظر مشخص شدن تکلیف چند متغیر است. بحث بودجه سال آتی، بحث نرخ سود بانکی، وضعیت برجام و نرخ تسهیل ارز از جمله مواردی هستند که در روند آینده بورس تاثیر زیادی دارند.

این کارشناس در پایان افزود: روند بازار سهام را متغیرهایی که ذکر شد مشخص می‌کنند نه تغییر در دامنه نوسان، اما برای از بین بردن جو مسموم بازار سهام راهکارهای سازمان بورس بد نبود.

منبع:تجارت‌نیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر بورس بازار بورس شاخص بورس بورس تهران فرابورس اخبار بورس بازار بازار سرمایه بازار سهام سهام دامنه نوسان بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۶۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دامنه نوسان تا ۳ روز مثبت و منفی ۱ درصد تعیین شد

سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تداوم معاملات بازار با محدودیت دامنه نوسان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در متن بیانیه اطلاعیه سازمان بورس آمده است: «پیرو برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی روز جاری، مقرر شد با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازار‌های بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود گردد.

بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت‌های بورس و فرابورس به‌صورت پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود.»

دیگر خبرها

  • باز کردن یکباره دامنه نوسان اقدام مناسبی خواهد بود؟
  • روز سبز بورس تهران
  • عبور بورس از بحران/ جو روانی تالار شیشه‌ای آرام شد
  • دامنه نوسان تا ۳ روز مثبت و منفی ۱ درصد تعیین شد
  • کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/تغییر دامنه نوسان اقدامی موثر بود؟
  • سازمان بورس: دامنه نوسان در بازار سهام به مثبت و منفی یک درصد محدود شد
  • دامنه نوسان بورس، مثبت منفی یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس مثبت منفی یک درصد شد
  • دامنه نوسان بورس و فرابورس برای سه روز تغییر کرد