Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در نشست خبری که امروز در این سازمان به مناسبت پنجاهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد برگزار شد، اظهار کرد، این جشنواره با شعار «کیفیت‌دهی به فرایند آموزش با تنوع بخشی در محیط‌های یادگیری» برگزار می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مهلت دریافت آثار تا 30 مهر امسال بود، گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی و درخواست مکرر فیلمسازان، این مهلت تا تاریخ 18 آبان 99 تمدید شد.

ملکی با اشاره به موضوع جشنواره افزود: بخش اصلی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی مبتنی بر اسناد تحولی آموزش و پرورش، فیلم‌های مرتبط با محتواهای کتب درسی و بیانیه گام دوم انقلاب و  بخش ویژه نیز نگاهی به ابعاد تربیتی زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی به جزئیات فیلم‌های جشنواره رشد اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع 3250 فیلم شامل 1140 فیلم ایرانی و 2110 فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 171 فیلم به بخش مسابقه راه یافت.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در بخش فیلم‌های کوتاه داستانی تعداد 1276 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که 322 فیلم ایرانی و 954 فیلم خارجی است که از این تعداد 31 فیلم شامل 17 فیلم ایرانی و 14 فیلم خارجی به بخش مسابقه راه یافت.

وی به بخش فیلم‌های بلند داستانی اشاره کرد و افزود: در این بخش 120 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که شامل 32 فیلم ایرانی و 88 فیلم خارجی است و در نهایت 6 فیلم ایرانی و 5 فیلم خارجی به بخش مسابقه راه یافت.

ملکی اضافه کرد: در بخش فیلم‌های پویانمایی 582 فیلم شامل 152 فیلم ایرانی و 430 فیلم خارجی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 11 فیلم ایرانی و 19 فیلم به بخش مسابقه رفتند ضمن اینکه در بخش فیلم‌های مستند هم 861 فیلم به بخش دبیرخانه جشنواره ارسال شد که شامل 223 فیلم ایرانی و 638 فیلم خارجی است و در نهایت 26 فیلم ایرانی و 14 فیلم خارجی به بخش مسابقه وارد شدند.

وی با بیان اینکه در بخش فیلم‌های معلمان و دانشجومعلمان شاهد 166 فیلم و در بخش فیلم‌های دانش‌آموزی شاهد 245 فیلم بودیم، گفت: در بخش معلمان ودانشجومعلمان 28 فیلم به بخش داوری و در بخش دانش‌آموزان نیز 31 فیلم به بخش رقابت رفت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تعداد 110 کشور در  پنجاهمین جشنواره فیلم رشد شرکت کردند، اظهار کرد: بیشترین فیلم‌ها از کشور هندوستان با 387 فیلم و کمترین فیلم‌ها از جمهوری دومینیکن با یک فیلم بوده است.

وی اضافه کرد: اسامی کشورهای شرکت کننده در پنجاهمین جشنواره فیلم رشد بر اساس تعداد اثر شامل هندوستان، ایتالیا، آمریکا، برزیل، اسپانیا، ترکیه، فرانسه، انگلستان، پرتغال، روسیه، مکزیک، آرژانتین، آلمان، چین، مصر، بنگلادش، کانادا، اوکراین، لهستان، تایوان، قزاقستان، اندونزی، پاکستان، کره، یونان، شیلی، صربستان، سوئد، هلند، فیلیپین، استرالیا، امارات متحده عربی، بلژیک، کلمبیا، کرواسی، آفریقای جنوبی، اسلوواکی، پرو، مجارستان، مالزی، اوگاندا، بلغارستان، دانمارک، مقدونیه، مراکش، سوئیس، لبنان، رومانی، آذربایجان، عراق، سنگاپور، ایرلند، تونس، افغانستان، ژاپن، اتریش، جمهوری چک، ونزوئلا، کنیا، لیتوانی، اردن، الجزایر، مولداوی، بوسنی و هرزگوین، کوبا،  قبرس، اکوادور، گرجستان، پاناما، نپال، سودان، آنگولا، ارمنستان، میانمار، نیجریه، غنا، آندورا، بولیوی، استونی، فنلاند، تانزانیا، هنگ‌کنگ، لاتویا، مالت، مونته نگرو، سنگال، اسلوونی، سریلانکا، سوریه، بورکینافاسو، آلبانی، بلاروس، گوآتمالا، کامرون، کیپ ورده، کنگو، کستاریکا، ایسلند، کوزووو، لیبی، مالی، مغولستان، نیوزلاند، نروژ، فلسطین، پورتوریکو، عربستان سعودی، سومالی، اروگوئه، جمهوری دومینیکن است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فیلم رشد حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی دبیرخانه جشنواره ارسال شد بخش فیلم فیلم ایرانی فیلم خارجی بخش مسابقه فیلم به بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل، گفت: رویکرد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تکمیل پروژه‌‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهزاد محمدی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در اردبیل، اظهار داشت: جشنواره خیران مدرسه‌‌ساز در گام بیست و ششم در اواخر اردیبهشت و 27 دومین ماه از سال برگزار خواهد شد که دانشگاه محقق اردبیلی میزبان این رویداد خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در این جشنواره خیران از سراسر کشور حضور پیدا کرده و در کنار آن از صنعتگران، مدیران بانک‌‌ها و سایر متمولان بازار و اصناف دعوت کنیم تا در قالب مسئولیت اجتماعی در اجرای این پروژه‌ها کمک کنند.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل گفت: توانمندسازی مجموعه نوسازی مدارس با هدف احداث واحدهای آموزشی جز رویکردهای اصلی است و امسال تمام تلاش ما بر پروژه‌‌های نیمه‌تمام و خیرساز است.

محمدی افزود: امیدواریم از ظرفیت اطبا، مهندسان و گروه‌های توانمند جامعه استفاده کنیم تا جشنواره در 27 اردیبهشت ماه به شایسته و آبرومند برگزار و تعهدات خیران را شاهد باشیم.

وی از تکمیل مدرسه اوتیسم در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: اولین مدرسه ویژه بیماران اوتیسم با 4.5 میلیارد تومان اعتبار به زودی تکمیل، تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد و تلاش می‌کنیم تا مبلغ 10 میلیارد تومان برای مجهز کردن این واحد آموزشی منابع جذب کنیم.

مدیرکل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان اردبیل از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست تا با برنامه‌های متنوع و ابتکاری خیران را در انجام تعهدات جدید در مدرسه‌سازی ترغیب و تشویق کنند تا جشنواره پربار در اردبیل داشته باشیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کمیته‌هایی مشخص شده تا به صورت گسترده بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز را در حوزه‌های مختلف پیگیری کنند و قطعا از ظرفیت خانه اردبیل و سایر مجموعه‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با همکاری آموزش و پرورش جلوی تغییر نام مدارس خیران گرفته شده و به هیچ وجه در این زمینه اقدامی در سال‌های اخیر رخ نداده است.

در این نشست رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اردبیل نیز یادآور شد: 40 درصد واحدهای آموزشی احداثی در استان اردبیل مختص خیران است.

جواد قرآن‌نویس تصریح کرد: در کنار پخش آنلاین جشنواره به صورت ملی، ما از خیران بزرگ به ویژه رئیس مجمع خیران و مؤسسه قلم‌چی دعوت خواهیم کرد تا در کنار سایر خیران به احداث واحدهای آموزشی کمک کنند.

وی در مورد افتتاح مدرسه اوتیسم برای اولین بار در اردبیل گفت: این مدرسه تجهیز و تکمیل شده و با همت خیران به زودی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/131/

دیگر خبرها

  • پروژه «وعده صادق» در قالب چهار محتوا منتشر شد
  • برنامه «مثبت آموزش» از شبکه آموزش سیما
  • نمایش ۴ اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • سرانه وخیم آموزش و پرورش اردبیل جبران شود
  • رویکرد نوسازی مدارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • دوره آموزشی ویژه شورا‌ها در استان اردبیل برگزار می‌شود