Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۳ برابری حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی و بهره‌مندی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید جسمی _ حرکتی و ذهنی از یارانه ۶۱۰ هزار تومانی خبر داد و گفت: برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید در مراکز شبانه‌روزی ماهانه یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و برای افراد مجهول‌الهویه مبلغ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان یارانه به مراکز واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۳ برابری حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی و بهره‌مندی افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید جسمی _ حرکتی و ذهنی از یارانه ۶۱۰ هزار تومانی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های بهزیستی تاکید بر نقش محوری خانواده در توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است؛ تاکید ما در سازمان بهزیستی کشور این است که افراد دارای معلولیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین گروه‌های جامعه هدف بهزیستی توانمندسازی و مراقبت از آن‌ها و ارائه خدمات در منزل با اولویت خانواده صورت بگیرد، براین اساس در ۲ سال اخیر سعی شد فعالیت‌هایی برای حمایت از خانواده‌هایی که معلولان را در درون خانواده نگهداری می‌کنند، انجام دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: در ۲ سال گذشته ۲۱ هزار نفر از حق پرستاری به صورت واریز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان ماهانه به استان‌ها و شهرستان‌ها بهره‌مند می‌شدند که از دی ماه ۹۷ این پرداخت به صورت الکترونیکی صورت گرفته است و اکنون در بهمن‌ماه جاری این مبلغ ۳ برابر افزایش یافته و برای هر معلول ضایعه نخاعی مبلغ ۶۱۰ هزار تومان روی بانک کارتی آن‌ها شارژ شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف در این حوزه از ۲۱ هزار نفر به ۲۷ هزار نفر افزایش یافته است، تصریح کرد: اکنون آمادگی داریم که برای هر فردی که دچار ضایعه نخاعی است بدون درنظر گرفتن دهک درآمدی خانواده، مبلغ ۶۱۰ هزار تومان به عنوان حق پرستاری به صورت ماهانه پرداخت شود و خوشبختانه پشت‌نوبتی وجود ندارد.

قبادی‌دانا، ادامه داد: علاوه بر حق پرستاری، مبلغ ۲۰۰ هزار تومان بابت تهیه وسایل بهداشتی برای معلولان ضایعه نخاعی به صورت الکترونیکی پرداخت می‌شود، اما در ارتباط با سایر افراد دارای معلولیت نیز امکانی با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه فراهم شد که بتوانیم علاوه بر افراد ضایعه نخاعی سایر افرادی که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند یا معلولیت توام دارند از حق پرستاری برخوردار شوند به عبارتی در دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری این امکان برای ۲۸ هزار خانوار دیگر که از معلول خود در منزل نگهداری می‌کنند، فراهم شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: با مصوبه دولت از ماه جاری مبلغ ۶۱۰ هزار تومان برای این افراد به عنوان حق پرستاری تا پایان هفته واریز خواهد شد که با واریز این مبلغ تعداد ۵۵ هزار خانوار دارای معلول اعم از ضایعه نخاعی، معلول شدید و خیلی شدید جسمی _ حرکتی و ذهنی مشمول این طرح خانواده‌محور می‌شوند.

وی با بیان اینکه بهزیستی برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی سالمندان، معلولان و بیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند ماهانه یارانه یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر فرد برای مرکز واریز می‌کند، در پایان یادآور شد: مبلغ یک میلیون و ۳۳۵ هزار تومان برای افراد مجهول‌الهویه که در مراکز مذکور نگهداری می‌شوند روی کارت بانکی خیریه شارژ می‌شود که تعداد افراد مشمول این یارانه در مراکز شبانه‌روزی ۴۸ هزار نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرستار ضایعه نخایی بهزیستی معلولیت افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید رئیس سازمان بهزیستی کشور معلولان ضایعه نخاعی ۶۱۰ هزار تومان یک میلیون برای افراد حق پرستاری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی استان کرمان از ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو

ایسنا/کرمان مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو تحت حمایت بهزیستی استان کرمان قرار دارند که از این تعداد ۱۲۵۴ خانوار دارای فرزند دوقلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو و دو خانواده دارای فرزند چهار قلو هستند.

علیرضا وحیدزاده امروز ۲۶ فروردین ماه با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت اظهار کرد: در اداره کل بهزیستی استان کرمان اقدامات شایسته‌ای برای جوانی جمعیت و فرزندآوری در بین جامعه هدف انجام شده است.

وی افزود: در فضای اداری نیز در کنار برگزاری نشست‌ها، دوره‌های آموزشی، تبلیغات محیطی و برنامه‌ای مختلف، اتاقی برای تکریم مادر و کودک در نظر گرفته شده و تعدادی از مادران فرزندان شیرخوارخود را به محل کار می‌آورند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ۶۵ مرکز برای نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سطح استان کرمان داریم که از بیش از ۱۰۰۰ فرزند نگهداری می‌کنند، گفت: ماده ۲۳ قانون جوانی جمعیت که شاخص اصلی بهزیستی در جهت تربیت دینی و مذهبی فرزندان مراکز است به شایستگی در این مراکز اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: انجام مشاوره‌های ژنتیک، مشاوره پیش از ازدواج ، مشاوره خانواده، اجرای غربالگری‌های بینایی، شنوایی و برنامه‌های تخصصی بسیاری در راستای تحکیم بنیان خانواده در مجموعه بهزیستی صورت گرفته است.

وحیدزاده با اشاره به وجود ۱۲۵۴ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۸۲ خانواده دارای فرزند سه قلو، دو خانواده دارای فرزند چهارقلو تحت پوشش و حمایت بهزیستی در استان کرمان، بیان کرد: ۸۴۹۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان کرمان قرار دارند که از این تعداد ۱۸۴۰ خانواده همسر آنها فوت شده و ۲۷۵ نفر مرد خانواده در زندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • ۶۹۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجوان بهزیستی زنجان پرداخت شد
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • تقویت خلاقیت معلولان با کلاس‌های صنایع دستی
  • برای این افراد یارانه۴۰۰ هزار تومانی واریز شد
  • حمایت بهزیستی استان کرمان از ۱۳۳۸ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • لزوم توجه به نیازهای افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت